XXL Nutrition

Voor de Belgen/Vlamingen: hoe zal BHV aflopen?

Peiling Peiling Hoe gaat de BHV problematiek evolueren?

• Deheane vindt een oplossing waar uiteindelijk alle partijen zich in kunnen vinden

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    60
LoL prachtig die posts hier.. :roflol:

niettegenstaande dit alles, heb ik nog steeds mijn eigen visie. als historicus ben ik mij heel goed bewust van de franstalige overheersing, van de knechting van het vlaamse volk, van de uitverkoop door de eigen vertegenwoordigers.

Het barst hier opeens van de historici. Maar waarom houd je er dan zulke rigide denkbeelden op na? Historici moeten bepaalde zaken toch ook in de juiste context kunnen zien?

• Topic Starter Topic Starter
Onze ondemocratische koning heeft nu Reynders aangesteld als bemiddelaar. Niet dat ze dat al niet in 2007 geprobeerd hebben, maar alles om het apenland te redden van de ondergang natuurlijk. Blijven rekken ook al hebben de Vlamingen een democratische meerderheid om heel dat BHV te stemmen. Maar dat kunnen we niet hebben met een francofiele koning.

Het barst hier opeens van de historici. Maar waarom houd je er dan zulke rigide denkbeelden op na? Historici moeten bepaalde zaken toch ook in de juiste context kunnen zien?

ik begrijp wat je bedoelt. maar hoe de vlamingen behandeld werden door de Franse heren van bij de stichting van het konkrijk België, is een beetje te vergelijken met de Apartheid uit Zuid-Afrika.

alle wetten waren bijvoorbeeld in het Frans. als een Vlaams keuterboerke die dan overtrad, moest ie verschijnen voor een Franse rechtbank, en wetrd hij gevonnist in een taal waar hij niks van begreep voor een wet in een taal die de zijne niet was.

in het leger was de grote meerderheid van de officieren franstalig, en gaven dus ook orders in het frans aan de , overwegend, vlaamse, dienstplichtigen. bij het niet-opvolgen van zo een order, bijvoorbeeld omdat je niet begrijpt wat er gevraagd wordt, volgden al snel krasse straffen - after all, zo een vlaams boerke is niet zo belangrijk..hij spreekt zelfs geen frans;

België was, en is durf ik zeggen, een franstalige staat waar een meerderheid van de bevolking nederlandstalig is. dat is moeilijk te bevatten voor een buitenstaander, maar toch is het zo.

het koningshuis is nog steeds franstalig. tegenwoordig proberen ze dat te camoufleren door ook nederlands te leren, maar hun hart klopt duidelijk aan de andere kant van de taalgrens..

Eric, heb je ooit de film "Daens" gezien? die geeft een goede indicatie van de machtsverhoudingen in die tijd.

wij, vlamingen, hebben door de geschiedenis heen, constant moeten strijden tegen de franse onderdrukking. dat gaat heden ten dage nog steeds verder.

de grootste fout ooit was om de Verenigde Provinciën uit elkaar te laten vallen. dat had de vlaams elite nooit mogen laten gebeuren. de Provinciën waren een uitermate sterk blok.

over jouw opmerking van "in de juiste context zien" wil ik zeggen dat ik voor alles een persoon ben die de zaken bekijkt vanuit de bril van zijn volk. een franstalige historicus zal misschien tot heel andere conclusies komen, maar ik ben een kind van mijn volk en dus eerder geneigd om vanuit het Vlaams perspectief te kijken.

Laatst bewerkt:
Onze ondemocratische koning heeft nu Reynders aangesteld als bemiddelaar. Niet dat ze dat al niet in 2007 geprobeerd hebben, maar alles om het apenland te redden van de ondergang natuurlijk. Blijven rekken ook al hebben de Vlamingen een democratische meerderheid om heel dat BHV te stemmen. Maar dat kunnen we niet hebben met een francofiele koning.

