MuscleMeat

"VOLGENDE WEEK KAASSTAD"(hardcorepowerlifting)

Goede sfeer in PL-land! :thumbs:

Op deze manier wordt er hier op het forum ook geen reclame voor de sport gemaakt.

ik wist niet dat 1 persoon voor heel pwl-nederland gold...... maar de sfeer is prima hoor :)

ik wist niet dat 1 persoon voor heel pwl-nederland gold...... maar de sfeer is prima hoor :)

Dat is ook niet zo maar als je de laatste paar topics over PL leest als buitenstaander krijg je niet direct het gevoel van "dat ga ik ook eens doen". Dat is gewoon jammer.

Hiermee val ik jullie niet aan hoor maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Ja we snappen wat je bedoelt, is ook jammer
maar er is 1 iemand die overal negatief tegen doet.
Maarre is een bankdrukwedstrijd of powerliftinngwedstrijd niet iets voor jou,
je hebt een hele sterke bankdruk netjes hoor 220raw .

gr weak

Ja we snappen wat je bedoelt, is ook jammer
maar er is 1 iemand die overal negatief tegen doet.
Maarre is een bankdrukwedstrijd of powerliftinngwedstrijd niet iets voor jou,
je hebt een hele sterke bankdruk netjes hoor 220raw .

gr weak

Ja, en jammer genoeg geeft het een nogal eenzijdig beeld op een forum.

Dank je, misschien is het idd wel wat voor mij maar ik moet nodig eerst wat aan mijn techniek gaan doen want die lijkt nergens op. En mijn squat en deadlift lopen best wel veel achter omdat ik vorig jaar een (lichte) hernia heb gehad. Dus ondanks mijn hoge bankdruk kom ik nog maar aan een totaal van net iets boven de 700 wat niet echt indrukwekkend is voor mijnlichaamsgewicht (140).

Inderdaad bikebud heeft wel een punt ook gezien de reacties die jullie hierop krijgen, er is totaal geen interesse van krachtsporters voor de powerlift sport
en waarom niet omdat de sport in Nederland is blijven hangen in de jaren 80.
Oud materiaal, omstandigheden en entourage
Kijk het NK van 2006 in cuyk was goed, met zo,n wedstrijd maak je reclame voor de sport en maak je andere krachtsporters enthiousiast zo werkte het toen en nu nog steeds!
Het begint inderdaad allemaal in de GYM daar kun je scouten loopt genoeg talent rond, maar als je dan met die nieuwe atleten naar een wedstrijd gaat setting Geldrop bv ja dan word je niet blij van als beginnend sporter,
Ik vind dat iedere competitie wedstrijd gefaciliteerd dient te worden in een kleine sport accomodatie(sporthal) aankleding dient ook aan gewerkt te worden een setting als het NK dan compacter, pauzes dienen opgevuld te worden vangers moeten geprofesionaliseerd worden ,bij het bankdrukken moeten vangsteunen komen, en er moet een alternatieve selectie komen voor de sport in de breedte te promooten!

ja maar, aan wie ligt dat dan? Atleten komen niet naar wedstrijden, maar spreken zich ook niet uit op ledenvergaderingen. En dan heb je nog een serie "bestuurders", waarvan er een wel wil, maar de rest vooral niet kan. Dat schiet niet op. Tot nu toe zijn er weinig mensen binnen de pl wereld te betrappen geweest op ideeen voor de toekomst. Laat staan goede ideeen......

Inderdaad bikebud heeft wel een punt ook gezien de reacties die jullie hierop krijgen, er is totaal geen interesse van krachtsporters voor de powerlift sport
en waarom niet omdat de sport in Nederland is blijven hangen in de jaren 80.
Oud materiaal, omstandigheden en entourage
Kijk het NK van 2006 in cuyk was goed, met zo,n wedstrijd maak je reclame voor de sport en maak je andere krachtsporters enthiousiast zo werkte het toen en nu nog steeds!
Het begint inderdaad allemaal in de GYM daar kun je scouten loopt genoeg talent rond, maar als je dan met die nieuwe atleten naar een wedstrijd gaat setting Geldrop bv ja dan word je niet blij van als beginnend sporter,
Ik vind dat iedere competitie wedstrijd gefaciliteerd dient te worden in een kleine sport accomodatie(sporthal) aankleding dient ook aan gewerkt te worden een setting als het NK dan compacter, pauzes dienen opgevuld te worden vangers moeten geprofesionaliseerd worden ,bij het bankdrukken moeten vangsteunen komen, en er moet een alternatieve selectie komen voor de sport in de breedte te promooten!

