MuscleMeat

vitamine D - specifiek supplementeren?

PAN0RAMIX

Ononverwinnelijke Galliër
Elite Member
Waardering
115
Lengte
1m73
Massa
95kg
collega's

korte, simpele vraag:

wie supplementeert hier met vitamine D?

ik bedoel een specifiek Vitamine D preparaat, en geen multi vit dingen.

zo ja, hoeveel, product en kosten.

dit omdat vitamne D m.i. toch fel verschilt van de andere vitamines en zo op t eerste zicht interessante kost is voor BB'ers.

ik heb in de apotheek een product dat 4 ampoules olie achtige substantie bevat, voor 4€. de apotheek zie 1 ampoule per 2 weken, dus ik neem er uiteraard 1 / week

in de bijsluiter wordt zelfs vermeld, bij een ernstig tekort, 1/dag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D

gr

S

ik slik hem samen met zo'n magn/calc. tablet 1:3

dosering is geloof ik 1 in de drie dagen, maar heb onderzoek gelezen dat je hem best elke dag kan slikken, doe ik ook als ik het niet vergeet...

• Topic Starter Topic Starter
@ skinnie:

die now foods caps, zit daar dan een olie in?

ik ga morgen die apotheek spullen eens meepakken en precies posten wat er in zit (ik weet wel nog dat het alleen D3 bevat - vit D op basis van dierlijke...dinges... :D )

tis zo'n gelcapsule

Zeg skinnie, volgens mij vreet je aardig wat supplementen weg of valt het wel mee?
puur uit nieuwsgierigheid overigens...

In multivit zit toch ook al vitamina D voor 100% van je dagelijkse hoeveelheid, is het dan nog gunstig om er een van zulke vitaminda d capsules te nemen om de 2-3 dagen?

In multivit zit toch ook al vitamina D voor 100% van je dagelijkse hoeveelheid, is het dan nog gunstig om er een van zulke vitaminda d capsules te nemen om de 2-3 dagen?

der zal wel zo'n 5,0 mcg in zo'n multi zitten, is wel wat anders dan 5000 mcg per drie dagen.

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

Hoeveel euro zakgeld krijg je dan van je ma?

5000 euro per maand:)

Terug
Naar boven