AndroidHealthClinic

Voeddingsschema

Goed dat je het aan wil pakken en dat je wilt stoppen met roken en het sporten op wil pakken.
Je hebt je onderhoud al berekend. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met ej huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Je wil kracht training erbij gaan doen neem ik aan? Hoe vaak per week? want dat gaat ook invloed hebben op je dagelijkse energie behoefte (= je onderhoud)

Qua trainen wordt vaak stronglifts aan gegeven. Een fullbody training 3 x per week oid. Je hoeft heus niet in ene pull ups te kunnen. Je kan ook met pulldowns beginnen en ook negatives doen op pull ups. Dus hoog beginnen en uit laten zakken. Dan proberen weer omhoog te komen. En dat herhalen tot het wel lukt.

Qua voeding moet je zelf kijken at je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Met groenten kan je ook veel opvullen. Bij honger komkommer of cherrytomaatjes nemen oid.

Ben je gek op pasta maar kan je er niet tegen. Kijk eens naar maispasta of speltpasta.
Vind je het loslaten van "slecht eten" lastig plan dan 1 maaltijd per week in waar je eet wat jij op dat moment wilt.
Puur voor het mentale stukje. Maar hou je de rest van de week wel aan je schema.

Ik voeg even een excel bij (zie onderstaande. daar staat alles nog een keer op een rijtje)
Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

edit: vochtverlies = geen vetverlies. Dus dat schiet niet op. Nergens voor nodig.

Ik kan je het bestand wel mailen. Ik krijg hem niet geupload. :o

Google maar op stronglifts. Dan krijg je vanzelf een schema te zien. Ik zou insteken op 3 x per week KT je zou op de andere dagen kunnen hardlopen.
Of je doet HITT achter je KT aan.

Dank, Ten eerste: Die sheet link werkt helaas niet. Verder:

Ik wil ongeveer 3 keer per week sporten, van hardlopen, tot aan krachttraining. Helaas ben ik heel slecht in schema's samenstellen, iemand die mij hierbij kan helpen?
Ik denk dat Marina je al een heel eind op de goede weg heeft geholpen. Kijk eens in de voedingssectie naar de stickies: daar staat nog meer informatie. Probeer jezelf in te lezen en zelf een eetschema op te stellen, dan zullen wij feedback geven. Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen en daar leer je zelf ook het meeste van. Het kost inderdaad wat tijd, maar de resultaten zullen groot zijn.

Trainschema's kan je gewoon via het internet terugvinden en er zijn ook een aantal hier in de stickies terug te vinden.

Terug
Naar boven