XXL Nutrition

Vlaams Belang : Discriminatie moet mogen

Laat Eric toch , hij is vooral gefocust op racisme ipv discriminatie......

• Topic Starter Topic Starter
Laat Eric toch , hij is vooral gefocust op racisme ipv discriminatie......

:scratch: Je doet alsof ik het verschil niet kan zien tussen racisme en discriminatie.

Het Vlaams Behang trekt het decreet veel verder door dan waarvoor het bedoeld is. Discriminatie op basis van o.a. taal en nationaliteit is gewoon ongewenst maar het VB moet zo nodig gaan huilen dat het in algemene zin misbruikt gaat worden en er helemaal geen onderscheid mag worden gemaakt.

Discriminatie moet ook kunnen op huidskleur, het gebeurd met heel veel dingen dus waarom niet op huidskleur.

Mij mogen ze uitschelden voor kaaskop of vieze blanke, ik moet er alleen om lachen.

[Link niet meer beschikbaar]

Nu maar wachten tot iemand roept dat er ook positieve discriminatie bestaat en je daarom andere vormen van discriminatie ook moet toestaan. Dacht dat de tijden van 'slegs vir blanke' of 'Juden verboten' toch wel voorbij waren. Hoe kan je nou discriminatie verdedigen? Of moeten we echt in hokjes gaan denken en alle volkeren zoveel mogelijk afbakenen? Klinkt volgens mij behoorlijk xenofobisch, maar als linkse hond kan ik het natuurlijk mis hebben.
Zoals te verwachten was, heb je niet begrepen waar het hier precies over gaat. Dat krijg je als je gaat reageren op situaties die je vanuit buitenland onmogelijk naar behoren kan inschatten. Het probleem is dat wat jij verstaat onder discriminatie, in België op een heel andere manier omschreven wordt dan in Nederland.

Het Vlaams Belang doet niet aan discriminatie, maar volgens de Belgische grondwet (die men trouwens speciaal om het VB te kunnen veroordelen voor zogenaamd racisme heeft aangepast) is het blijkbaar zo dat bepaalde normale vormen van vrije meningsuiting mogen beperkt worden omdat ze bepaalde mensen en groepen in negatief daglicht zouden kunnen stellen.

Zo is het niet politiek correct om regelmatig te wijzen op de hogere criminaliteit onder vreemdelingen, het botsen met hun cultuur en de onze, kortom je mag in België bepaalde feiten niet publiceren want dan breng je de multiculturele samenleving in gevaar. Alsof de mensen voorliegen en problemen in de doofpot stoppen ooit geleid heeft tot een verbetering van de samenleving. Het is de fout die links jarenlang gemaakt heeft en de mislukking van de multiculturele samenleving grotendeels heeft veroorzaakt. Kritisch zijn over immigratie was zowel in Nederland als België altijd taboe. We zien waartoe die politiek geleid heeft.

Ondertussen hebben jullie in Nederland een Geert Wilders die ongeveer 10x ergere uitspraken gedaan heeft, veel radicaler is dan het VB en gewoon vrijgesproken wordt in rechtzaken en de kans krijgt om te zeggen wat ie wil, ook al ben je het daarmee niet eens.

De enige reden waarom het VB tegen het antidiscriminatiedecreet is, is omdat het gewoon gericht is tegen hen en tegen de vrije meningsuiting. Men doet er in België alles aan om toch maar niet op de lange teentjes van de moslims en allochtonen te trappen. Daarbij is het toegestaan om de eigen waarden en normen overboord te gooien, waaronder het recht op vrije meningsuiting. Je titel is dan ook totaal onjuist, het VB heeft nog nooit échte discriminatie goedgekeurd. De waarheid vertellen kan namelijk nooit discriminatie zijn.

Ik ben geen VB'r trouwens.

Ik begrijp het niet terwijl het Vlaams Behang zelf gelijk begint te kwelen over onderscheid op basis van afkomst een taal? Het zal dan wel, maar dat hele stuk is toch aardig doorspekt met uitingen die alleen maar duiden op een eng soort van nationalisme waarbij zeer weinig ruimte is voor buitenstaanders.

