Fitness Seller

Voor de Belgen/Vlamingen: hoe zal BHV aflopen?

Peiling Peiling Hoe gaat de BHV problematiek evolueren?

• Deheane vindt een oplossing waar uiteindelijk alle partijen zich in kunnen vinden

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    60
Maar wanneer zeg je: ok, genoeg gediscussieert, we gaan er nooit uitkomen?

Om het duidelijk te maken; hoeveel geld is er al in BHV gepompt? Wat heeft het opgebracht? Wat verwacht je dat het nog gaat opbrengen?

Ik zeg veel, niets, niet veel.

Ik heb geen idee hoe de procedures hieromtrent zitten,maar het lijk me wel duidelijk dat we int huidig systeem erniet gaan geraken, en er iets structureel moet aangepast worden over hoe we tot conclusies komen voor we met 1 uit de bus kunnen komen, en zolang dat niet gebeurt, is de discussie nutteloos denk ik.

feit dat BHV al zo lang bestaat bewijst voor mij dat het juist niet zo heel belangrijk is omdat het als het wel geval was ook wel opgelost zou zijn geweest. (Vergelijk het met de recente aswolk: het luchtruim was gevaarlijk/een probleem dus was het luchtruim binnen de kortste keren toe)

verder heeft scrained denk ik gelijk: die communautaire zaken zijn we gewoon beu en een oplossing is (wat deze ook is: splisting/benoeming of geen benoeming/federale kieskring/...) dringend gewenst.

Ik vind ook dat we moeten stilstaan bij wat er nu gebeurd. Ik herinner mij het einde van paars met die affaire rond het verkopen en weer huren van gebouwen. Dat was toen een probleem. Toen kwamen de stoere partijen met hun 5 minuten (ondertussen zijn we minstens evenveel jaren later nb) politieke moed. Zie waar we nu staan met hun politieke moed..een probleem zoals dat van die gebouwen was peanuts ten opzichte van wat heel dat communautair debat al heeft gekost.

• Topic Starter Topic Starter
BHV zelf is niet zo belangrijk voor de meeste mensen, dan heb je me verkeerd begrepen als je dat denkt. BHV gaat gewoon over welke politici waar populair zijn en of die personen daar stemmen kunnen ronselen, klaar.

Niets is minder belangrijk voor de burger zelf, het is vooral belangrijk voor bepaalde Franstalige politici die zo in Vlaamse gemeenten de baas kunnen komen spelen, laten we eerlijk zijn daar gaat het over. Maingain wil de Vlaamse rand veroveren en wil het boeltje daar verder verfransen.

Maar de essentie is dat BHV belangrijk wordt omdat de reden waarom het niet opgelost raakt wijst op een probleem bij zaken die WEL belangrijk zijn: pensioenen, sociale zekerheid, justitie, overheidsfinanciën. Al die dossiers zijn communautair geladen en geraken niet opgelost in een regering waarin mensen zitten die elkaar niet vertrouwen en die zelfs vijandig staan tegenover elkaar.

En dan moet je durven zeggen: het Belgische systeem is achterhaald en toe aan vernieuwing.

Kan er een systeem gemaakt worden die niet achterhaald is?
Is het eigenlijk nog niet te laat om de verfransing tegen te gaan? Wat zou Maingain gaan doen om de rand te verfransen? Ik ga geen frans gaan spreken omdat Maingain hier ik weet niet wat verkondigt.

Beetje naïef om te denken dat toegevingen aan Franstaligen niet tot meer verfransing van de Vlaamse rand zullen leiden.

Het is wel degelijk mogelijk om verfransing tegen te gaan, maar niet met een slappe houding aan Vlaamse kant zoals nu het geval is. En zéker niet door Vlamingen in de federale regering die bereid zijn om Vlaanderen uit te verkopen om toch maar hun postjes te behouden.

Wat wil je nu eigenlijk bedoelen met die eerste vraag? Achterhaald gaat hier over "niet meer in staat om naar behoren te functioneren in huidige omstandigheden". M.a.w. België is onbestuurbaar geworden door tegenstellingen in de deelstaten. En zolang bepaalde mensen dat niet willen inzien zullen de problemen blijven aanslepen.

Welterusten.

anders: i don't give a shit

te erg dit :

http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1096704/2010/04/23/De-Croo-wil-toch-weer-praten-Enkel-met-strikte-deadline.dhtml

de snotneus krabbelt terug... wat een poppenkast zeg. zowel CD&V als OVLD hebben hun geloofwaardigheid totaal verloren, besluiteloosheid troef. nieuwe verkiezingen plz !

:roflol: idd, ik was het ook net aan het lezen ... het wordt alsmaar gekker

En nieuwe verkiezingen? :roflol: Die zijn niet eens geldig zolang BHV niet gesplitst is :roflol:

tuurlijk was toch te verwachten, groot doen voor de schijn daar zijn ze goed in , politiekers zijn de e-warriors van dbb in real life :p nieuwe verkiezingen, wat haalt dat nog uit bhv zal niet gesplitst worden.

Onderhandelen met als deadline volgende donderdag en met als basis de teksten van Jean-Luc Dehaene, zou voor De Croo kunnen.

Volgens mij heeft Di rupo al gezegd dat hij met geen van beide eisen akkoord gaat. Alle hoop is NOG niet verloren.

Waar ik me het meest aan erger is van die Belgen die dan gaan roepen dat BHV niet belangrijk is en dat er gestopt moet worden met de ruzie. Sorry maar het feit dat BHV niet opgelost geraakt is alleen een bewijs dat de andere zaken OOK niet opgelost zullen geraken.

Elk dossier is communautair, net daarom kan er niets nog afgehandeld worden, en als er wel iets afgehandeld wordt (zoals de regularisering van illegalen (!)) dan is het resultaat nefast.

BHV staat symbool voor het ganse bestuur, dat simpelweg onmogelijk is geworden. Ik zie maar één goede uitweg en dat is een confederatie. En dan moet elk gewest eerst alle bevoegdheden krijgen zodat het een eigen bestuur mogelijk kan maken.

Waalse vrienden, het is leuk geweest, maar nu ieder zijn eigen weg gaan. We willen zelfs nog een tijdje jullie economie helpen sponsorren, maar daarna jullie plan trekken.

:roflol: bhv belangrijk, politiek bij ons is gewoon lachwekkend en irriterende geldklopperij

:roflol: bhv belangrijk, politiek bij ons is gewoon lachwekkend en irriterende geldklopperij
Lees anders wat beter wat ik bedoel, dan zou je dit niet moeten posten.

BHV had nooit een issue moeten zijn maar had meteen gestemd moeten worden!

Omdat ze dat niet gedaan hebben is het alleen erger geworden, en nu toegeven zou erg dom zijn en enorme gevolgen hebben voor de Vlaamse rand. Daarom is het belangrijk geworden. In verhouding met andere dossiers die de toekomst bepalen is het niet belangrijk, maar in principe moet je elk dossier in de politiek serieus nemen.

En het is echt om te janken de politiek in dit land... daar zijn we het over eens. Maar dat is een logisch gevolg van de onlogische structuren en wetten die hier in het verleden gemaakt zijn.

De OVLD heeft wat mij betreft nu weer alle respect verloren. Er was een sprankeltje hoop gisteren maar dat is nu weer totaal weg.

Zielig eigenlijk, het begint gewoon op een 'welles/nietes' spelletje te worden, net zoals de kleine kindjes. En dan zou de koning himself voor een oplossing moeten zorgen? Als hij zijn adviseurs niet had begreep hij er zelf allemaal niks van

Lees anders wat beter wat ik bedoel, dan zou je dit niet moeten posten.

BHV had nooit een issue moeten zijn maar had meteen gestemd moeten worden!

Omdat ze dat niet gedaan hebben is het alleen erger geworden, en nu toegeven zou erg dom zijn en enorme gevolgen hebben voor de Vlaamse rand. Daarom is het belangrijk geworden. In verhouding met andere dossiers die de toekomst bepalen is het niet belangrijk, maar in principe moet je elk dossier in de politiek serieus nemen.

