XXL Nutrition

voedings

beginner1998

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
56kg
Vetpercentage
9%
ik heb mijn caloriebehoefte berekend en ik kom op 1571 kcal.
kan dat kloppen?
ik ben 15 jaar, 1m68 groot en weeg 56kg.
en hoe zit het met mijn eiwitten, vetten, suikers en andere?
aub help mij!

De caloriebehoefte klopt niet, eerder richting 2000-2500.
De protein carb en vetten moet je op orde houden ja, ik zou zeggen lees je eerst wat in mbv de stickies en kom daarna terug met meer concrete vragen.

Je hebt je BMR berekend. Die moet je nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor.
Je BMR is wat je nodig hebt om je lichaam draaiend te houden als je compleet niets doet. Dus hele dag liggen..

• Topic Starter Topic Starter
Er staat duidelijk dat dat je BMR is en niet je onderhoud.
Ik ben behoorlijk ouder (heb je minder nodig want je groeit niet meer) en net zo lang en weeg veel lichter en mijn onderhoud ligt al hoger dan die van jou als ik het bereken.

en als je eens goed kijkt maakt het voor het berekenen van je BMR op die site van jou niets uit wat je invult. je BMR blijft gelijk! Dat is dus niet je onderhoud.

• Topic Starter Topic Starter
Er staat duidelijk dat dat je BMR is en niet je onderhoud.
Ik ben behoorlijk ouder (heb je minder nodig want je groeit niet meer) en net zo lang en weeg veel lichter en mijn onderhoud ligt al hoger dan die van jou als ik het bereken.

en als je eens goed kijkt maakt het voor het berekenen van je BMR op die site van jou niets uit wat je invult. je BMR blijft gelijk! Dat is dus niet je onderhoud.

weet jij dan een goede site ?

das beter ja! :) komt meer in de richting.

Hier een sheet. Staat wel al wat ingevuld maar daar kan je ook je kcal behoefte bepalen en een schema mee maken.

Bijlagen

Terug
Naar boven