AndroidHealthClinic

vooruitgang, schema

dentinus

Novice
Waardering
0
Lengte
2m03
Massa
91kg
Vetpercentage
2%
dag brede harries

heb een even vraag over mijn schema en vooruitgang. ben nu 2.03 en 91 kilo's. heb amper vet..
ben laatste jaar heel veel aangekomen, komt ook gewoon door mijn groei... maar ook zeker veel gesport.
ik drink dit jaar veel alcohol, betekent zon 4/5 keer in de week min 5 drankjes.... daarnaast ga ik 5 keer per week naar de sportschool, en vreet ik enorm veel. eet eigenlijk alles, dus let niet specifiek op mijn voeding..
wel vaak kwark ofzo na het sporten.

schema:

maandag borst/biceps/triceps

dinsdag rug/schouders/benen

woensdag biceps/triceps/benen, want deze hebben aandacht nodig

donderdag rust

vrijdag borst/biceps/triceps

zaterdag rug/schouders/benen

als ik train, doe ik meestal 3 verschillende oefeningen per spiergroep waarbij in minimaal 1 set mijn maximale gewicht pak. 3 sets per oefeningen, en eigenlijk altijd 8 reps

zoals je ziet dus nu 5 dagen per week. waar ik vorig jaar veel vooruitgang mee heb geboekt. ik merk dat het nu wat langzamer gaat... kan liggen aan voeding/drank/schema, weet ik zo niet. wat denken jullie ervan?
naast dit nog tips? wil graag naar de 100 kilo toe! en geen extra vet natuurlijk. hoe kan ik dit vanaf hier aanpakken? alvast bedankt!

Tijn

Laatst bewerkt:
Ik zou benen niet 2 dagen achter elkaar trainen dat gaat je herstel in de weg zitten. Ik zou ze gewoon 2xpw trainen maar dan wel echt goed aanpakken. Bovendien is armen 3xpw trainen ook niet echt ideaal lijkt mij zeker als je biceps los traint van rug.

Misschien kun je zo een schema proberen:

Maandag: UB
Dinsdag: LB
Woensdag: rust
Donderdag: borst/triceps/schouders (voor en zijkant)
Vrijdag: rug/biceps/schouders (achterant en traps)
Zaterdag: benen/kuiten
Zondag: rust

Dan train je benen 2xpw en heeft elke spiergroep in principe voldoende rust.

En ik zou je voeding ook wel aanpassen want zo te lezen kan het een stuk beter. In het begin kun je het veroorloven om je niet aan je voeding te houden maar er komt gewoon een moment waarbij je dan vastloopt.

• Topic Starter Topic Starter
heb niet echt het gevoel dat ik overtrain. heb bijvoorbeeld geen last van blessures en zelfs spierpijn niet heel vaak. komt natuurlijk ook omdat je eraan went.

is het misschien een idee om gewoon een spiergroep per dag te pakken en alles 1 keer per week. dus 5 dagen, maar heel goed verdeeld. train je wel veel minder!! werkt dat wel? je ziet vaak dat bodybuilders en gasten die er echt veel mee bezig zijn dit schema gebruiken. als je echt hard traint heb je misschien die hersteltijd wel nodig...

Laatst bewerkt:
Als je benen goed zou trainen, dan kan je ze echt niet de volgende dag weer trainen.
Dit wil je dan niet eens..

Hier heb je een voorbeeld van wat je benen nodig hebben:
3 oefeningen voorkant, 2 oefeningen achterkant en 1á2 oefeningen kuiten.

Zet je benen schema eens neer?

Je drinkt wel erg veel. Dat zal je herstel ook niet bevorderen. Ook kan het zijn dat je eens wat andere oefeningen moet probeer of het toepassen van supersets oid om je spieren weer een goede impuls te geven om te groeien

wat supersets zijn ook lang niet gek inderdaad.

voor benen doe ik wat curls en extensions, dan squats, en dan 1 oefening voor kuiten.

---------- Post toegevoegd 6 May 2013 om 22:22 ----------

wat dacht je van dit schema:

MAANDAG
borst/ triceps/schouders

DINSDAG
hele rug/ biceps

WOENSDAG
leg dag (gewoon veel oefeningen, en je benen volledig naar de ballen helpen

DONDERDAG
zelfde als maandag

VRIJDAG
zelfde als dinsdag

ZATERDAG
rust

ZONDAG
rust

kan natuurlijk 2x 1 dag tussendoor rust pakken in plaats van het hele weekend. ben je nog enigzins flexibel

nu zuip ik gewoon veel, maar dat wordt ook minder tot niets binnenkort, dus zal ook wel enigzins helpen denk ik zo

91kilo met 2% BF? Ik denk dat ik ook maar meer ga zuipen :D

---------- Post toegevoegd 7 May 2013 om 00:08 ----------

Verder proberen om op dinsdag je benen zo hard te trainen dat je er woensdag niet eens aan wil denken :)
edit: schema wat je net hebt gepost zou dan natuurlijk wel kunnen

Ok bedankt voor je reactie. Ga eens even het een en ander proberen. Ja ben echt altijd heel mager geweest weet je wel, echt nul vet gewoon alleen maar vel. En heb er niet echt iets bijgekregen. Heb ik gewoon totaal geen aanleg voor, dus dat is mooi meegenomen. Wil naar naar 100 kilo spier!

Probeer je zelf eerder een kracht doel te geven. Het gewicht komt vanzelf met goede voeding en training. Succes!

Terug
Naar boven