Fitness Seller

vitamine k2

clawfinger

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1.873
Lengte
1m68
Massa
74kg
Ik neem menaq7 45 mcg van springfield, wat zou eigenlijk de dosis zijn om beginnende aderverkalking af te remmen? op internet lees ik eigenlijk tegenstrijdige berichten. zorgt een hoge dosis niet ervoor dat je vlugger tromboses kan ontwikkelen?

waarom vit K slikken?
is nergens voor nodig.
je krijgt meer dan genoeg binnen via voeding en wanneer dat toch niet het geval zou zijn maakt het lichaam zelf vit. K aan.

Jaa is imo ook overbodig.

• Topic Starter Topic Starter
vit k1 zit in groene bladgroenten vit K2 zit alleen in grote hoeveelheden in natto en in mindere mate kaas. genoeg studie's die aantonen dat het zelf osteoporose kan helpen voorkomen en bij inname van min 45 a 90mcg hart en vaatziekten met 20 tot 50 procent kan laten afnemen. zover was ik al gekomen. mijn vraag was tot hoeveel ze het ooit getest hebben, evt met bronnen

Voor wat meer info, zie: http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/vitamins/vitaminK/

Merk op dat de meeste onderzoeken met vitamine k2 mk-4 gedaan zijn en niet met mk-7.
Bovendien - en hier kan ik je geen bronnen noemen, ben het een tijdje geleden ergens tegengekomen- is het nog maar zeer de vraag of vit k2 mk-7 (jouw menaq-7) lange rin het bloed blijft. Het schijnt dat de fabrikanten van supplementen dat beweren op basis van een enkel onderzoek dat ze zelf gedaan hebben. Uit proeven met ratten zou blijken dat mk-7 niet langer in het bloed blijft dan mk-4. Nu kan het zijn dat bij de mens mk-7 langer in het bloed blijft, maar echt serieus aangetoond schijnt dat nog niet te zijn.
Ook omdat de meeste onderzoeken zijn gedaan met mk-4, raad ik je die vorm aan.
Ik neem zelf Vit k2 van Now Foods, 100 mcg. Je krijgt normaal gesproken niet vlugger trombose door het nemen van vit K. Vitamine K zorgt dat het bloed kan stollen indien dat nodig is, maar maakt het bloed niet "dikker". Alleen mensen die bloedverdunners gebruiken moeten oppassen omdat vit K de werking van (bepaalde) bloedverdunners ongedaan maakt/verzwakt.

En of vitamine K HET antwoord is op aderverkalking en in welke dosering precies en voor wie (genetische aanleg voor ziektes speelt ook een rol), daar is de wetenschap nog niet uit.

Terug
Naar boven