XXL Nutrition

Voedingschema screenshots cut

pimpel

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Graag jullie feedback,
na een half jaar een blessure gehad te hebben wil ik het weer oppakken met dit schema.
Cutten, omdat ik in die 6 maanden vet aangekomen ben ..

sidenotes:
de pasta meal is een portie die ik al als compleet ingevoerd heb.

vandaar de naam pasta portie.

image.jpg

image.jpg

De formule geeft al aan dat je op 2350 kcal moet cutten. Toch ga je op 2600 zitten, waarom?
Gezien je onderhoud van 2600 kcal zou ik daar gewoon 500kcal onder gaan zitten, dus op 2100. Ga uit van 2-2,5 gram Eiwitten per kilogram lichaamsgewicht (je zit nu op iets meer dan 2g/kg dus dat zit wel goed) en 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht (daar zit je nu iets onder, dus dat mag wel omhoog). Om dan toch op 2100 kcal uit te komen zou ik wat koolhydraten eruit halen.

• Topic Starter Topic Starter
De formule geeft al aan dat je op 2350 kcal moet cutten. Toch ga je op 2600 zitten, waarom?
Gezien je onderhoud van 2600 kcal zou ik daar gewoon 500kcal onder gaan zitten, dus op 2100. Ga uit van 2-2,5 gram Eiwitten per kilogram lichaamsgewicht (je zit nu op iets meer dan 2g/kg dus dat zit wel goed) en 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht (daar zit je nu iets onder, dus dat mag wel omhoog). Om dan toch op 2100 kcal uit te komen zou ik wat koolhydraten eruit halen.

Tnx voor je reactie

Hmm sorry! ik zie dat mijn screenshot wat fucked up is!
Ik wil inderdaad op 2600 zitten omdat dit voor mijn lichaam het aantal is waarmee ik exact 0.5 kilo per week afvalt ;-)
Dus dat zit wel goed!.. ik hou gewoon de weegschaal goed in de gaten.

Me verdelingen zijn ook vrij goed op orde denk ik, en jouw reactie bevestigd dit.
Waar ik zelf wat mee worstel is het aantal koolhydraten dat ik uit "vlugge" suikers haalt zoals fruit en melk...

En misschien iets teveel eiwitten uit shakes (aan de andere kant, dit zijn wel prima eiwitten natuurlijk)

Er zijn genoeg manieren om complexe koolhydraten naar binnen te werken, je moet zelf maar even kijken welke simpele koolhydraten je wil vervangen voor complexe. Als je dat al wil.

Terug
Naar boven