AndroidHealthClinic

Vraag over benchen

burnside0575

Advanced Bodybuilder
Waardering
120
Lengte
1m80
Massa
85kg
Ik ben net begonnen met BB in een gym waar voornamelijk apparaten staan. Nu is er één benchpress bankje, maar de instructeurs hebben niet zo'n zin om mij daar als beginner op te laten trainen. Ik lees hier dat je het als beginner best kan doen, maar ik heb geen trainingsmaatje en ik wil ook niet steeds een onbekende vragen of hij even wil spotten.

Mijn vraag is dus moet ik in mijn situatie dan wel gaan benchen?

natuurlijk ben je bang ofzo man??? spotten is alleen nodig als je echt heeel zwaar gaat, dus knalleee

natuurlijk ben je bang ofzo man??? spotten is alleen nodig als je echt heeel zwaar gaat, dus knalleee

Post jij eigenlijk wel om mensen te helpen, of om zomaar wat te posten?

Ontopic:
Als beginner is het lastig om zonder spotter te bankdrukken, omdat je nog niet precies weet hoeveel kracht je hebt en hoeveel reps je nog kan. Ik train al een aardige tijd en kan goed aanvoelen of ik de volgende rep nog ga halen of niet, als beginner is dat moeilijker. Het beste is natuurlijk bankdrukken met een spotter, maar als dat niet kan zou ik overgaan op dumbbell drukken, dan heb je in ieder geval geen kans dat de stang straks vast ligt op je borst.

welke woord van me zin begrijp je niet??? ik help hem hier duidelijk als je daar niet eens bent is dat niet mijn probleem

Je helpt hem niet duidelijk, met zulke antwoorden heb je dus kans dat hij morgen tijdens de borsttraining vast zit onder de barbell. Iemand bang noemen als hij het niet veilig vind om zonder spotter te benchen slaat helemaal nergens op.

NiEt HaAtTuUhH!

niet vragen om een spotter, gewoon zeggen: eej gast help mij ff..

Je zou al kunnen bankdrukken maar zorg wel dat je'm technisch goed uitvoert. Dus stang laten zakken zo dicht mogelijk naar de borst, aanraken hoeft niet, en dan weer krachtig omhoog duwen. Probeer 3 sets van 8-10 reps en duimen om de stang;)

Succes.

Wat een rukkers dan die zogenaamde instructeurs, ik zou de 1e paar keren zeker wel een ervaren persoon vragen of ie even wil opletten voor de uitvoering, en zoals Ciko zegt bij de zwaarste setjes toch even wat hulp, ligt zo onconfortabel met zo'n barbell op je nek!

Je helpt hem niet duidelijk, met zulke antwoorden heb je dus kans dat hij morgen tijdens de borsttraining vast zit onder de barbell. Iemand bang noemen als hij het niet veilig vind om zonder spotter te benchen slaat helemaal nergens op.

vast zitten onder de barbel? ik zeg tog duidelijk dat die niet zwaar hoef te gaan en zonder spotter kan benchen???

Het is min of meer een ongeschreven regel in de gym dat je iemand helpt, als hij een spotter nodig heeft. Dus gewoon vragen, dat is heel normaal. Zoek liever wel een beetje betrouwbaar persoon uit en die eerste beste halve zool.

En de instructeurs zijn er om jou te helpen. Dan maken ze maar zin op jullie op weg te helpen, want daar betaal je immers voor.

geen zin = te lui ???

vast zitten onder de barbel? ik zeg tog duidelijk dat die niet zwaar hoef te gaan en zonder spotter kan benchen???

Hij zegt ook dat hij een beginner is. Als beginner zijnde heb je het weleens met de benchpress dat je triceps en borst het van de een op de andere rep het op kunnen geven, zelfs met een relatief licht gewicht. Op zulke momenten is een spotter toch wel handig. Je zegt niet dat hij niet zwaar hoeft te gaan, je zegt alleen dat een spotter nodig is als je heeeeel zwaar gaat, wat onzin is. Ik heb een pec-tear gehad met een gewicht wat ik zelf makkelijk een aantal keer kan drukken, maar was toch wel serieus blij dat ik een spotter had.

Ik ben net begonnen met BB in een gym waar voornamelijk apparaten staan. Nu is er één benchpress bankje, maar de instructeurs hebben niet zo'n zin om mij daar als beginner op te laten trainen. Ik lees hier dat je het als beginner best kan doen, maar ik heb geen trainingsmaatje en ik wil ook niet steeds een onbekende vragen of hij even wil spotten.

dus met andere woorden: ze weigeren je de juiste techniek te leren en/of te spotten???

een betere opties is om de drukken met dumbbells dan heb je ook geen spotter nodig

• Topic Starter Topic Starter
Citaat:
Origineel gepost door burnside0575

dus met andere woorden: ze weigeren je de juiste techniek te leren en/of te spotten

Laat ik het zo zeggen: Ik vroeg een keer of ik ook deadlifts in mijn schema kon opnemen als beginner. Reactie van instructeur: Wat is een deadlift? Vervolgens zocht ie het op in een boekie. Ze willen het niet uitleggen en zelfs al zouden ze het willen dan heb ik niet al te veel vertrouwen in hun kunde.

Ik denk dat ik idd maar ga werken met dumbels, thanks voor de tip.

Erg bedankt trouwens met de reacties tot nu toe. Ik ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben.

Het is min of meer een ongeschreven regel in de gym dat je iemand helpt, als hij een spotter nodig heeft. Dus gewoon vragen, dat is heel normaal. Zoek liever wel een beetje betrouwbaar persoon uit en die eerste beste halve zool.

En de instructeurs zijn er om jou te helpen. Dan maken ze maar zin op jullie op weg te helpen, want daar betaal je immers voor.

geen zin = te lui ???

Idd: kijk even bij iemand die redelijk zwaar bezig is met banken, en vraag of je met hem samen mag trainen.

De meeste (instructeurs) lopen alleen i/d buurt van chicky's.

Succes met Trainen@TS

your welcome bro

Als je weet wat een deadlift is, heb je ook voldoende kennis om op te zoeken hoe je het moet uivoeren. En dan ben je of onzeker dat je het aan de instructeur vraagt, of je toetst ze op hun kennis.

Ik heb altijd al gebenched zonder spotter, train thuis en alleen, als je weet wat je aan kan lukt dat wel, en als ik mijn laatste rep niet haalde kantelde ik de baar van mij af, dus 1 uiteinde op de grond laten zakken en andere uiteinde omhoog duwen, is niet zo enorm lastig.

Als je weet wat een deadlift is, heb je ook voldoende kennis om op te zoeken hoe je het moet uivoeren. En dan ben je of onzeker dat je het aan de instructeur vraagt, of je toetst ze op hun kennis.

Deadliften moet je geleerd worden, je kunt niet zomaar aan een stang gaan trekken.

vind het verstandig dat ie dat vraagt, zie genoeg (sporters) verkeerd deadliften.

dumbbells zijn sowiezo beter..

Terug
Naar boven