MuscleMeat

Vlaams belanger is bang na 1 dagje cel

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Bart Debie, ex-commissaris van de Antwerpse politie en lid van Vlaams Belang, zat afgelopen woensdag één dag in de gevangenis van Vorst en wacht nu op een elektronische enkelband. Debie werd door het hof van beroep veroordeeld tot vier jaar, waarvan één jaar effectief, wegens racisme, het vervalsen van pv's en het mishandelen van arrestanten. Debie noemt zijn dag in "de hel van Vorst" "leerrijk" en zegt dat mensenrechten er "een grap" zijn.

Twee op drie
Op zijn weblog doet Debie het relaas van zijn dag in de gevangenis van Vorst. Hij klaagt er onder meer over dat nauwelijks iemand van het gevangenispersoneel Nederlands spreekt en dat de gevangenen er in vaak mensonwaardige omstandigheden opgesloten zijn. "Die wachtcel was ongeveer twee op drie meter groot. Er was geen raam en er stond welgeteld één houten zitbank. In de hoek van de cel was een soort open urinoir. De stank die eruit kwam, valt nauwelijks te beschrijven. (...) Het was verschrikkelijk heet in dat 'kot'.", schrijft Debie.

Niet overnacht
Op het einde van de dag mocht Debie de gevangenis verlaten. Hij is nu "in onderbreking van strafuitvoering", in afwachting van een elektronische enkelband. "Ik ben vooral opgelucht dat ik daar niet de nacht moest doorbrengen. Door het plaatsgebrek slapen veel gedetineerden op matrassen op de grond tussen de bedden van de anderen in. De hygiëne is er ver te zoeken en er heerste recentelijk een tbc-plaag", zegt Debie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...t-Debie-na-een-dag-cel-Vorst-is-een-hel.dhtml

:verneder:

Zo moeten gevangenissen toch ook zijn? :D

Wat een zeikerd, heb jaren in van die "kotten" gezeten en mij hoor je toch ook niet klagen?

Zulk zielig gedrag kan ik me daadwerkelijk stuk aan ergeren.

zever

Wat een zeikerd, heb jaren in van die "kotten" gezeten en mij hoor je toch ook niet klagen?

Zulk zielig gedrag kan ik me daadwerkelijk stuk aan ergeren.
Ga je nu Nederlandse gevangenissen met Belgische vergelijken? Feit is dat de gevangenissen hier verouderd, slecht onderhouden en te klein zijn geworden. Omdat de overheid hier niet wil investeren in veiligheid en andere niet-linkse thema's...

1 dag in de cel zitten is hetzelfde in elke westers land dan zit je in een klein hokje dat volgekalt zit met krijg de tieves, een echte vent is geen agent en nog meer van die shit en er is een klein bedje met een matras die er al 20 jaar oud is en dat is het. als je wilt pissen moet je kijhard bonzen en schreeuwen dat je moet pissen anders verstaan ze je niet.

In belgie is de 1dag cel hetzelfde als in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Italie enz.

Ga je nu Nederlandse gevangenissen met Belgische vergelijken? Feit is dat de gevangenissen hier verouderd, slecht onderhouden en te klein zijn geworden. Omdat de overheid hier niet wil investeren in veiligheid en andere niet-linkse thema's...
Jij bent kennelijk nog nooit binnen in een Nederlandse gevangenis geweest. Het openrijten van mensen, rassenruzies, celbokruzies, verkrachtingen, intimidaties en bedreigingen zijn ook daar op sommige plaatsen aan de orde van de dag. Zal je even een selectie geven van een paar dingen die ik er mee heb gemaakt.

* Jongen krijgt een pen door zijn wang geramd.
* Jongen wordt door meerdere andere gedetineerden seksueelmisbruikt.
* Personeel mishandeld jongeren.
* Onderdrukking van veel blanken mensen die niet voor zichzelf op weten te komen doormiddel van geweld.
* Afpersingen.
* Celblokoorlog, welke leidde tot het opsplitsen van de celblokken en verspreidding van de gedetineerden naar andere gevangenissen en afdelingen.
* Zelfverminkingen uit depressie, het op elkaar naaien van de lippen en opensnijden met scheermessen.

Dat is een kleine selectie, ik heb verschillende jongeren meegemaakt in de Nederlandse gevangenissen die het niet meer trokken en zelfmoord pleegden (3). Niet alles is wat het lijkt voor buitenstaanders in Nederland wordt het meeste liever verzwegen.

