AndroidHealthClinic

voedingsschema voor lichtgewicht belangrijk?

joren23

Cool Novice
Waardering
0
hey mensen,

ik ben een super lichtgewicht van 66kg (1.78m) en nou vroeg ik me af of het met zulke stats echt van belang is om een schema te maken om zwaarder te worden. is het niet zo dat je gewoon veel goede dingen moet eten en het tijdstip en de hoeveelheid niet zo veel uitmaakt?

Light weight... baby! :D

Als je zo licht bent verbrand je voedsel snel en/of eet je weinig. Dus, ja: meer eten. 500 Kcal boven het verbruik (om snel uit te rekenen doe je 66 (kg) x 35 (kcal) = 2310 Kcal. 2310+500 ~ 2800 Kcal). Dus probreer ongeveer zoveel binnen te krijgen. Ik zou zeggen 2500 Kcal aan voedsel wat je zelf in een schema samen stelt en de overige haal je uit de 'wat de pot schaft' maaltijd ;) Eiwitjes hoeven echt nog niet hoog te zijn. Ik denk dat je als je minimaal 100g aanhoud, je al een tijd vooruit zal kunnen.

Laatst bewerkt:
joren23 zei:
hey mensen,

ik ben een super lichtgewicht van 66kg (1.78m) en nou vroeg ik me af of het met zulke stats echt van belang is om een schema te maken om zwaarder te worden. is het niet zo dat je gewoon veel goede dingen moet eten en het tijdstip en de hoeveelheid niet zo veel uitmaakt?

Ik heb nog steeds geen vast schema maar eet elke dag wel ongeveer dezelfde hoeveelheid en producten. Ik woog iets meer dan een jaar geleden ook 58kg en nu 81kg maar ik heb me gewoon vanaf het begin volgepropt met goed eten..kip,bruinbrood,tonijn,kwark etc

Voordeel van een eet schema is dat je weet hoeveel kcal je binnen krijgt.
Als je weet wat je energie behoefte is kun je daar een eet schema op maken anders blijft het een beetje gokken.

maar gewoon om de paar uur eten werkt ook prima hoor

Ben binnen 2,5 maand van 67 naar 72 kilo's gegaan :) . Mijn lengte is 1.89.

Gewoon veel en goed gaan eten, dan komen die kilotjes er wel bij. Ben bezig met het eten via een vast schematje. Bruinbrood, eieren, kwark, kip, weightgainer, tonijn, zalm etc. en ben hierdoor tot nu toe dus 5 constante kilo's aangekomen.

gewoon volproppen tot je over de zeventig weegt en terwijl trainen,en achteraf kan je beginnen kijken wat je eet en hoevvel en langzaamer groeien en aan dat vetgehalte werken,eerst die zeventig halen

Terug
Naar boven