-In het bijzonder acht het Vlaams Belang het verbod op discriminatie op basis van taal en nationaliteit en de bestraffing van het aanzetten tot discriminatie op basis van deze kenmerken bijzonder schadelijk
- Legitieme stellingnamen als het voorbehouden van de sociale huisvesting voor Belgen, de niet-toelating van vreemdelingen tot het openbaar ambt, enz. worden door dit decreet strafbaar gesteld
- en criminaliseert elk pleidooi voor bescherming eigen taal en cultuur

Vraag ik me toch wie het nou echt niet wil begrijpen waar het VB op doelt.

Wat heeft dat nog met vrijheid van meningsuiting te maken dan?

Maar goed, klaarblijkelijk moeten we gewoon terug naar een situatie waar alleen pure volkeren langs elkaar heen leven en waar die volkeren zo weinig mogelijk met elkaar te maken hebben. Want zelfs handel is een vorm van inmening van andere culturen en kan de oorspronkelijke cultuur verzwakken. Ik gooi gelijk mijn aardappelen, peper, koffie, tulpen etc weg.

Wat hebben verregaande restrictieve maatregelen voor allochtonen trouwens te maken met de waarheid? Of is iedere allochtoon gewoon een potentiele crimineel en moet die daarom worden buitengesloten? Eigen volk eerst politiek is toch geen vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon xenofobie.

Ik vraag me wel eens af waar we toch allemaal mee bezig met ze allen.
Als je het in het groot kan bekijken,..dus in buitenaards leven gelooft, wat trouwens 68%van de Nederlandse bevolking doet volgens de Telegraaf, dan zie je dat de mens 1 ras is.
Buiten vele andere buitenaardse rassen.
Het is verzot voor woorden dat we er uberhaupt over praten..
Dat zegt veel over hoe we zijn.
En voor mij begrijpelijk dat we vast zitten op aarde...

Als je het in het groot kan bekijken,..dus in buitenaards leven gelooft, wat trouwens 68%van de Nederlandse bevolking doet volgens de Telegraaf, dan zie je dat de mens 1 ras is.

Want als we "één" waren/hadden geweest dan woonde we nu ook op de maan ( of niburu/jupiter , gezien je naam :D ) :D

onzin natuurlijk ,... zeker is de mens 1 soort ,... maar wel verdeeld in verschillende rassen. Evenals bij honden,... je het een hond en bepaalde rassen in die soort.

Mensen negatief beoordelen op ras is natuurlijk niet de bedoeling ,... maar verschil is er zeker ;)

Ik begrijp het niet terwijl het Vlaams Behang zelf gelijk begint te kwelen over onderscheid op basis van afkomst een taal? Het zal dan wel, maar dat hele stuk is toch aardig doorspekt met uitingen die alleen maar duiden op een eng soort van nationalisme waarbij zeer weinig ruimte is voor buitenstaanders.

-In het bijzonder acht het Vlaams Belang het verbod op discriminatie op basis van taal en nationaliteit en de bestraffing van het aanzetten tot discriminatie op basis van deze kenmerken bijzonder schadelijk
- Legitieme stellingnamen als het voorbehouden van de sociale huisvesting voor Belgen, de niet-toelating van vreemdelingen tot het openbaar ambt, enz. worden door dit decreet strafbaar gesteld
- en criminaliseert elk pleidooi voor bescherming eigen taal en cultuur

Vraag ik me toch wie het nou echt niet wil begrijpen waar het VB op doelt.

Wat heeft dat nog met vrijheid van meningsuiting te maken dan?

Maar goed, klaarblijkelijk moeten we gewoon terug naar een situatie waar alleen pure volkeren langs elkaar heen leven en waar die volkeren zo weinig mogelijk met elkaar te maken hebben. Want zelfs handel is een vorm van inmening van andere culturen en kan de oorspronkelijke cultuur verzwakken. Ik gooi gelijk mijn aardappelen, peper, koffie, tulpen etc weg.

