Fitness Seller

Voor de Belgen/Vlamingen: hoe zal BHV aflopen?

  • Topic starter Big-T
  • Startdatum
  • Reacties 146
  • Weergaven 6K
  • Volgers 13

Hoe gaat de BHV problematiek evolueren?

  • Deheane vindt een oplossing waar uiteindelijk alle partijen zich in kunnen vinden

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    60

Bezoekers in dit topic

Niet overdrijven e. Het Vlaams Blok is niet voor niets veroordeelt? Of zijn de rechters corrupt?
Vld & CD&V zijn ook voor het cordon sanitair daar heeft links en de monarchie niets mee te maken.
Is een monarchie voor democratie is hetzelfde zeggen als dat je tegen je bestaansrecht bent.(beetje overdrijven :)).

meent ge dat nu? zoudt gij echt durven denken dat in belgie rechters corrupt zijn?

nee, dat geloof ik niet. wij hebben een van de best-functionerende gerechtelijke apparaten in de wereld. ik heb nog nooit gehoord van een belgische rechter die in opspraak is gekomen....

los daarvan, het proces om het VB kapot te maken is het meest politeke spel ooit gevoerd hier. scheiding der machten? :D

het vlaams blok is veroordeeld om zo snel een opponent te elimineren, én om dat ze buitenstaanders zijn - ze moesten maar eens écht de augias-stallen uitmesten en niet corrupt zoals alle anderen.

niet vergeten dat in die tijd de SP cash geld verbrandde, cools op klaarlichte dag in luik door de maffia werd neergekogeld, agusta smeergeld, de roze balletten, monsieur VDB enz enz

en dan een vreemde partij binnen laten, die niet in de loge zit, en daarbovenop nog eens broebelt over vlaamse onafhankelijkheid?? ff rap monddood maken.

sorry, ik vond uw post efkes heel veel naïviteit uitstralen
 
En ik vind de uwe nogal veel complottheorie uitstralen :)
 
Dan worden het verkiezingen als het gestemd wordt. Ik weet nog zo niet ofdat LDD en VB het zo goed gaan doen, NVA vermoed ik van wel.
Het is een kwestie van tijd: 5j 10j 20j 50j 100j?
Moeilijk te voorspellen. Het hangt er een beetje vanaf aan welke snelheid de Vlamingen gaan radicaliseren.

Niet overdrijven e. Het Vlaams Blok is niet voor niets veroordeelt? Of zijn de rechters corrupt?
Ze hebben jaren gezocht naar een francofone linkse rechter die het VB wilde veroordelen en vervolgens hebben ze de grondwet aangepast, alleen om het VB veroordeelt te krijgen. Die rechtzaak was een joke. Weet je dat bepaalde mensen op dit moment zeggen dat de racismewet te streng is geworden vanwege die aanpassing om toen het VB veroordeelt te krijgen? In die mate dat de vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt te staan.

Dewinter heeft indertijd wat straffe uitspraken gedaan, maar de veroordeling van de ganse partij was volledig politiek gestuurd en was geheel subjectief uitgevoerd, het VB heeft nooit een goede kans gehad om zich te verdedigen, de uitspraak was al beslist voor het proces begonnen was.

Vld & CD&V zijn ook voor het cordon sanitair daar heeft links en de monarchie niets mee te maken.
Dat kan ik perfect uitleggen. CD&V en VLD zijn Belgicistische partijen (zeker gedurende die tijd). VB is een separatistische partij en werd als een gevaar gezien voor het Belgische regime. O.a. daarom moest de partij verdwijnen, voor ze teveel macht zou krijgen.

Overigens hebben zowel cd&v als vld een linkervleugel.

Is een monarchie voor democratie is hetzelfde zeggen als dat je tegen je bestaansrecht bent.(beetje overdrijven :))
Deze zin snap ik niet. Kan je dit eens anders omschrijven?

Of hebben gewoon geen zin om het te volgen. Waar ik hoe langer hoe meer kan inkomen.
Dat is een erg gevaarlijk spelletje. Want zo ondergraaf je de democratie... Als burger moet je bewust blijven over de gang van zaken. Gaan stemmen is de toekomst bepalen, een verkeerde stem omdat je slecht op de hoogte bent kan die toekomst verkwanselen.
 
De oplossing, Vlaanderen en Walloniën splitsen en verander de naam van Brussel in België, zo heeft onze "Albert" ook nog iets om over te regeren.
 
Juist op het nieuws gehoord, de regering is gevallen.
 
En nu BHV stemmen. Het zal buigen of barsten worden voor de Walen.

Ik denk dat ze nog wel middelen genoeg zullen vinden om dit tegen te gaan, de walen bedoel ik.
 
Sowieso, zie ander topic voor reactie :)
 
:roflol: weer stemmen..

en dan nog, als we stemmen, komt er 1 uit de bus, komen ze met een voorstel, gaat er 1 niet akkoord.. en we zijn weer van af. Zo is het nu 2jaar bezig.
 
