XXL Nutrition

Voedingswaarde bakproducten betrouwbaar?

Fitnesscasper

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
62kg
Ik vroeg me af, aangezien ik zo nu en dan welis een cake of iets dergelijk zelf bak
Daar staan ''bereide voedingswaarde op als je alles maakt volgens het pak'''

nu vroeg ik me af, weten jullie of dat een beetje betrouwbaar is?

als jij het maakt zoals het op het pakje staat kun je er vanuit gaan dat het klopt

• Topic Starter Topic Starter
ok thx, nja ik zat zelf te denken stel je bakt hem nou net te kort of te lang dat dan het volume anders is ofzo....
maar dat is dus niet zo?

als je de tijd aanhoud die op het pakje staat, zal het wel goedkomen. en 5 minuten meer of minder gaat niet heel veel uitmaken. het komt niet op de kcal precies vindik

Volume doet er niet toe, het gaat om de massa. Behalve water (en bij te hoge temperaturen carbonificatie) verdwijnt er niets uit je beslag mix. Zorg wel dat je de lepels, garde & beslagbak goed uitlikt na het vullen van je cakevorm! Voedingswaarde blijft derhalve hetzelfde.

ECHTER! Er zit wel kleine speling in bijvoorbeeld;
# Het formaat eieren dat je gebruikt, grotere eieren is meer vet, eiwitten & dus caloriën
# Het soort Melk wat je gebruikt, ik bak (eet helaas niet) alles met halfvolle melk maar mijn ma bakt alles met volle melk, volle melk bevat minder lactose per 100ml, meer vet (en dus meer caloriën)
# Afwijking; Je ziet zo her en der steeds vaker dat critische consumenten producten gaat testen op nauwkeurigheid van labels en de gemiddelde afwijking van deze statistieken is vaak 10% de verkeerde kant op. Dit geld niet voor alles! Maar houdt gerust rekening met een kleine marge smokkelen van de producent!
# Gesmeer; Er kunnen ingrediënten op die wijze verdwijnen

Kom op Cas... je weet beter he...je moet nog heel veel kilootjes bulken!
Kilootje of 15-20? dan kunnen die paar calorietjes nu nog geen kwaad! eerst bulken en dan verder kijken.

Terug
Naar boven