En het is echt om te janken de politiek in dit land... daar zijn we het over eens. Maar dat is een logisch gevolg van de onlogische structuren en wetten die hier in het verleden gemaakt zijn.

De OVLD heeft wat mij betreft nu weer alle respect verloren. Er was een sprankeltje hoop gisteren maar dat is nu weer totaal weg.

offtopic, maar al bij stilgestaan hoeveel mensen er in de politiek zitten? Je kunt gerust een hele fabriek ontslaan die er eigenlijk teveel lopen.

en die bhv, ja.. ik splijt er mijn kop niet aan maar ik zap wel gelijk weg als ik er iets van zie op televisie. Het irriteerd me enorm die "belangrijke mannetjes"

offtopic, maar al bij stilgestaan hoeveel mensen er in de politiek zitten? Je kunt gerust een hele fabriek ontslaan die er eigenlijk teveel lopen.
Logisch gevolg van de slechte structuren in dit land... IMO moet de federale regering daarom ook verdwijnen, samen met de provincies.

en die bhv, ja.. ik splijt er mijn kop niet aan maar ik zap wel gelijk weg als ik er iets van zie op televisie. Het irriteerd me enorm die "belangrijke mannetjes"
Je kan het niet meer negeren... het is te belangrijk geworden. Je moet op de hoogte zijn van waar het over gaat en welke gevolgen het heeft.

Ik vind het jammer dat mensen er niet mee bezig zijn. Het heeft vrij grote gevolgen als mensen niet meer willen opkomen voor hun rechten of vergeten welk belang het heeft om ze te verdedigen.

Ik vind het jammer dat mensen er niet mee bezig zijn. Het heeft vrij grote gevolgen als mensen niet meer willen opkomen voor hun rechten of vergeten welk belang het heeft om ze te verdedigen.

er gaat, denk ik, een tijd komen dat jij je er ook niet meer bezig houdt.

ik was vroeger heel geïnteresseerd in alles. als intelligente, bewuste jongere volg je automatisch politiek (en wetenschappelijke ontwikkelingen, economie, etc).

dan ga je je politiek engageren. eventueel lid worden van een politieke partij. veel energie daarin stoppen...

tot je aan den lijve ondervindt dat er een heel groot aantal mensen niet bezig zijn met idealen, maar met eigenbelang. dat er nooit iets fundamenteels verandert. dat de grootste mafkezen bovenaan de ladder staan.

dan geraak je gedegoutteerd en wend je je af.

niettegenstaande dit alles, heb ik nog steeds mijn eigen visie. als historicus ben ik mij heel goed bewust van de franstalige overheersing, van de knechting van het vlaamse volk, van de uitverkoop door de eigen vertegenwoordigers.

nog niet zo lang geleden was dit land enkel franstalig. en als we niet uitkijken, zal het op de lange termijn weer zo zijn. dit grotendeels door de sterke instroom van migranten uit Franse ex-kolonies, die meer geneigd zijn frans te leren/spreken dan Nederlands; omdat de vlamingen nog steeds afgeschilderd worden als neo-fascisten, zeker nu omdat we op onze strepen proberen staan ivm dossiers als BHV

enfin, mijn punt is dat je niet te hard moet oordelen over mensen die zich niet meer interesseren voor politiek - het is een natuurlijk verloop voor een inwoner van België.

ik vind dat er na Zwarte Zondag van '89 een grote kans is gemist, en dit onder impuls van vlaamse volksverraders, de koning en de franse cultuur-imperialisten.

met de dood van de Volksunie en het VNV is de harde kern van flaminganten te verdeeld geraakt.

maar ik vind het goed dat er nog steeds gasten zoals jij zijn, die er me bezig blijven. mijn broer is er ook zo een - die gaat nog steeds elke maand de franse straatnamen in St-Genesius-Rode verwijderen :)

maar ik kan het niet meer. ik wil gerust meedoen aan de Ultieme Actie, maar ik wil mij niet meer opwinden over zulke zaken. het leven is te kort.

ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
Je spreekt alsof ik een keer een wijze les moet krijgen van een ervaren rot :roflol:

Je bent 2 jaar ouder dan ik. Maar goed imo boeit leeftijd niet hier. Ik zie in Vlaanderen een toekomst en in België niet. En door op te geven ga je nooit wat bereiken. Wat ik wel zie is dat steeds meer Vlamingen begrijpen hoe dit apenland werkt en ook steeds meer Vlamingen de onafhankelijkheid wel zien zitten. Het is heel duidelijk te merken dat de situatie aan het evolueren is.

Maar je gaat niemand helpen met een houding van '**** it, politiek kan me gestolen worden'. Daar kloot je alleen jezelf mee :)

Wat niet wegneemt dat ik perfect begrijp dat sommige mensen het beu zijn en zich er liever buitenhouden, is hun goed recht ook. Kom dan achteraf wel niet zeuren als het niet naar je zin is.

Je gaat veel meer bereiken als je als Vlamingen allemaal aan hetzelfde zeel trekt.

maar ik vind het goed dat er nog steeds gasten zoals jij zijn, die er me bezig blijven. mijn broer is er ook zo een - die gaat nog steeds elke maand de franse straatnamen in St-Genesius-Rode verwijderen
LOL dude daar hou ik me allemaal niet mee bezig. Maar ik ben me wel bewust van de problematiek en stem daarom ook NVA. Veel meer kunnen we toch niet doen, zelf de politiek in gaan is niets voor mij.

...
, en dit onder impuls van vlaamse volksverraders, de koning en de franse cultuur-imperialisten.

met de dood van de Volksunie en het VNV is de harde kern van flaminganten te verdeeld geraakt.

maar ik vind het goed dat er nog steeds gasten zoals jij zijn, die er me bezig blijven. mijn broer is er ook zo een - die gaat nog steeds elke maand de franse straatnamen in St-Genesius-Rode verwijderen :)

maar ik kan het niet meer. ik wil gerust meedoen aan de Ultieme Actie, maar ik wil mij niet meer opwinden over zulke zaken. het leven is te kort.

ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

:roflol: :roflol: met die mannen winnen we een oorlog :p

Je spreekt alsof ik een keer een wijze les moet krijgen van een ervaren rot :roflol:

Je bent 2 jaar ouder dan ik. Maar goed imo boeit leeftijd niet hier. Ik zie in Vlaanderen een toekomst en in België niet. En door op te geven ga je nooit wat bereiken. Wat ik wel zie is dat steeds meer Vlamingen begrijpen hoe dit apenland werkt en ook steeds meer Vlamingen de onafhankelijkheid wel zien zitten. Het is heel duidelijk te merken dat de situatie aan het evolueren is.

Maar je gaat niemand helpen met een houding van '**** it, politiek kan me gestolen worden'. Daar kloot je alleen jezelf mee :)

Wat niet wegneemt dat ik perfect begrijp dat sommige mensen het beu zijn en zich er liever buitenhouden, is hun goed recht ook. Kom dan achteraf wel niet zeuren als het niet naar je zin is.

Je gaat veel meer bereiken als je als Vlamingen allemaal aan hetzelfde zeel trekt.

LOL dude daar hou ik me allemaal niet mee bezig. Maar ik ben me wel bewust van de problematiek en stem daarom ook NVA. Veel meer kunnen we toch niet doen, zelf de politiek in gaan is niets voor mij.

nee nee, t is niet dat ik niet weet op wat ik moet stemmen of totaal niet meer inzit met Vlaanderen - t is gewoon dat ik op een gegeven moment gestopt bent met actief ...euh...agiteren, zal ik maar zeggen :D

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

:roflol: :roflol: met die mannen winnen we een oorlog :p

ik en mijn broers waren vroeger allemaal aangesloten bij TAK en Voorpost, hele familie bijna een partijkaart van het VB enz.

er zit eigenlijk geen ene linkse rakker bij ons. als ons stiefma dan ging stemmen en die zei aan tafel dan gewoon "ik heb op de VLD gestemd" dan was dat daar een hele middag boel tegen de sterren op :D:D

Terug
Naar boven