Ik heb ook in België op het bureau gezeten en ik moet zeggen dat ik liever daar zit dan in Nederland waar ik geboeid op de grond werd gesmeten zodat onze geliefde politie even op me in kon slaan met hun knuppels.

Jij bent kennelijk nog nooit binnen in een Nederlandse gevangenis geweest. Het openrijten van mensen, rassenruzies, celbokruzies, verkrachtingen, intimidaties en bedreigingen zijn ook daar op sommige plaatsen aan de orde van de dag. Zal je even een selectie geven van een paar dingen die ik er mee heb gemaakt.

* Onderdrukking van veel blanken mensen die niet voor zichzelf op weten te komen doormiddel van geweld.
* Afpersingen.
* Celblokoorlog, welke leidde tot het opsplitsen van de celblokken en verspreidding van de gedetineerden naar andere gevangenissen en afdelingen.
* Zelfverminkingen uit depressie, het op elkaar naaien van de lippen en opensnijden met scheermessen.

Dat is een kleine selectie, ik heb verschillende jongeren meegemaakt in de Nederlandse gevangenissen die het niet meer trokken en zelfmoord pleegden (3). Niet alles is wat het lijkt voor buitenstaanders in Nederland wordt het meeste liever verzwegen.

Ik heb ook in België op het bureau gezeten en ik moet zeggen dat ik liever daar zit dan in Nederland waar ik geboeid op de grond werd gesmeten zodat onze geliefde politie even op me in kon slaan met hun knuppels.
dan is de situatie in belgie toch wel een stuk beter...

* Afpersingen.

wtf?

Nou ja als ik dat al moet geloven... dan nóg is er in Nederland geen tekort aan cellen. Daardoor zal je daar minder zien dat er teveel gevangenen in 1 cel bij elkaar zitten.

Ook zal de hygiëne in Nederland echt wel beter zijn, als je weet dat de gevangenissen er recenter zijn. Nederlandse gevangenissen hebben meestal een betere infrastructuur en onderhoud dan Belgische.

Lekker belangrijk hoe het eraan toe gaat in een gevangenis. Of het er stinkt of in je reet gedoet wordt. Je zit er niet voor niks.

wtf?

Nou ja als ik dat al moet geloven... dan nóg is er in Nederland geen tekort aan cellen. Daardoor zal je daar minder zien dat er teveel gevangenen in 1 cel bij elkaar zitten.

Ook zal de hygiëne in Nederland echt wel beter zijn, als je weet dat de gevangenissen er recenter zijn. Nederlandse gevangenissen hebben meestal een betere infrastructuur en onderhoud dan Belgische.
De 2 punten die jij noemt kloppen vast. Maar hebben weinig te maken met de veiligheid.

is dit heel verhaal niet een mediastunt van Debie.. hij is er in het verleden al niet vies geweest om aandacht te trekken met twijfelachtige verhaaltjes..

is dit heel verhaal niet een mediastunt van Debie.. hij is er in het verleden al niet vies geweest om aandacht te trekken met twijfelachtige verhaaltjes..

totaal niet, klopt wel dat ze 3 matrassen leggen in cellen van 2 man enzo, maar dat je zo erg zit te klagen omdat je een dag in een kamertje moet zitten komaan zeg.. zo erg is het niet

* Afpersingen.

:D
waarvoor heb jij dan gezeten

:D
waarvoor heb jij dan gezeten
Al eerder verteld zou bijna willen zeggen zoek maar. Mja, heb het zelf aangehaald dus.

oa.

gewapende overval, bedreigingen, mishandelingen van onder andere een politieagent tijdens een verhoor. Dat plus nog wat kleinere vergrijpen.

Al eerder verteld zou bijna willen zeggen zoek maar. Mja, heb het zelf aangehaald dus.

oa.

gewapende overval, bedreigingen, mishandelingen van onder andere een politieagent tijdens een verhoor. Dat plus nog wat kleinere vergrijpen.

:roflol:ergens een topic over dan

oa.

zeg man, dit is ook niks om fier op te zijn.. ik hoop voor ons allen dat je je leven een andere wending hebt gegeven! :eek:

Hahaha, de ironie dat een VB'er klaagt dat gevangenen niet te luxe genoeg zijn. Wat een grap :roflol:

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven