Fitness Seller

Vraag over 3daags split.

Raid3r

Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik vroeg me af of dit schema wat ik zelf in elkaar geknutseld heb (Ik kon door de bomen het bos niet meer zien) omdat ik niks kon vinden.

Allereerst wat achtergrondinformatie:
- Ik train nu 5 maanden. (Starting strengt, ripptoe)
- Me doel is Massa en Kracht.
- De aandacht ligt op het algehele bovenlichaam, benen zijn al groot.
- Ik train in een grote sportschool dus alles is er wel.
- Ik Kan sowieso drie dagen in de week naar de sportschool.

Dit is het schema:

AxBxCxx

A
3X6-8 Bench press
3X6-8 Incline DB press
3X6-8 Flies
3X6-8 barbell curls
3X6-8 Hammer Curls
- abs

B
3X6-8 Deadlifts
3X6-8 Pullups
3X6-8 Barbell row
3X6-8 skull crushers
3X6-8 tricep extentions
- abs

C
3X6-8 Squats
3X6-8 OHP
3X6-8 Side raises
3X6-8 seated DB press
3X6-8 Calf raises
- Abs

3day split
A - borst & biceps
B - rug & triceps
C - Benen & schouders

Als het helemaal nergens op slaat zou ik graag een alternatief willen met de zelfde vorm van split. (Tenzei jullie zeggen dat dat sowieso nergens op slaat) Deze oefeningen wil ik graag houden: Squats, Deadlifts, Benchpress, OHP.

Bedankt!:D

Laatst bewerkt:
Ziet er imo wel aardig uit. Zou wel een foto van je benen willen zien als die al zo groot zijn dat je ze niet hoeft te trainen ..

ziet er wel goed uit! ik zeg dat je dit wel zou kunnen doen alleen 1 opmerking, doe je dit dan iedere week en voor hoelang? je zou best bijf. de ene keer flys met dumbbell pakken de andere keer flys met kabel, de oevening die je echt wilt blijven doen moet je blijven doen maar in de andere zou toch beter zijn om iets meer afwisseling te hebben! maar wel nice

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt!
Ik vraag me alleen af, met dit schema train ik me spiergroepen maar één keer in de week (right?) Is dit wel genoeg voor muscle hypertrophy?

Is er een rede waarom je borst en biceps in 1 dag combineert en rug en triceps in 1 dag combineert? Is het niet verstanding om bij je borst je triceps te trainen en bij je rug je biceps?

Reden daarvoor lijkt me dat omdat de biceps dichtbij aangehecht zijn bij de borst, waardoor je dus vaak beide tegelijk belast en je een van de twee niet genoeg rust kan geven om het maximale eruit te halen. Zelfde geldt zo'n beetje voor rug en triceps.

Ik ben zelf nog bezig met SL 5x5 dus heb nog geen split gedaan, lijkt me alleen wat logischer om die twee even uit elkaar te trekken :) maar dat is puur mijn mening.

Biceps is een trekspier, triceps is een duwspier. Triceps wordt het meeste belast als je borst traint en biceps wanneer je rug traint.

Is er een rede waarom je borst en biceps in 1 dag combineert en rug en triceps in 1 dag combineert? Is het niet verstanding om bij je borst je triceps te trainen en bij je rug je biceps?

Reden daarvoor lijkt me dat omdat de biceps dichtbij aangehecht zijn bij de borst, waardoor je dus vaak beide tegelijk belast en je een van de twee niet genoeg rust kan geven om het maximale eruit te halen. Zelfde geldt zo'n beetje voor rug en triceps.

Ik ben zelf nog bezig met SL 5x5 dus heb nog geen split gedaan, lijkt me alleen wat logischer om die twee even uit elkaar te trekken :) maar dat is puur mijn mening.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit welke je combineert, wat jij zegt kan ook heel goed en wordt ook vaak gedaan.. alleen het hoeft niet perse.. je zou er een afwisseling in kunnen maken door bijv. de ene keer borst biceps de andere keer borst triceps.. ;)

Terug
Naar boven