MuscleMeat

Voedingswaarde 100 gram ei.

MeneerBeer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
95kg
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum na enkele maanden het forum gelezen te hebben en veel geleerd te hebben, Heb ik besloten om een account aan te maken.

Ik train nu een half jaar serieus en wil daarnaast nu ook serieus op mijn voeding gaan letten. Ik ben nu bezig met een schemaatje alleen ik kom er niet uit. Op internet probeerde ik er achter te komen wat de voedingswaarde zijn van 100 gram ei. Alleen er zijn zoveel verschillende resultaten. Wat houden jullie aan? En wat is het verschil tussen een gebakken en een gekookt ei? Het lijkt me dat een gebakken ei zonder boter/olijfolie/dergelijke de zelfde waardes heeft toch? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam niks uit. Mijn excuses vooraf als dit mijn fout is, ik ben namelijk nog een nieuweling wat betreft fora.

mvg,

MeneerBeer. :)

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum na enkele maanden het forum gelezen te hebben en veel geleerd te hebben, Heb ik besloten om een account aan te maken.

Ik train nu een half jaar serieus en wil daarnaast nu ook serieus op mijn voeding gaan letten. Ik ben nu bezig met een schemaatje alleen ik kom er niet uit. Op internet probeerde ik er achter te komen wat de voedingswaarde zijn van 100 gram ei. Alleen er zijn zoveel verschillende resultaten. Wat houden jullie aan? En wat is het verschil tussen een gebakken en een gekookt ei? Het lijkt me dat een gebakken ei zonder boter/olijfolie/dergelijke de zelfde waardes heeft toch? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam niks uit. Mijn excuses vooraf als dit mijn fout is, ik ben namelijk nog een nieuweling wat betreft fora.

mvg,

MeneerBeer. :)

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je kan toch gewoon achter op de doos kijken?

Effe voor je gekeken, per 100 gram bij mij:

140 kcal
12 g eiwit

Een ei bevat gemiddeld 96 kcal.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• Topic Starter Topic Starter
De wiki pagina heb ik doorgelezen. Daar kwam ik ook terecht via google.
Op de doos staan bij mij geen voedingswaarde. Het probleem was echter dat ik het verschil niet snap tussen gekookt en gebakken. Veranderen de voedingswaarde van een ei als je die bakt of kookt? Want daar lijkt het wel op bij sites zoals calorielijst. Maar het lijkt me toch sterk dat het verandert.

Als je het ei zonder boter bakt in een pan met anti aanbaklaag dan blijft t hetzelfde.
Gebruik je boter om in te bakken, dan zitten daar de extra calorieën in.

• Topic Starter Topic Starter
Dus er veranderd niks. Bedankt. ;)

Terug
Naar boven