Moeilijk te voorspellen. Het hangt er een beetje vanaf aan welke snelheid de Vlamingen gaan radicaliseren.
Jup


Ze hebben jaren gezocht naar een francofone linkse rechter die het VB wilde veroordelen en vervolgens hebben ze de grondwet aangepast, alleen om het VB veroordeelt te krijgen. Die rechtzaak was een joke. Weet je dat bepaalde mensen op dit moment zeggen dat de racismewet te streng is geworden vanwege die aanpassing om toen het VB veroordeelt te krijgen? In die mate dat de vrijheid van meningsuiting in het gedrang komt te staan.
De veroordeling is gebaseerd op artikel 3 van de antiracismewet. Deze verbiedt "het behoren tot en het verlenen van medewerking aan een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie bedrijft of verkondigt". Het Hof van Beroep van Gent heeft het in haar uitspraak enkel over het verkondigen van discriminatie en stelde dat het Vlaams Blok nooit effectief discriminatie heeft bedreven.

Het verkondigen van discriminatie werd in deze zaak gelijkgesteld met twee strafbepalingen uit de antiracismewet: "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie"
BronEcht discrimineren hebben ze niet gedaan maar het stigmatiseren van een bevolkingsgroep elke keer maar weer vind ik niet door de beugel kunnen. Maar waar trek je de lijn...
Ze hadden het gewoon anders en beter moeten brengen en daar ging het mis(regularisaties). De partij heeft of had nog altijd niet zo'n goeie parTeden(die constructief zijn) zoals de NVA.


Dewinter heeft indertijd wat straffe uitspraken gedaan, maar de veroordeling van de ganse partij was volledig politiek gestuurd en was geheel subjectief uitgevoerd, het VB heeft nooit een goede kans gehad om zich te verdedigen, de uitspraak was al beslist voor het proces begonnen was.
Nope: zie maar naar het begin van de aanklacht en eerste uitspraak.
Voordat de eindelijke veroordeling er kwam, had de correctionele rechtbank van Brussel zich onbevoegd verklaard wegens naar haar mening een politiek proces. Het hof van beroep in Brussel kwam later tot dezelfde conclusie. Die rechter maakte zich overigens ernstig boos tegenover de aanklagers omdat hij vond dat zij zijn rechtbank wilden misbruiken om een politieke afrekening te voeren. De aanklagers gingen echter in cassatie en kregen gelijk. Cassatie oordeelde dat het hof van Beroep in Gent de zaak opnieuw diende te behandelen.


Dat kan ik perfect uitleggen. CD&V en VLD zijn Belgicistische partijen (zeker gedurende die tijd). VB is een separatistische partij en werd als een gevaar gezien voor het Belgische regime. O.a. daarom moest de partij verdwijnen, voor ze teveel macht zou krijgen.

Overigens hebben zowel cd&v als vld een linkervleugel.
Maar ook een rechtse.


Deze zin snap ik niet. Kan je dit eens anders omschrijven?
Dat een monarchie / koning niet zoveel voelen voor een democratie.
(Is zoals de poten van onder je stoel zagen)


Dat is een erg gevaarlijk spelletje. Want zo ondergraaf je de democratie... Als burger moet je bewust blijven over de gang van zaken. Gaan stemmen is de toekomst bepalen, een verkeerde stem omdat je slecht op de hoogte bent kan die toekomst verkwanselen.
Spelletje ja daar zeg je het :) er wordt teveel "gespeeld" of zo lijk het in de politiek. Ook onze grote particratie is geen pluspunt ervoor.
..
 
Nope: zie maar naar het begin van de aanklacht en eerste uitspraak.
Weet ik. Juist daarom: ze hebben gezocht tot ze de juiste rechter vonden. Ze zijn doorgegaan tot ze de uitspraak kregen die ze wilden. In elk ander Europees land was het VB waarschijnlijk niet veroordeeld geweest.

Wat niet wegneemt dat ik hun sT vaak ook niet kan appreciëren. Maar ik vind niet dat ze ooit "te ver" zijn gegaan. Dat moet een rechter trouwens ook niet bepalen, laat dat maar over aan de bevolking.
 
:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Volgens de Franse TV-zender TF1 ligt BHV trouwens in Wallonië... :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2rqmzhe.jpg


:grinny:
 
En hoe gaat volgens jou een wet rechtgeldig worden zonder regering?
Gewoon met Vlamingen aan één zeel blijven trekken... uiteindelijk wint de democratische meerderheid. Zo niet, dan is het tijd voor een land om tot een einde te komen...

Volgens de Franse TV-zender TF1 ligt BHV trouwens in Wallonië... :eek:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Haha, wat een amateurs, ook de taalgrens klopt totaal niet. Ofwel hebben ze dit om één of andere reden opzettelijk gedaan :eek:

:D
 
Ik hoop dat we gesplitst worden. Wij bij NL, maar dan nog met een zekere autonomiteit en Wallonië bij Frankrijk.
 
"Niet voldoende partijen zijn bereid om tot een onderhandelde oplossing te komen"

Nee natuurlijk niet. En daar zal na verkiezingen juist niets aan veranderen, integendeel.
 
Denk dat het nu wel eens tijd begint te worden dat België idd gesplitst wordt.
 
Back
Naar boven