AndroidHealthClinic

Voeding voor te cutten.

Cyf3r

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
87kg
Vetpercentage
23%
Momenteel heb ik een BF van 23% en weeg ik 87KG. Dus het is dringend tijd om mijn vet % wat te verlagen. Mijn globaal doel is om meer massa te krijgen.

Mijn onderhoud is rond de 2800Kcal, op de dagen dat ik moet trainen ga ik hier 200Kcal boven zitten en bij de andere dagen 200Kcal onder. Ik ga ook iedere dag wat cardio doen zodat mijn verbruik hoger zal liggen.

Ik krijg eiwitten binnen via whey, ei en kippenfilet. Dus ik krijg via verschillende bronnen eiwitten binnen (wat ook in een voedingssticky stond). Koolhydraten @ 49% en eiwitten @ 31%

Mijn schema:
https://spreadsheets.google.com/ccc...1J2bk5SX0k1cWlBcVhwUVE&hl=en&authkey=CJ7W8t4C

Voor mijn trainingsschema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/mijn-schema-5-dagen-split-vraag-263710/

Ik zou gewoon op onderhoud eten, dus je bmr x activiteitsfactor (1,55) en dan het verschil maken door eerst KT te doen, en daarna een half uurtje cardio.

Wellicht je volle melk door magere melk vervangen scheelt al een hoop vetten aangezien je bijna een liter per dag drinkt.

• Topic Starter Topic Starter
Wellicht je volle melk door magere melk vervangen scheelt al een hoop vetten aangezien je bijna een liter per dag drinkt.

Kun je even uitleggen waarom ik teveel vetten zou hebben? Je lichaam toch vetten nodig? Ik zit op ongeveer 20% vetten. Dit is toch wat word aangeraden in de sticky's.

Je weet het verschil tussen verzadigd en onverzadigd?

Verzadigde vetten zoals in melk, moet je vermijden. Beter is dus onverzadigd. Als je 0% vet melk drinkt, kun je daarna beter 50 gram noten eten..dan heb je ook je vet binnen, alleen degene die goed zijn voor je

Ik zou die carbs (boterhammen) in de avond schrappen en vervangen door proteine en (goede) vetten.

En de verhouding carbs t.o.v. proteine/vetten wat lager 40/40/20.

En als dat geen resultaat oplevert nog lager 30/50/20.

• Topic Starter Topic Starter
Je weet het verschil tussen verzadigd en onverzadigd?

Verzadigde vetten zoals in melk, moet je vermijden. Beter is dus onverzadigd. Als je 0% vet melk drinkt, kun je daarna beter 50 gram noten eten..dan heb je ook je vet binnen, alleen degene die goed zijn voor je

Bedankt voor de info. Ik wist dat er onverzadigde en verzadigde vetten bestaan, alleen had ik geen idee dat bij melk, wat dus een natuurlijk product is zoveel onverzadigde vetten inzaten. Van zodra de voorraad volle melk op is haal ik magere.

Ik zou die carbs (boterhammen) in de avond schrappen en vervangen door proteine en (goede) vetten.

En de verhouding carbs t.o.v. proteine/vetten wat lager 40/40/20.

En als dat geen resultaat oplevert nog lager 30/50/20.

Om 7 uur s'avonds doe ik mijn training (dit had ik er beter op vermeld), na mijn training moet ik ook nog wat carbs eten, daarom dat die boterhammen daar staan. Ik zit momenteel toch al ongeveer op 30/50/20? Je zult bedoelen dat ik het totaal Kcal moet verlagen?

Terug
Naar boven