Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Zeg gewoon de waarheid, dat het goed aanvoelt, gelukkig maakt om mensen iets bij te brengen, een voorbeeld te zijn.. Dat je jong en hip van geest blijft enz. Als leraar geef je vorm aan de toekomst.

enig idee hoe k*t het is om leerkracht te zijn?
. Maar je hebt dan weer goeie uren, vakantie etc. Maar ik zou mikken op het maatschappelijk belang. Leerkrachten spelen een belangerijke rol in de toekomst van de kinderen
(like me!)jij hebt nooit marketing gestudeerd hé corleone?
en daarenboven... "de waarheid" en die uitlegenig idee hoe k*t het is om leerkracht te zijn?
richt je op de maatschappelijke waarde dat leerkrachten hebben. Probeer met leerkrachten zelf te praten over de voordelen. helaas is ons systeem gewoon slecht waardoor het voor leerkrachten niet zo aaantrekkelijk is om leerkracht te worden. Geen super loon, kleine kans om hoger op te geraken en dan moet je het al schoppen tot schooldirecteur. Maar je hebt dan weer goeie uren, vakantie etc. Maar ik zou mikken op het maatschappelijk belang. Leerkrachten spelen een belangerijke rol in de toekomst van de kinderen
(like me!)

Leerlingen zouden een loopje met je nemen, Cor. Jij zou al na 2 weken overspannen thuis zitten.

We wachten vol spanning op een update Corleoné.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/corleone-wordt-terug-slank-305295/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/grote-logboek-corleone-57486/
, vooruit dan maar.Klopt, je krijgt de kans om de toekomstige generatie te kneden en vormen. Dat is toch iets om trots op te zijn!Nope, maar k*t? Leraar zijn hoeft toch helemaal niet k*t te zijn.. Als leraar leer je jezelf ook beter kennen, en kan je hierdoor naast je leerlingen ook jezelf iets bijleren, vervolmaken. En het is ook enorm moedig toch om leraar te zijn, het risico te lopen dat leerlingen met je spotten. Leraar zijn is imo iets om enorm fier op te zijn. Kzou mss een reportage maken ofzo met allemaal fiere leraars, en ze enthousiast laten vertellen hoe fantastisch het wel niet is om leraar te zijn.
Klopt, je krijgt de kans om de toekomstige generatie te kneden en vormen. Dat is toch iets om trots op te zijn!
Helaas zijn dat alleen maar irritante k*t kinderen die het allemaal toch niets interesseren, waarna je binnen enkele weken moordneigingen krijgt. Maar toch het gaat om het idee hé.

Begin me eigenlijk af te vragen waarom ik leraar ben geworden..![]()
"lerarenopleiding te promoten"
Maar wat is dan je doel? Meer leraren? Meer goed geschoolde leraren? Ook mensen aantrekken die eigenlijk geen leraar-opleiding willen volgen, maar toch probeert over te halen? Voor je begint altijd je doel helder hebben, anders wordt het niets. De tv enz zijn slechts de middelen. Middelen bepaal je niet uit middelen, maar uit een doel. Je doel is richtinggevend.
Je hebt eigenlijk een bijna onmogelijke opdracht gekregen. Je geeft zelf al aan dat die opleiding ieder jaar minder populair wordt. Bedoel je daarmee dat er ieder jaar minder aanmeldingen zijn?
Je kan natuurlijk niet verwachten dat je dat met een campagne kan veranderen. Dat is een illusie. Dat die opleiding kennelijk steeds minder populair wordt, zal een reden hebben. Misschien is het een slechte opleiding. Misschien - dat zal niet zo zijn - kunnen afgestudeerden moeilijk een baan vinden. Of wordt een leraar erg slecht betaald?
Wat ik wil zeggen: je kunt door middel van een campagne wel communiceren dat het ontzettend aantrekkelijk is om leraar te worden, maar dat wordt door studenten toch anders gezien. En één van de stomste dingen die je kunt doen in de reclamewereld, is iets vertellen wat niet waar is. Op die manier is het snel gedaan met de geloofwaardigheid van je merk en heb je bovendien heel veel geld weggegooid.
Er zal dus eerst iets aan het hele systeem moeten veranderen; het moet aantrekkelijker worden om leraar te worden. Bijvoorbeeld door leraren meer te betalen. Ik zou dat ook zeker vermelden in je rapport.
Ik neem even aan dat je het over een opleiding hebt die studenten opleidt om leraar op een basisschool te worden. De doelgroep waar jij je op richt bestaat dus uit kinderen die rond de 16/17 jaar oud zijn en nog op de middelbare school zitten en nadenken over een vervolgopleiding.
Ik zie dat je zelf aan radio en televisie denk, maar ik zie nergens een budget staan. Heb je die niet? In dat geval kun je die media rustig gebruiken, maar anders waarschijnlijk niet. Realiseer je dat je met een miljoen niet ontzettend veel kan op tv.
Maar als je toch geen budget hebt gekregen, maak dan rustig een commercial van 30" waarin je situaties toont die duidelijk maken dat er écht leraren nodig zijn. Bijvoorbeeld: alle kids komen het klaslokaal binnen, zonder dat er een leraar is. Vervolgens gaat een klein kindje 'lesgeven'. Geef hier een grappige draai aan, of juist een hele pijnlijke draai.
Ondersteun de commercial met een spotje op de radio.
Omdat je doelgroep nog op de middelbare school zit, lijkt het me slim om die scholen ook een belangrijke rol te laten spelen. Daar brengen ze namelijk een groot deel van hun tijd door.
Zoek uit in welke steden een lerarenopleiding wordt aangeboden. Zoek vervolgens uit welke middelbare scholen zich in een straal van 30 kilometer bevinden, en hangt bij iedere middelbare school een metershoge banner die de toegang tot de school belemmert.
Op het bovenste deel van de banner zet je een tekst ('Zonder jou geen onderwijs' of zoiets, maar zorg wel dat er een link is tussen die tekst en de commercial op tv).
Op het onderste deel van banner zet je een foto van een basisschoolklas. Het idee is dat leerlingen voor de banner kunnen gaan staan, en een foto kunnen maken van zichzelf 'voor de klas'. Zorg dat ze die foto uploaden op een speciale Facebook-pagina, en de link naar social media is ook gelegd.
Als je dit goed genoeg uitvoert, krijg je op z'n minst aandacht van lokale media. In je rapport zeg je natuurlijk dat dit zo'n geweldig idee is, dat je er zeker van bent dat je het journaal haalt.
De factuur komt je kant op.
jij kent er duidelijk iets van ! Bedankt voor je ideeën!