Fitness Seller

Voeding voor tieners

DDamielD

Novice
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
65kg
Vetpercentage
20%
Beste bodybuilders, ik ben 15 jaar 1,81 lang en weeg zo'n 65 kilo.
Ik krijg nu krachtraining onder begeleiding bij de kickboxschool waar ik zit. Alleen weet ik dat je voeding net zo belangrijk is als trainen, maar mijn ouders vinden het geen goed idee om allemaal producten voor me te halen want het eten bij ons is altijd wel duur. Maar mijn vraag is weet iemand wat ik voor een goed resultaat kan eten met zeg maar normaal eten wat je bij de meeste mensen wel in de keuken ziet staan en ik zelf dacht dat ik wel rond de 3000 calorien per dag moet zitten. Alvast bedankt

Grote kans dat een hoop mensen hier je bepaalde producten aan gaan raden die je ouders normaal niet in huis halen die goed voor je zijn (kwark, havermout bv), waar je wellicht met je ouders mee botst. Kun je 2 dingen doen, die producten zelf in huis halen. Maar wat ik op jou leeftijd zou doen is gewoon met je ouders normaal mee blijven eten, en gewoon van alles net wat meer. Wel de gezonde dingen, dus geen chocopasta op je brood, maar gewoon vlees of kaas, waarbij mager vlees wel de voorkeur heeft (kipfilet, kalkoen)... De gedachten is gewoon dat je wat meer eiwitten (vlees) probeert te eten, dus bv bij 't avondeten een extra stukje vlees o.i.d.... Dat dat dan niet het perfecte voedingsschema is maakt op jouw leeftijd echt niet uit. Gewoon met je ouders mee blijven doen en lekker gaan trainen, als een beginner zul je zelf genoeg progressie maken, zolang je gewoon een beetje probeert te werken met de middelen die je hebt zul je genoeg vooruit gaan. Dan kun je later als je ouder bent altijd nog de stap maken (met of zonder meewerkende ouders) naar een uitgewerkt voedingsschema.

eens mmet @Mushral
Kijk gewoon eens naar wat je wel in huis hebt en mee kan eten.
Mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd hier even een berichtje posten met wat er wel in huis is en wat je kan eten. Dus wat je ouders wel hebben en halen. Dan kunnen er altijd nog tips worden gegeven over waar je misschien wat meer of minder van kan nemen. Maar over het algemeen is het gewoon mee eten en net wat meer. Overigens is er geen perfect voedingsschema. Het gaat gewoon om het totaal plaatje. :)

Volkoren brood. Sommige brood heeft 100 tot 115 kcal en 4 gr eiwitten per snee. Ik at gemiddeld 13 tot 16 boterhammen per dag. Dat nog goed belegd...en dan nog ontbijt en avondeten. Tussendoortjes. Ik kwam wel aan de kcal. Nu wat gevarieerder aan het eten.

Succes :)

• Topic Starter Topic Starter
@Mushral
@marina1975 @Zoari super bedankt voor jullie reacties ik ga idd proberen meer te eten bij de kickbox school kan ik wel whey protein krijgen miss helpt dat. Maar super bedankt

Terug
Naar boven