Marcus, als dit bovenstaande zo 1, 2, 3 mogelijk zou zijn dan was het mijn inziens al gebeurd. Voor de NK in Cuijk zit een hele Stichting achter die dit gezamenlijk tot een succes maken. Met andere woorden hetgeen jij schetst kost geld en tijd. Dit laatste is wat er steeds minder beschikbaar wordt gesteld en dan bedoel ik voornamelijk tijd. Over het algemeen wil men (excuus voor de generalisatie) hier geen tijd meer insteken. Daarnaast kost het ook geld om een wedstrijd in een sporthal of iets dergelijks te organiseren en dan heb ik het nog geen eens voor het inruimen en leeg ruimen van de hal. Dit wordt mogelijk onderschat hoeveel mensen/tijd hiervoor nodig is.

Voor wat betreft de breedte heeft Floris hierboven al een link gezet naar de Pure Kracht workshop. Dit om de breedte te stimuleren. Daarnaast zijn we voor het volgende jaar ook het volgende idee aan het uitwerken: een trainingsweekend voor niet selectieleden. Kortom, een programma wat over een zaterdag en zondag wordt verspreid.

Helaas is het jammer dat er weinig atleten op het plankier blijven of komen.

Groeten, Wim

PS. Wil je de groeten doen aan Sara en Ralph?

• Topic Starter Topic Starter
:Dkik wim wat er gebeurd is dat het powerliften in de breedte op zn gat gaat zo dus we zullen geld moeten investeren in fasciliteiten en promotie vd sport dit kan niet onder omstandigheden als Geldrop of Kaasstad echt met een paar simpele veranderingen kun je de sport wel interessant maken oor talent wat ten overvloede rond loopt hier in nederland het vraagt aleen om een andere benadering!
geen workshops maar meets laat ze maar hun gang gaan jij scout toch het beste eruit en dan kun je structureel naar een brede selectie groeien waar in je kunt putten uit meerdere atleten ipv 5

:Dkik wim wat er gebeurd is dat het powerliften in de breedte op zn gat gaat zo dus we zullen geld moeten investeren in fasciliteiten en promotie vd sport dit kan niet onder omstandigheden als Geldrop of Kaasstad echt met een paar simpele veranderingen kun je de sport wel interessant maken oor talent wat ten overvloede rond loopt hier in nederland het vraagt aleen om een andere benadering!
geen workshops maar meets laat ze maar hun gang gaan jij scout toch het beste eruit en dan kun je structureel naar een brede selectie groeien waar in je kunt putten uit meerdere atleten ipv 5

Harry, wat heeft het nut om meer meets te organiseren op het moment dat er nu zo weinig deelnemers zijn. Zoals gezegd er trainen heel veel potentiele atleten, alleen we zien ze nog niet op het plankier. Mogelijk een idee is om via een pure kracht workshops en trainingsweekenden voor niet selectieleden deze mensen zo enthousiast te krijgen dat ze wel op het plankier willen gaan staan. Daarnaaast gaan we tijdens het trainingsweekend van 19 & 20 januari 2008 met de selectie brainstormen wat wij nog meer anders kunnen doen. oa. Trainingen geven/doen op/bij verschillende sportschollen door heel Nederland.
Natuurlijk zou het mooi zijn als er meer meets georganiseerd worden, alleen zoals ik eerder al heb aangegeven mensen staan niet in de rij dit te doen. Misschien een idee dat jij hierin een voortrekkers rol wil nemen en zelf een meet te organiseren zoals jij hierboven schetst. Om jouw woorden te gebruiken dit kan met een paar simpele aanpassingen gebeuren. Op het moment dat er een voorbeeld is, bestaat de kans dat dit gevolgd gaat worden. Al met al gaat het mij persoonlijk aan het hart dat de sport niet de ontwikkeling doormaak welk ik graag gehoopt had.

Groeten, WimWam

goed verwoord Wim.
We moeten samen werken om powerlifting weer op de map te zetten.

