Veteraan
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 87kg
Ik dacht dat het wel even beleefd zou zijn om mij als nieuw lid voor te stellen. Mijn naam is Francois en ik ben 57 jaar. Ik heb vele jaren sport gedaan (eerst basketbal en daarna gevechtsport). Op mijn 50e ben ik gestopt, maar enkele maanden geleden kreeg ik het in mijn hoofd om weer aan de slag te gaan en ik koos uiteindelijk voor krachttraining, omdat ik dit vroeger ook veel gedaan heb als ondersteuning van mijn sport. Het gaat mij, ondanks mijn leeftijd, zeer goed af eigenlijk en ik maak redelijke vooruitgang mag ik wel zeggen. Ik heb ondervonden dat je, zelfs als je de zestig dreigend nadert, je best wel nog sterker én zelfs breder kan worden. Momenteel weeg ik 85 kg voor mijn 1m77 en ik maak me sterk dat ik dit kan opvoeren naar een mooie 90-95 kg als realistisch doel. Over mijn vetpercentage heb ik eigenlijk geen idee, maar ik zie in de spiegel dat ik geen buikje heb, ook geen six pack natuurlijk maar geloof me dat boeit niet meer op mijn leeftijd.
Mijn programma: training elke vier dagen (dus telkens 3 dagen rust, dat heb ik echt wel nodig).
Ik werk volgens een full body programma, en van elke oefening doe ik 2 sets to failure, met uiteraard steeds enkele warm ups sets er voor.
Squats.
Incline Dumbbell Bench Press (wegens mijn schouders kan ik niet met de stang werken).
Bent over row (wel met stang uiteraard).
Deadlift.
Zittend Dumbbell schouderdrukken.
Lap Pull met smalle greep (met zo'n driehoekachtig stangetje).
De eerste set telt 4-6 reps to failure (uiteraard na een zeer goede opwarming) en de tweede 8-12 reps to failure.
Maar de twee laatste oefeningen (schouderdrukken en Lat pull) hebben steeds 10-12 reps voor de beide sets.
Voeding: 3.500-4.000 calorieën met zo'n 200-220 gram proteïnen en 350-400 gram koolhydraten, vet bereken ik niet, ik kijk in de spiegel of mijn voeding werkt.
Supplementen: multi vitamine, vitamine c, whey proteïnen poeder en druivensuiker.
Dit alles gaat mij bijzonder goed af en ik denk nog zo'n 3 tal maanden volgens dit schema te werken en dan eens van trainingsprogramma te wisselen, waarschijnlijk ga ik dan over op 1 set per oefening in een split programma, waarbij telkens die ene set een strip set zal worden (dus bijv. incline dumbbell bench press met 30 kg voor 8 reps, dan een tiental seconden rust en verder met 28 kg, vervolgens 20 seconden rust en verder met 25 kg). Ik zie nog wel.
Zo dat was het, iedereen veel succes toegewenst met zijn training, en aan de 'oudjes': never give up te fight!
Mijn programma: training elke vier dagen (dus telkens 3 dagen rust, dat heb ik echt wel nodig).
Ik werk volgens een full body programma, en van elke oefening doe ik 2 sets to failure, met uiteraard steeds enkele warm ups sets er voor.
Squats.
Incline Dumbbell Bench Press (wegens mijn schouders kan ik niet met de stang werken).
Bent over row (wel met stang uiteraard).
Deadlift.
Zittend Dumbbell schouderdrukken.
Lap Pull met smalle greep (met zo'n driehoekachtig stangetje).
De eerste set telt 4-6 reps to failure (uiteraard na een zeer goede opwarming) en de tweede 8-12 reps to failure.
Maar de twee laatste oefeningen (schouderdrukken en Lat pull) hebben steeds 10-12 reps voor de beide sets.
Voeding: 3.500-4.000 calorieën met zo'n 200-220 gram proteïnen en 350-400 gram koolhydraten, vet bereken ik niet, ik kijk in de spiegel of mijn voeding werkt.
Supplementen: multi vitamine, vitamine c, whey proteïnen poeder en druivensuiker.
Dit alles gaat mij bijzonder goed af en ik denk nog zo'n 3 tal maanden volgens dit schema te werken en dan eens van trainingsprogramma te wisselen, waarschijnlijk ga ik dan over op 1 set per oefening in een split programma, waarbij telkens die ene set een strip set zal worden (dus bijv. incline dumbbell bench press met 30 kg voor 8 reps, dan een tiental seconden rust en verder met 28 kg, vervolgens 20 seconden rust en verder met 25 kg). Ik zie nog wel.
Zo dat was het, iedereen veel succes toegewenst met zijn training, en aan de 'oudjes': never give up te fight!