MuscleMeat

Voedsel dat je niet hoort te eten

ik dacht dat dat niet meer mocht, dat vol spuiten van die beesten. volgens mijn gebeurd dat al jaren niet meer en wordt daar streng op gecontroleerd.

Vegetarisch eten is dus GEEN optie mis veel te veel essentiele eiwitten,

- magere kwark (en andere magere melkproducten)
- sojaproducten
- eieren
- whey
- bonen + mais (of andere combi's waarbij er een compleet aminozurenprofiel wordt gevormd)
(- evt. vis)

En biologisch vlees is 9 van de 10 keer het zelfde als niet biologisch vlees.

Waar heb je dat vandaan? Vlees van die Japanse runderen is echt niet onbetaalbaar hoor, men betaalt daarbij gewoon de eerlijke prijs die hoort bij zulk een stuk kwaliteitsvlees. Juist de huidige vleesindustrie zorgt ervoor dat vlees voor bijna ieder in het westen betaalbaar is.

Punt is volgens mij gewoon dat jij zowel kwalitatief hoogwaaradig vlees wil, als er weinig meer voor wil betalen. En dat is niet erg consequent.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, ik wil het best betalen als mijn portomonee er naar staat ''als ik groot ben'':D
Maar ja probeer dat je moeder maar eens wijs te maken dat ze ander vlees moet kopen;)
Joep je hebt wel gelijk hoor, dat het niet erg consequent is , maarja ik vind het gewoon een eng idee dat ik een ziek beest zou moeten opeten:P

ik dacht dat dat niet meer mocht, dat vol spuiten van die beesten. volgens mijn gebeurd dat al jaren niet meer en wordt daar streng op gecontroleerd.

Word nog steeds heeeel erg veel gedaan, alleen controles zijn slecht, ik weet dit uit 1e hand.
hier kan je er ook wat over lezen; je kan het vergelijken met wielrennen, daar word ook geen doping toegestaan;

Meat & Meal - Nieuws: EFSA: risico's groeihormonen niet in te schatten

Meat & Meal - Nieuws: VVD verontrust over sambavlees

Bio-industrie / Dieren krijgen ander voedsel

Wat is er eigenlijk zo erg aan het eten van een ziek dier? Is dat niet (gedeeltelijk) het systeem van roofdieren en hun prooien? En zijn wij geen roofdieren?

Haha, ik wil het best betalen als mijn portomonee er naar staat ''als ik groot ben'':D
Maar ja probeer dat je moeder maar eens wijs te maken dat ze ander vlees moet kopen;)
Joep je hebt wel gelijk hoor, dat het niet erg consequent is , maarja ik vind het gewoon een eng idee dat ik een ziek beest zou moeten opeten:P

Same here. hoop volgende maand in een app te gaan en dan kan ik t met mn vriendin gaan uitvechten
*Ben lekker toch veel groter en sterker:D*

Word nog steeds heeeel erg veel gedaan, alleen controles zijn slecht, ik weet dit uit 1e hand.
hier kan je er ook wat over lezen; je kan het vergelijken met wielrennen, daar word ook geen doping toegestaan;

ja, je hebt daar iig gelijk in!

Ik eet alleen nog maar biologisch , wel een stuk duurder maar vind mn gezondheid wel wat waard.
Je wilt niet weten wat er allemaal in die beesten word gespoten om ze in korte tijd zo groot mogelijk te krijgen.
Was laatst weer op tv dat kinderen steeds groter worden door alle groeihormonen, meisjes veel te jong menstrueren en jongens te jong in de pubertijd komen, kan nooit gezond zijn.

is nog altijd streng verboden en wordt behoorlijk goed gecontroleerd.

maarja, met buitenlands vlees weet je natuurlijk nooit. In de US zijn die hormonen gewoon toegelaten.

Wat is er eigenlijk zo erg aan het eten van een ziek dier? Is dat niet (gedeeltelijk) het systeem van roofdieren en hun prooien? En zijn wij geen roofdieren?

Haha :orly:

Ontopic: Gezondheid is overrated.. we gaan allemaal een keer dood.. en ik ga zeker niet het dubbele voor mn vlees betalen om 1 of 2 jaartjes eraan te plakken.

is nog altijd streng verboden en wordt behoorlijk goed gecontroleerd.

maarja, met buitenlands vlees weet je natuurlijk nooit. In de US zijn die hormonen gewoon toegelaten.

Dit is dus niet zo, het word steekproefgewijs gedaan, ik heb zelf een veehouder in de familie(staat niet op mijn vriendenlijst) en die gebruikt middelen die snel niet meer of nauwlijks te traceren zijn voordat het in de schappen ligt, dit word dus wel heel erg veel gedaan, en dan heb ik nog niet eens over de steekpenningen die er aan controleurs worden betaald.

Het wil toch wel wat zeggen als iemand zijn eigen vlees niet aan zijn kinderen geeft...

Uiteindelijk draait het allemaal om geld zoals met alles.

Ik haal mijn biefstuk altijd bij de Turkse slagerij. Het is lekker vers en ten tweede is het spotgoedkoop. 6 euro per kg.

Dikke onzin! als BB kun je dat niet maken.

ik weet het niet hoor een vriend van me is vegi en hij is meer muscle aangekomen als ik en is vegi hij is even groot als mij en woog ongeveer even veel als mij voor de zomer nu weegt ie 80 kg of meer en ik 74 of 76 kg

ik moet wel zeggen dat ik m'n training helemaal verwaarloosd heb en m'n voedsel ook. maar toch ik sta altijd verwonderd hoe ie het doet . hij gebruikt nog eens geen proteine shakes

Terug
Naar boven