AndroidHealthClinic

Vraag m.b.t. HIIT

dimitrie ja

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb zojuist het een en ander gelezen over hiit maar had hier wat vragen over die ik niet kon vinden.:o

Moet HIIT ook op een moment van de dag gebeuren dat je glycogeen erg laag is bijvoorbeeld in de ochtend(op nuchtere maag) of na KT?

Met HIIT is je na-verbranding groter, moet je na je HIIT sessie je koolhydraden schrappen om zo optimaal te profiteren van na-verbranding?

Hoe vaak en hoelang in de week word HIIT aangeraden?

Groet dim;)

Het beste is (vind ik) na je KT. Dan ben je als het goed is aardig door je glycogeen heen. Als ochtend cardio op een lege maag vind ik het niet zo'n succes omdat het zo intensief is, dan doe ik liever low intensity voor 45 min. ofzo dat is beter vol te houden.

Bij HIIT zou ik het bij niet meer dan 3 keer per week houden. Probeer het maar eens 3 x per week na je KT, je zult merken dat je er hard voor moet werken. Per sessie 15 of 20 minuten maximaal. Als je meer cardio dan dat wil doen kun je een low intensity dag toevoegen op een rustdag bijv.

succes

idd na kt, niet te lan en te vaak

dimitrie ga je het na je krachttraining doen? en hoe ga je het toepassen, met hardlopen?

Na HIIT branden mijn benen als een malle , kan ik de benentraining wel vergeten voor de rest van de week :')

Haha :D klopt wel een beetje ja.

Maar ik wissel constant af. Nu het lekker weer is ga ik wielrennen , dan weer een x crosstrainen , een x buiten hardlopen..

Is denk ik puur gewenning.

Zat te denken aan hardlopen idd.
Maar zou ik nou na zoon HIIT sessie me carbs moet laten voor wat het is, zodat ik optimaal vet kan verbranden?

gewoon verdeeld over de dag meervoudige KH. Je moet letten op de enkelvoudige, die kunnen het verkloten. sowieso moet je van dat laatste zo min mogelijk tot je nemen in de cut. Ze zorgen wel even voor een boost, maar heb bemerkt dat je er gezien over de hele linie moe van wordt aangezien je, suikerspiegel op een constante en enigzins lage waarde wil hebben en als die op en neer gaat, leer je je lichaam niet om het vet aan te spreken om aan energie te komen en krijg je last van "dipjes".

enkelvoudige KH kunnen ook voor meer hongergevoel zorgen..

is het trouwens een must om het schema van HIIT te volgens? Dus beginnen met 4 min en elke keer opbouwen.

Ik doe al een poosje (vanaf begin hiit) 10a12min. en dit wissel ik af met de fiets of loopband en crosstrainer

schema moet je zien als lijdraad/doel.. luisteren naar je lichaam en stapje voor stapje opbouwen..

Moet je hiit perse op de loopband of buiten (hardlopen) doen? of kan je dit ook doen op de fiets(in de gym) of op de crosstrainer)

ik heb thuis een trainfiets voor s'ochtends op nuchtere maag (op rustdagen) lage intensiteit cardio, en wil nu 3 x per week na de training hiit gaan doen..

ja, kan uiteraad ook thuis gewoon ;)

fnee ik hou t thuis gewoon op alleen lage intensiteit voor 45 minuten op de fiets op zaterdag en zondag.

op de trainingsdagen wil ik na de workout hiit gaan doen, maar volgens mij is t op de loopband, of buiten hardlopen toch veel zwaarder dan op de crosstrainer of een ander cardio apperaat?

ja, rennen of zwemmen is uiteraard effectiever dan een crosstrainer omdat die dingen full-body zijn..

oke, ja logisch idd.

Als je na je kt naar huis rijd(5 min met auto heb geen fiets en om heen nou ook al een half uur te gaan rennen lijkt me ook nie echt goed) en dan vanauit nhuis nog 20 tot 30 min hiit ga rennen, zou het dan nog net zo effectief zijn als direct na de training?

ja hoor, eerst doe je je KT, in de auto drink je wat whey met water, en thuis aangekomen ga je 30 minuten rennen.

kan zeer zeker.

volgens mij kan ik de whey beter na de cardio sessie nemen

Terug
Naar boven