Gr weak

Laat ik nou gisteren aan een regionale teamwedstrijd bankdrukken meegedaan hebben.

In mijn ogen in veel opzichten een bruikbaar idee. Drempel ligt stukken lager door het teamverband. Het is met een stuk of 6 teams zoals gisteren al snel leuk bezet. Binnen een regio komen er makkelijk familie/etc kijken en kennen veel van de sportschooleigenaren elkaar dus die komen ook effe kijken of coachen.
Een paar ouwe rotten die het ook leuk vinden om nog eens wat te doen nemen er een paar op sleeptouw en je hebt een top-avond.

Zo heb je met goed te overziene kosten en voorbereidingen in een geval als gisteren toch al 30 tillers aan de gang, waarvan er vast een groot deel niet regelmatig aan wedstrijden mee gaan doen, maar misschien ook een paar wel...

Workshops op sportscholen heb ik al eerder van gezegd dat me dat een prima idee lijkt. Ik zou in ieder geval komen als er wat deftige lifters een of meerdere workshops zouden komen geven op een gym in de buurt.

Dit probleem zie je in de hele breedte van de 'ijzersport'.
Ik zelf kom uit het wedstrijd Bodybuilding circuit en daar is sinds de jaren '80 ook de ene na de andere wedstrijd gesneuveld.
Het heeft vooral te maken met het feit dat echte krachtsport niet meer 'in' is.
Had je in de jaren '70 en '80 nog op elke straathoek schooltjes waar echt ijzer gevreten werd, zijn dat nu allemaal Wellness centra geworden waar raar naar je gekeken wordt als je een deadlift uitvoert.

Ook de hele lichaamscultuur is veranderd. Alles is nu de 'mooie jongens' gladgeschoren sixpacks look en je mag vooral niet teveel massa hebben en kracht uitstralen. De nieuwe generatie weet niet beter en als ze al anders willen zijn er bijna geen trainingsfaciliteiten.

Misschien dat er met de komst van de vele Oost-blokkers naar ons land weer een opleving komt want in die gebieden is o.a. het Powerlifting nog zeer populair.

"I rest mi case"
Het is inderdaad aan ons om de sixpakjes weer aan het ijzer te krijgen dus en niet met tamme workshopjes waar hier op het forum al niet op gereageerd word laat staan echt!
Nee inderdaad het moet laag drempeliger en actie uitstralen, iedereen.
Quote iedereen wil zich wel eens meten met een ander in de essentie .
Dat is de oorsprong van de sport en dat zal altijd zo blijven ondanks cultuur verschuivingen als rene die schetst.
Het ligt aan de presentatie en de organisatie, het moet interesant zijn voor een leek om te kijken in de pauze iets wat raakvlak heeft wij hadden 2 maanden geleden een paal danseres prachtig cantine omzet laag publiek geboeid, kijk het is moeilijk om mensen voor een driekamp te boeien is lood zwaar dat weet iedereen die al een tijdje in sportscholen rondloopt ook wel maar er licht wel een uitdaging een doel !
Waarom slaat K1 aan, organisatie showelement en gevechten dat is wat mensen willen zien al is dat gevecht bij ons met het ijzer ik hoop dat er nog wat meer ideen los komen teneinde de sport wat positiever te benaderen!;)

Waarom slaat K1 aan, organisatie showelement en gevechten dat is wat mensen willen zien al is dat gevecht bij ons met het ijzer ik hoop dat er nog wat meer ideen los komen teneinde de sport wat positiever te benaderen!;)

hmmmmmmm............. iemand helemaal knock out slaan omdat ie een foute beurt heeft :D
'T is wel een idee hahahaha

maar er komt eindelijk eens een beetje wat zinnigs en reactie met inhoud uit jouw hoek (ipv alleen maar ongezouten commentaar) :thumbs:

Dank je wel Floris
Wat leuk is dat ik een beetje rond gefilterd heb op dit forum nu blijkt dat er regelmatig meets worden georganiseerd bij sportscholen met andere woorden een kweek vijver alleen wat de mensen tegen houd om bij NPB deel te nemen is regels , gear en sfeer!
mmmmm, vreemd laten we het daar nu steeds over hebben, ik ga een meet organiseren Weak mag een demonstratie in de pauze komen geven no hands squating met 200 kilo Weak!:D

Terug
Naar boven