Wat hebben verregaande restrictieve maatregelen voor allochtonen trouwens te maken met de waarheid? Of is iedere allochtoon gewoon een potentiele crimineel en moet die daarom worden buitengesloten? Eigen volk eerst politiek is toch geen vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon xenofobie.
Laat ik het zo stellen: je zal het VB tegenwoordig (vroeger was dat anders) zelden betrappen op duidelijke discriminatie of racisme. Op hun site en bij bijeenkomsten zullen ze natuurlijk wel zeer kritisch zijn tegenover allochtonen en moslims, net zoals een Wilders dat is.

Wel ben ik het met je eens dat elke discriminatie bij werkgevers, organisaties en op andere plaatsen hard moet worden aangepakt, dit lijkt het VB liever niet te willen, of het laat hen koud. Vandaar ook een van de redenen waarom ik niet op het VB stem. Ik vind namelijk wel dat échte discriminatie gewoon moet verdwijnen uit de samenleving. Men mag daarbij echter niet te ver gaan, het liberale karakter van Europa is net zo belangrijk als het elimineren van racisme, discriminatie en antisemitisme.

Ik zal je een voorbeeld geven, geef dan maar eens je mening: een allochtoon dient een klacht in bij het CGKR omdat een werkgever hem/haar zogenaamd niet wilde aannemen vanwege zijn/haar origine. De werkgever ontkent alles, en wijst erop dat het louter om een gebrek aan een diploma ging. Moet die werkgever nu gaan bewijzen dat hij niet racistisch of discriminerend heeft gehandeld, of moet de allochtone werkzoekende dit juist bewijzen? Je ziet dat dit geen eenvoudige zaak is, nochtans moet in België (als ik me niet vergis) de werkgever zijn/haar onschuld bewijzen. Dat het VB hiertegen is, kan je toch bezwaarlijk goedkeuren van discriminatie noemen.

Dat voorbeeld is dan ook wel iets anders dan waar het VB tegen in geweer lijkt te komen in het stuk geschreven door Flilip Dewinter. Natuurlijk is het belachelijk als een bedrijf zijn onschuld maar moet aantonen als iemand meent dat hij gediscrimineerd wordt maar tegelijkertijd is het ook belachelijk om te menen dat je mag discrimineren omdat het Belgische volk boven alles gaat in Belgie.

Ik heb al 3 punten uit het stuk van Dewinter gehaald waarin staat welke intenties hij heeft, dat gaat niet over vrijheid van meningsuiting dat is gewoon over een vorm van apartheid die niet thuishoort in een Westerse samenleving.

Laatst bewerkt:
Dewinter is dan ook de harde kern van het VB. Als je hem hoort dan hoor je vaak alleen zijn eigen mening en niet zozeer die van de hele partij. Hij is sowieso in zekere mate xenofoob, dat spreek ik niet tegen.

Discriminatie moet ook kunnen op huidskleur, het gebeurd met heel veel dingen dus waarom niet op huidskleur.

Mij mogen ze uitschelden voor kaaskop of vieze blanke, ik moet er alleen om lachen.

Omdat jij erboven staat en er om kan lachen, dan moet het maar kunnen.
Er zijn er genoeg die er niet om kunnen lachen,...

Want als we "één" waren/hadden geweest dan woonde we nu ook op de maan ( of niburu/jupiter , gezien je naam :D ) :D

onzin natuurlijk ,... zeker is de mens 1 soort ,... maar wel verdeeld in verschillende rassen. Evenals bij honden,... je het een hond en bepaalde rassen in die soort.

Mensen negatief beoordelen op ras is natuurlijk niet de bedoeling ,... maar verschil is er zeker ;)

Ja dat is zo.
Ik zie het 1 zijn geestelijk,... wij komen allemaal van dezelfde bron,..wat we God noemen.. Gods geest,.. zijn wij ook.
Op aarde hebben we een ziel,...dat is nodig om afgescheiden te zijn van de bron.
De ziel is de drager, de uitdrukking of het voertuig van de (eeuwige) geest.
Ik geloof dat de aarde en universum is gemaakt door in feiten onszelf.
Buitenaards leven heb je ook in verschillende gradaties...
Maar ik bedoel gewoon dat het belachelijk is dat wij mensen moeten discrimineren terwijl we allemaal mens zijn... en allemaal 1
Als je er goed over nadenkt dan is het echt super belachelijk en echt ontwetendheid.
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid!

