Fitness Seller

Voorstellen en foto nu :)

RausMauz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
78kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Alex en woon in Arnhem. Sinds een maand of 9 ben ik druk aan het sporten geslagen en is er zo'n 15 kilo afgegaan. Ben bezig de laatste vetlaagjes weg te sporten en daarna wil ik wat meer massa kweken :) Heb helaas niet echt een foto van hoe het was, maar woog 92 met een best buikje ;)

Lees al een tijdje mee en heb veel aan de voedingtips en zal ook mijn huidige voedingsschema posten in het juiste topic ;)

Volgens de weegschaal zou mijn vetpercentage rond de 12.6% liggen, maar denk zelf meer richting de 14 ofzo?

Wat vinden jullie?

Mijn doel is om vetpercentage naar 11% te krijgen en dan iets meer massa kweken ;)

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb zie je je abs bij 12% VP of lager. En aangezien je bij jou je abs ziet kan het dus kloppen.

Denk dat je vp wel rond die 12% zit maar ik zou niet verder cuten en een lichte eclean bulk tegen aan gooien. Je zult makkelijker massa gaan pakken op een vp die rond 12% schommelt dan wanneer je nog droger wilt worden.

Succes in ieder geval!

Ik denk dat je al richting de 10% loopt.. Dus cleanbulk er tegen aan.

9/10% goede progeressie nu rustige opbouwen met kcal.
succes!

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, richting de 11/10% klinkt me mooi in de oren haha (wil nog wel het onderste laagje bij m'n buik nog wel weg hebben, maar dat zal vanzelf wel slijten met meer spier, denk ik?)

Als ik 11 aanhoud, zou ik volgens de berekening (voedingsschemabestand van dit forum) een onderhoud hebben van zo'n 2880.. Begrijp ik het goed dat ik dan met cleanbulk zo'n 250kcal erboven moet gaan zitten?

Zat er zelf aan te denken om mijn huidige eetpatroon nog ongeveer een weekje te doen (lukt met gemak, heb eigenlijk altijd wel voldoende energie en niet echt trek) (tussen de 2200 en 2400 kcal, verschilt per dag)

Bedankt voor de reacties

Tijd om te gaan groeien nu. Duidelijk een stuk lager als 14% hoor.

Ik zou niet teveel van een formule uitgaan maar eerder je ervaringen van nu hanteren. Oftewel als je nu nog een week blijft eten op zo'n 2300kcal, kijk dan wat het met je gewicht doet. Stel je blijft gelijk omdat je al een tijd aan het cutten bent en je onderhoud simpelweg omlaag is gegaan, dan kun je het gewoon rustig gaan verhogen, du eerst naar 2600 bijvoorbeeld en dat een week aankijken.

Hmm, richting de 11/10% klinkt me mooi in de oren haha (wil nog wel het onderste laagje bij m'n buik nog wel weg hebben, maar dat zal vanzelf wel slijten met meer spier, denk ik?)

Als ik 11 aanhoud, zou ik volgens de berekening (voedingsschemabestand van dit forum) een onderhoud hebben van zo'n 2880.. Begrijp ik het goed dat ik dan met cleanbulk zo'n 250kcal erboven moet gaan zitten?

Zat er zelf aan te denken om mijn huidige eetpatroon nog ongeveer een weekje te doen (lukt met gemak, heb eigenlijk altijd wel voldoende energie en niet echt trek) (tussen de 2200 en 2400 kcal, verschilt per dag)

Bedankt voor de reacties

Let inderdaad op wat je lichaam doet met de huidige hoeveelheid kcal. Ik heb in het verleden gebulkt op 3200 kcal omdat ik van de berekening uit ging, dit heeft me een hooop vet opgeleverd.

Later was ik aan het cutten en kwam ik erachter dat ik best prima kan gainen op 2500 kcal.

Succes met je doelen! Ik zou ook lekker gaan cleanbulken, vet slijt vanzelf wel en zal zodra je gaat cutten ook weer makkelijker weg te krijgen zijn als je wat meer massa hebt.

Terug
Naar boven