MuscleMeat

Vraag over afvallen

Slachtbeest

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
124kg
Goeie avond

Ik heb vanwege medische redenen de afgelopen 2 jaar niet kunnen sporten en ben dan ook van 89 kg naar 125 kg gegroeid.

Aangezien ik het zat ben een vatsig mormel te zijn en ik eindelijk weer mag gaan sporten van de dokter heb ik in de garage/schuur een fitness hoek gemaakt zodat ik lekker kan gaan trainen wanneer ik thuis kom van mn werk.

Het wordt een lange weg maar zeker de moeite waard!

Nu wilde ik vragen of het verstandig is whey te gebruiken na de trainingen?

Ik moet natuurlijk flink wat af gaan vallen maar wil wel spieren behouden en als het ff kan laten groeien.

Grt Rene

wat is jou vetpercentage?
om flink af te vallen en spieren te behouden zou whey een mogelijke hulpmiddel kunnen zijn om aan je dagelijkse eiwitten te komen.
bereken je onderhoud en eet naar deze behoefte, train volgens een goed schema en doe hiernaast een kleine cardio van -200kcal. Dit valt allemaal terug te vinden in de sticky's op dit forum

• Topic Starter Topic Starter
Dat durf ik echt niet te zeggen maar ik denk toch wel tussen de 20 en 25 %. Kan het hier niet meten.

Goede trainingsschema's heb ik hier al gevonden.
Ik ga sowieso full body doen om elke keer weer alle grote spiergroepen aan te spreken en zo meer vet te verbranden.
En iedere training wil ik af gaan sluiten met interval training op fiets of hardlopen.
Maar dit ga ik zeker nu in het begin rustig opbouwen omdat mn lichaam al 2 jaar lang geen intensieve training gehad heeft.

Onderhoud moet ik nog even berekenen en dan ga ik daar zo'n 500 kcal onder zitten. Al wordt het wel een hele opgave om aan een bepaald aantal kcal per dag te komen denk ik. Alles uitrekenen en overal op letten... Het moet wel leuk blijven.

Ik heb als whey microwhey van mdw omdat hier verder helemaal geen koolhydraten in zitten en is ook aspartaam vrij is.

Kan ik deze gerust gebruiken om iig spierpijn etc te verminderen en misschien spieren te behouden cq laten groeien?

Whey is nu wel het laatste waar je aan moet denken.

met een voedingschema ga je niet specifiek letten op alles wat je eet, het zal je echter doen realiseren wat je binnen krijgt en waar bepaalde problemen aan zouden kunnen liggen, zoals niet afvallen of veel spiermassa verlies tijdens het vet verbranden. het is geen verplichting om je voor altijd aan dit schema te houden, eens in de week een refeed dag doet je goed. het wordt je uiteraard wel aangeraden om je aan dit schema te houden. als ik als ontbijt bereken hoeveel kcal/e/kh/v; 4 sneden brood, 3 eieren, 50g whey en 500ml half volle melk is dan eet ik elke ochtend 2 heerlijke broodjes met 3 gebakken eieren en een whey shake erbij. heerlijk, simpel en ik weet wat ik elke ochtend naar binnen werk. zo doende ook voor de tussendoortjes en lunch. avond eten zal hoogstwaarschijnlijk verschillen, maar na een aantal standaard maaltijden te hebben berekend is het simpelweg het achterhalen van de maaltijd en je hebt de inhoud.

aan jou %BF te zien raad ik je aan om deze eerst te verlagen naar 13%(= +/- 3 maand intensief cardio) en vervolgens clean bulke voor de massa.

Laatst bewerkt:
Oke ik ga aan de slag!
Ik laat de whey voorlopig nog wel even staan dan.

Ik heb als whey microwhey van mdw omdat hier verder helemaal geen koolhydraten in zitten en is ook aspartaam vrij is.

Prima, maar als je (nep)suikervrije whey neemt voeg dan wel eventueel een banaan of honing toe. Suikertjes bevordert de opname van eiwit in spieren.

Dit natuurlijk alleen als je aan de shakes gaat ;-)

Goed om te weten!

Dat durf ik echt niet te zeggen maar ik denk toch wel tussen de 20 en 25 %. Kan het hier niet meten.
Denk je dat je tientallen kilo's spier bent aangekomen tijdens het niet sporten? Met deze stats sta je eerder op 40% :o. Zorg dat je minstens 2 gram eiwit / kg lichaamsgewicht en 1 gram vet / kg lichaamsgewicht eet en vul het aan met koolhydraten totdat je op het gewenst aantal kcal zit. Red je de eiwitbehoefte niet met je normaal voedingspatroon, dan kun je een eiwitshake nemen.

persoonlijk vond ik het enorm lastig om 500kcal onder mijn behoefte te zitten + de 2 gram eiwit/kg. Daarom heb ik er wel (2) shakes bij genomen. Ik woog 106 op dat moment. Als je je gewoon goed aan je kcal's houdt, zal een eiwitshake geen probleem zijn. ik vond het zelfs gemakkelijker.

Denk je dat je tientallen kilo's spier bent aangekomen tijdens het niet sporten? Met deze stats sta je eerder op 40% :o. Zorg dat je minstens 2 gram eiwit / kg lichaamsgewicht en 1 gram vet / kg lichaamsgewicht eet en vul het aan met koolhydraten totdat je op het gewenst aantal kcal zit. Red je de eiwitbehoefte niet met je normaal voedingspatroon, dan kun je een eiwitshake nemen.

Dat zou best kunnen hoor maar dat zeg ik, ik kan het niet meten. Ik ga ff aan de slag met 2 gr eiwit en 1 gr vet en de rest met koolhydraten. Misschien dat ik 3 gr eiwit ga doen. Even kijken wat het best bevalt. Heb liever teveel eiwitten dan koolhydraten.

Dat zou best kunnen hoor maar dat zeg ik, ik kan het niet meten. Ik ga ff aan de slag met 2 gr eiwit en 1 gr vet en de rest met koolhydraten. Misschien dat ik 3 gr eiwit ga doen. Even kijken wat het best bevalt. Heb liever teveel eiwitten dan koolhydraten.

een foto zou de boel wat kunnen ophelderen eventueel

Terug
Naar boven