Fitness Seller

Voeding voor op de Universiteit of Werk

ChrisH

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
102kg
Vetpercentage
17%
Nou vraag ik me af wat ik dus allemaal kan eten op de universiteit of op werk wat snel en makkelijk is plus de goede voedingstoffen bevat? en een beetje lekker mag ook wel..

ik eet nu bruin brood met wat beleg of krentebollen maar wat is er nog meer?

Je zit op een Universiteit bedenkt zelf eens wat.

Een blikje tonijn is altijd te doen. Ik lust persoonlijk geen tonijn, maar er zijn blikjes met tonijn in olijfolie. Dat haalt de vis smaak weg.

Gewoon kleine tupperware bakjes kopen en de avond op voorhand je eten klaarmaken.
Je moet al een heel koppige prof of baas hebben dat ie niet verdraagt dat je eet tijdens dat je werkt.
Is makkelijk zat voor rijst, pasta ed in te doen met tonijn, zalm, eieren ed...

brinta,whey met water

En inderdaad gewoon rijst/kip mee, je kan ook repen maken als je dat wilt maar dat is een hoop werk!

Laat als-je-blieft die krentenbollen thuis, die zijn gemaakt van tarwebloem. Zorg dat je vooral volkoren graanproducten eet, dus uit volkorenbrood (dat is niet altijd hetzelfde als bruin brood) zilvervliesrijst, crackers, etc. kip, tonijn en andere vissoorten zijn al voorverpakt en bereid te koop, maak er gebruik van.

Alles wat je ook op een andere plek kunt eten toch?

Nam zelf vaak pastasalades mee, dat is koud lekker en blijft lang goed.

Gewoon de avond van te voren je eten klaarmaken. En als je het niet kan opwarmen dan zijn pastasalades inderdaad goed koud te eten maar ook tonijn of gerookte kip.

Laat als-je-blieft die krentenbollen thuis, die zijn gemaakt van tarwebloem. Zorg dat je vooral volkoren graanproducten eet, dus uit volkorenbrood (dat is niet altijd hetzelfde als bruin brood) zilvervliesrijst, crackers, etc. kip, tonijn en andere vissoorten zijn al voorverpakt en bereid te koop, maak er gebruik van.

Wat is er mis met tarwebloem?

Eet wat je wil zolang je je macros maar haalt. Zelf neem ik zelfbereid voedsel in plastic bakjes mee.

Boterhamtrommel met brood
Tupperware bakjes met rijst en kip
Bakje kwark
Blik tonijn
Blik bonen
Gekookte eieren
Tortilla wraps

Zuurkool in een bakje

Maak gewoon een maaltijdshake met brinta en whey en weet ik wat je dr allemaal doorheen flikkert, en dan op uni pas water erbij.
En fruit kan ook prima

Zijn er restricties op welke etenswaren je mag meenemen naar jouw universiteit? Tassencontroles?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er restricties op welke etenswaren je mag meenemen naar jouw universiteit? Tassencontroles?

Nee, we kunnen gewoon alles meenemen, het enige is dat alles koud is wat ik meeneem tenzij je iets koopt bij de kantine wat meestal troep is.

• Topic Starter Topic Starter
Heel veel van de gerechten moeten wel opgewarmd worden, maar op de universiteit is geen magnetron.. Ik zoek meer eten wat ik koud kan eten.
Btw over brood, is zuurdesum brood wel goed?

Niks 'moet' opgewarmd worden.

O, shit daar heb je me te pakken zeg :rolleyes:.

Terug
Naar boven