Bestaat er een democratische koning :o.
Goed dat ze eens een franstalige de opdracht geven mag hij het proberen.
Zien dat het niet lukt? Dan komt er toch een stemming van: verkiezingen?

Ik geloof niet dat MR het FDF zal laten vallen om BHV erdoor te krijgen. Ik denk (en hoop ook) dat dit weer zal mislukken. Vervolgens kan de democratie zijn normale gang gaan en kunnen we dit eindelijk stemmen. Als de tsjeven weer geen excuus vinden natuurlijk...

Ze zijn allemaal als de dood voor verkiezingen, want dan winnen NVA, VB en misschien ook LDD.

Dit land loopt op haar laatste km, het is een kwestie van tijd...

ik hoop dat je gelijk hebt.

langs de andere kant hopen we dit al bijna 20 jaar en the b*ch just wont die :mad:

---------- Toegevoegd om 00:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:20 ----------

Ze zijn allemaal als de dood voor verkiezingen, want dan winnen NVA, VB en misschien ook LDD.
...

dat geloof ik niet. ik hoop dat ik mis ben uiteraard, maar ik geloof het simpelweg niet.

op de een of andere manier komen de klassieke volksverrader-partijen altijd weer aan hun stemmen

Aan hun stemmen komen ze sowieso dankzij de verzuiling (vooral cd&v) maar toch denk ik dat velen gaan inzien dat het zo niet langer kan. Cd&v heeft veel tijd gehad om de problemen aan te pakken, vld ook. De bewuste kiezer gaat volgens mij toch wat dieper nadenken nu.

Alleen jammer dat die stemplicht er is, dat is een grote steun voor de traditionele partijen helaas.

En België, tja. De koning is de enige die het land nog in leven houdt. Het Belgicisme sterft elke dag een beetje meer. Als zelfs de zoon van opperbelgicist De Croo er anders over denkt...

als er terug gekozen moet worden, denk ik dat SPa met de meeste stemmen wegloopt.

wij zijn een minderheid T. dat is wat ik eerder probeerde uit te leggen. je bent er mee bezig en denkt " ja, nu is het gedaan, kan niet anders!" - en op een of ander manier leeft die draak altijd verder. das de reden waarom je je uiteindelijk gaat afschermen van belgische politiek....

ik hoop uiteraard dat ik verkeerd ben...

Dan toch een groeiende minderheid. Als ik me niet vergis zitten NVA, VB en LDD samen al op zo'n 40% of meer. Helaas nog geen meerderheid nee, maar ik denk niet dat dat nog heel lang zal duren. Alleen wil niemand graag met VB samenwerken daar zit het probleem in dit land. Democratie wordt hier afgeblokt door de monarchie en links.

Maar de kruik gaat zo lang te water tot ze barst. Hoe langer dit land slecht bestuurt wordt, hoe groter de kans dat mensen het beu worden.

Dan toch een groeiende minderheid. Als ik me niet vergis zitten NVA, VB en LDD samen al op zo'n 40% of meer. Helaas nog geen meerderheid nee, maar ik denk niet dat dat nog heel lang zal duren. Alleen wil niemand graag met VB samenwerken daar zit het probleem in dit land. Democratie wordt hier afgeblokt door de monarchie en links.

en de walen...je vergeet de hoofdreden.

en de walen...je vergeet de hoofdreden.
Klopt, maar ik had het ff over de 60% Vlamingen en waarom ze steeds aan het kortste eind trekken tegenover Wallonië. Dat hebben ze namelijk aan zichzelf te danken.

Het zijn de Belgicistische Vlamingen die Wallonië macht geven, anders hadden we nu niet in deze shit gezeten. Vlamingen moeten leren om allen aan hetzelfde zeel te trekken, maar net daar gaat het mis.

Walen weten dat goed, daarom staan ze ook sterker, ze vormen een front over partijgrenzen heen. Strategisch staan de Walen veel sterker ook al zijn ze in de minderheid.