Schijnheilig gelul.

Discriminatie betekent onderscheid maken, en dat gebeurt overal. Bijvoorbeeld onderscheid maken qua opleiding, werkmoraal enzovoort. Als je gewoon je best doet op school is er niemand die je discrimineert. Er wordt vaker misbruik gemaakt van de term dan dat er echt sprake van is.

Heeft toch niks te maken met je best doen op school?
Ja onderscheid is goed zolang je niemand ermee pijn doet.
Ik zeg over fruit, een appel is mooier dan een peer
Peren horen niet in de fruitschaal thuis...nu discrimineer ik de peer.
Maar weet die peer veel....
En misschien smaakt hij wel lekkerder dan de mooie appel.
En trouwens,...smaken verschillen !!!

Maar eigenlijk ben ik niet voor al die wetjes,..wetten zijn er om overtreden te worden !
God spreek ook over GEboden en niet VERboden,..je mag het goed doen, maar je hoeft niet !

vervolgens moet je wel met jezelf in het reine komen.........anders bij de pastoor of domino ;)

Omdat jij erboven staat en er om kan lachen, dan moet het maar kunnen.
Er zijn er genoeg die er niet om kunnen lachen,...

Dat is waar, maar meestal heb je er zelf voor gezorgd dat ze gediscrimineerd worden en dan vind ik dat dit moet kunnen, als iemand zich aanpast gebeurd dit niet.

Laatst bewerkt:
Een bedrijf uit Veldhoven heeft een Nederlander van Sudanese afkomst niet gediscrimineerd bij zijn sollicitaties. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch woensdag bepaald.

De Sudanese Nederlander stuurde in twee jaar tijd zeven sollicitatiebrieven naar het bedrijf. Hij ondertekende zijn brieven met zijn eigen Arabische naam en werd telkens afgewezen. Een achtste brief ondertekende hij met een Engelse naam, waarop hij werd uitgenodigd.

De rechtbank oordeelde dat het bedrijf de man niet op basis van zijn naam heeft afgewezen. Uit interne mails zou blijken dat zijn curriculum vitae alleen op inhoudelijke gronden is behandeld.

Ook zoiets, Ze worden gewoon voor de rechter gegooid.

Je maakt als baas zelf uit wie je aanneemt.

N00b alert!

Sinds wanneer spreek je als alomvattende term over mensen als een ras, volgens mij is de mens nog steeds biologisch een soort onderverdeeld in rassen.:rolleyes:

N00b alert!

Sinds wanneer spreek je als alomvattende term over mensen als een ras, volgens mij is de mens nog steeds biologisch een soort onderverdeeld in rassen.:rolleyes:

NOOb alert...

*wink...

:roflol::roflol::roflol::roflol:

Even alle gekheid op een stokje; hoe beviel paragraaf 1 van Biologie voor dummies? Ga je de rest ook lezen?

NOOb :D

[Link niet meer beschikbaar]

Nu maar wachten tot iemand roept dat er ook positieve discriminatie bestaat en je daarom andere vormen van discriminatie ook moet toestaan. Dacht dat de tijden van 'slegs vir blanke' of 'Juden verboten' toch wel voorbij waren. Hoe kan je nou discriminatie verdedigen? Of moeten we echt in hokjes gaan denken en alle volkeren zoveel mogelijk afbakenen? Klinkt volgens mij behoorlijk xenofobisch, maar als linkse hond kan ik het natuurlijk mis hebben.

Je bent gewoon een linkse hond!!

Discriminatie gebeurd altijd!! Kinderen mogen geen coïtus hebben met meerderjarigen ... je mag als man niet in de vrouwen wc en vice versa.. maar je mag niet iemand discrimineren puur op het feit dat iemand een andere huidskleur, andere geloofsovertuiging of op coïtusuele voorkeur.. toch te belachelijk voor woorden.. discriminatie is gewoon discriminatie.. gebeurd altijd en overal.. pfff..

Terug
Naar boven