Ik vind het jammer dat mensen er niet mee bezig zijn. Het heeft vrij grote gevolgen als mensen niet meer willen opkomen voor hun rechten of vergeten welk belang het heeft om ze te verdedigen.
er gaat, denk ik, een tijd komen dat jij je er ook niet meer bezig houdt.
ik was vroeger heel geïnteresseerd in alles. als intelligente, bewuste jongere volg je automatisch politiek (en wetenschappelijke ontwikkelingen, economie, etc).
dan ga je je politiek engageren. eventueel lid worden van een politieke partij. veel energie daarin stoppen...
tot je aan den lijve ondervindt dat er een heel groot aantal mensen niet bezig zijn met idealen, maar met eigenbelang. dat er nooit iets fundamenteels verandert. dat de grootste mafkezen bovenaan de ladder staan.
dan geraak je gedegoutteerd en wend je je af.
niettegenstaande dit alles, heb ik nog steeds mijn eigen visie. als historicus ben ik mij heel goed bewust van de franstalige overheersing, van de knechting van het vlaamse volk, van de uitverkoop door de eigen vertegenwoordigers.
nog niet zo lang geleden was dit land enkel franstalig. en als we niet uitkijken, zal het op de lange termijn weer zo zijn. dit grotendeels door de sterke instroom van migranten uit Franse ex-kolonies, die meer geneigd zijn frans te leren/spreken dan Nederlands; omdat de vlamingen nog steeds afgeschilderd worden als neo-fascisten, zeker nu omdat we op onze strepen proberen staan ivm dossiers als BHV
enfin, mijn punt is dat je niet te hard moet oordelen over mensen die zich niet meer interesseren voor politiek - het is een natuurlijk verloop voor een inwoner van België.
ik vind dat er na Zwarte Zondag van '89 een grote kans is gemist, en dit onder impuls van vlaamse volksverraders, de koning en de franse cultuur-imperialisten.
met de dood van de Volksunie en het VNV is de harde kern van flaminganten te verdeeld geraakt.
maar ik vind het goed dat er nog steeds gasten zoals jij zijn, die er me bezig blijven. mijn broer is er ook zo een - die gaat nog steeds elke maand de franse straatnamen in St-Genesius-Rode verwijderen
maar ik kan het niet meer. ik wil gerust meedoen aan de Ultieme Actie, maar ik wil mij niet meer opwinden over zulke zaken. het leven is te kort.
ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.