Heb het al vaker gezegd: de 'vijand' zit in eigen rangen. Positief is dat Belgicisme aan het uitsterven is. Vlaanderen kiest steeds meer voor een uitgesproken Vlaams beleid. Daarom ben ik hoopvol voor de toekomst. Zeker als het nog eens crisis is, dan kan er veel gebeuren als de dominostenen eenmaal vallen.

Ben zeer benieuwd en wacht rustig af... en nogmaals ik geloof nooit dat Reynders het voor elkaar gaat krijgen.

ik ben volledig akkoord. daarom dat ik altijd een beetje wantrouwig reageer op iedereen die "brussel" heeft staan bij locatie :D

verder ga ik deze keer NVA stemmen denk ik, met naam stem op BDW, die man is goud waard. als dat niet kan een lijststem op VB.

VB ooit wel gestemd maar ingezien dat ze buiten spel staan. Zo verzwak je de Vlaamse zijde eigenlijk ook. NVA staat niet buiten spel, ok ze zijn minder Vlaams, maar ik vind het het beste van twee werelden. BDW behoort idd tot één van de weinige betrouwbare en betere politici.

VB ooit wel gestemd maar ingezien dat ze buiten spel staan. Zo verzwak je de Vlaamse zijde eigenlijk ook. NVA staat niet buiten spel, ok ze zijn minder Vlaams, maar ik vind het het beste van twee werelden. BDW behoort idd tot één van de weinige betrouwbare en betere politici.

die man is super intelligent en, heel uitzonderlijk, integer.

nog nooit gezien dat die vent onder tafel wordt gepraat.

Jep en dan heb je van die trieste mensen die hem kogels in een envelop sturen... Toont mooi aan hoe triest sommigen denken.

Aan hun stemmen komen ze sowieso dankzij de verzuiling (vooral cd&v) maar toch denk ik dat velen gaan inzien dat het zo niet langer kan. Cd&v heeft veel tijd gehad om de problemen aan te pakken, vld ook. De bewuste kiezer gaat volgens mij toch wat dieper nadenken nu.

Daar zit je volgens mij verkeerd. De media prijst de vld en cd&v nog altijd hoog. En velen luisteren dan dat ze zelf nadenken.

die man is super intelligent en, heel uitzonderlijk, integer.

De Vlaamse Von Bismarck. :o

ofzndx.jpg

:D

Daar zit je volgens mij verkeerd. De media prijst de vld en cd&v nog altijd hoog. En velen luisteren dan dat ze zelf nadenken.
En toch is er een evolutie in de positieve zin aan de gang... maar idd de gekleurde media (VRT) vormt een groot probleem.

Ik geloof niet dat MR het FDF zal laten vallen om BHV erdoor te krijgen. Ik denk (en hoop ook) dat dit weer zal mislukken. Vervolgens kan de democratie zijn normale gang gaan en kunnen we dit eindelijk stemmen. Als de tsjeven weer geen excuus vinden natuurlijk...

Dan worden het verkiezingen als het gestemd wordt. Ik weet nog zo niet ofdat LDD en VB het zo goed gaan doen, NVA vermoed ik van wel.
Het is een kwestie van tijd: 5j 10j 20j 50j 100j?

Alleen wil niemand graag met VB samenwerken daar zit het probleem in dit land. Democratie wordt hier afgeblokt door de monarchie en links.
Niet overdrijven e. Het Vlaams Blok is niet voor niets veroordeelt? Of zijn de rechters corrupt?
Vld & CD&V zijn ook voor het cordon sanitair daar heeft links en de monarchie niets mee te maken.
Is een monarchie voor democratie is hetzelfde zeggen als dat je tegen je bestaansrecht bent.(beetje overdrijven :))

---------- Toegevoegd om 23:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Of hebben gewoon geen zin om het te volgen. Waar ik hoe langer hoe meer kan inkomen.

Terug
Naar boven