XXL Nutrition

Volledig nieuw

Waardering
1
Hallo,

voor mij is de is de combinatie voeding en training volledig nieuw.
Vroeger heb ik dikwijls getraind maar is het eigenlijk nooit goed gelukt omdat mijn voeding niet goed zat.
Omdat het niet lukte ben ik gestopt met trainen en is het volledig fout gegaan.
Tot voor drie weken dronk ik dagelijk 3 liter cola etc...

Tot ik op een ochtend opstond en het volledig beu was.

Nu let ik gans de dag op mijn eten en drink ik enkel water.
Maar blijkbaar moet ik veel meer eten.

Nu mijn vraag:

ik ben 30 jaar, ben 183 cm en weeg 112. Ik wil minderen en ook spieren verbeteren.

Ik zou bijvoorbeeld volgende schema willen volgen om te eten.

Smorgens: havermout.
Rond 10.30 uur: youghourt met fruit en een reep waar eiwitten inzitten.
Rond 13.00 uur: Volkoren brood met kippewit, kalkoen,...
Rond 15.30 uur: ongeveer hetzelfde als 10.30
Rond 18.00 uur: rijst met kip, patatjes met witte vis. Afwisselen. En groenten zonder saus.

Dit is wat men mij zegt dat ik moet eten. Maar als ik zoveel eet kan ik toch nooit gewicht verliezen?
Is dit een redelijk schema of zit ik volledig fout?

En mijn vrouw wil ook afvallen maar uiteraard is ze niet zo geintresseerd om spieren te laten groeien. Doet ook dagelijks cardio.
Mag zij dit dan ook eten?

En is het niet zo dat als je gewoon weinig eet dat je ook afvalt? Is dat dan niet goed?

Ik weet dat ik veel vraag, maar zit al van mijn 20 jaar met de handen in de haren. Ik hoop dat jullie mij hier beetje kunnen helpen.

Mvg,

Tepelstreeltje.

Als je spieren wilt kweken is het te weinig, en als je wilt afvallen ook. Ik bedoel come on, een gast van 112 kilo... Heb je het wel eens geprobeerd een dag daar op te overleven? bedenk ook dat er een hoop calorien wegvallen nu je die 3 liter cola laat staan.

• Topic Starter Topic Starter
Mja vandaar ook mijn vraag. Ik ben volledig nieuw en vind het allemaal nogal strange. Kheb al opzoeking gedaan maar kom altijd uit op mensen die al lang trainen en dus een volgens mij ander dieet nodig hebben.

En ik moet ook toegeven dat omdat ik het niet wist ik al twee weken leef op in de dag enkel zes sneetjes brood met kippenwit en savonds gewoon avondeten, niet meer dan twee porties. En cola vervangen door water.

Laatst bewerkt:
Mja vandaar ook mijn vraag. Ik ben volledig nieuw en vind het allemaal nogal strange. Kheb al opzoeking gedaan maar kom altijd uit op mensen die al lang trainen en dus een volgens mij ander dieet nodig hebben.

En ik moet ook toegeven dat omdat ik het niet wist ik al twee weken leef op in de dag enkel zes sneetjes brood met kippenwit en savonds gewoon avondeten, niet meer dan twee porties. En cola vervangen door water.

Ja het is een beetje lastig inschatten. Ik neem aan dat je te dik bent dus ik zou eerst eens beginnen met cutten. Richtlijn is dat je 500Kcal onder onderhoud gaat zitten en wat cardio. Iig zal dat een stukje meer zijn dan je nu eet.

.

Nee, iemand die al jaren traint en wat vet kwijt wil of iemand die net komt kijken. Het gaat op dezelfde manier. gezonde voeding, veel maaltijden en beneden onderhoud ism KT en cardio. Je zou zo een schema over kunnen nemen van iemand die die al een tijdje traint en op 2500 kcal aan het cutten(vet verliezen) is.

Laatst bewerkt:
Ik heb ff berekend dat ik normaal aan 2311 calorien per dag zou nodig hebben. (energieverbruik in rust volgens schema op dit forum)

Dus zou ik nu 1800 moeten nemen? En daarbij cardio doen?

En wat dan met de eiwitten? Want dat is volgens ik vernomen heb altijd nodig om spieren te onderhouden.

Ik heb ff berekend dat ik normaal aan 2311 calorien per dag zou nodig hebben. (energieverbruik in rust volgens schema op dit forum)

Dus zou ik nu 1800 moeten nemen? En daarbij cardio doen?

En wat dan met de eiwitten? Want dat is volgens ik vernomen heb altijd nodig om spieren te onderhouden.

Ja maar ik neem aan dat je sport, dus dit is te weinig aangezien je het op rust berekent.

Ik train idd 5X per week. Elke training doe ik telkens 25 minuten cardio en dan 1 spiergroep erbij.

2300 ja als je de hele week op de bank hangt en niks anders doet dan tv kijken...mijn onderhoud ligt op 3000+ en ik weeg 86kg kun je nagaan..;)

Hoe kan ik dat weten hoeveel ik per dag verbruik dan?
Kheb namelijk nogal zwaar werk.

je BMR is 2300. je onderhoud zit rond 4000. dus cutten op 3500 ongeveer.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt. Ik ga er invliegen met deze info.

Klaat jullie weten hoe het verder loopt.

karma voor die nick :hahaha:

Terug
Naar boven