AndroidHealthClinic

Vraag over Cutten

thomaze1988

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Ik las zojuist het super handige topic van Centaur over cutten, maar ik heb nog een klein vraagje. Zou iemand daar mee kunnen helpen?

Op dit moment heb ik berekend dat ik 83kg weeg, dat mijn vetvrije massa 69kg is en dat mijn streefgewicht 77kg is.

Vervolgens bereken ik aan de hand van mijn vetvrije massa mijn caloriebehoefte. Dat is dus 88.362+(68.1kg*13.397)+(182cm*4.799) - (27jaar*5.677) = 1721 kcal per dag.

Mijn vraag is: Ik heb gelezen dat je zo'n 300-500kcal onder je dagelijkse behoefte moet gaan zitten als je wilt cutten. Moet ik van die 1721kcal dan nog 300-500kcal af halen? Of is dat er al af omdat ik mijn caloriebehoefte berekent heb aan de hand van mijn VetVrijeMassa?

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Je moet die 1920 (dat is je BMR.. dus als je niets doet op een dag) nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor.
En wil je cutten dan van het getal wat daaruit komt 300-500 afhalen.

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Laatst bewerkt:
Als je je behoefte berekend adv je vvm dan haal je er niets meer af anders krijg je een flink tekort en ga je vrij snel spiermassa inleveren.

Maar als je een streefgewicht hebt, ga dan gewoon een paar weekjes veel minder eten en meer bewegen dan zit je er zo van 83kg naar 77kg. 5 - 6 kilo afvallen kan iedere idioot in een paar weekjes.

Het lijkt mij beter om een bf% te pakken om naar toe te werken.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet die 1920 (dat is je BMR.. dus als je niets doet op een dag) nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor.
En wil je cutten dan van het getal wat daaruit komt 300-500 afhalen.

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Thanks, hier heb ik wat aan! Ik had nog een foutje staat in m'n originele post, maar hier nog even een opsomming:

Aan de hand van mijn vetvrije massa mag ik dus 1720kcal op een dag naar binnen werken. Dit doe ik keer 1.55 (ik sport 3x per week ongeveer 1.5 tot 2 uur dus dat zal wel vallen onder gemiddelde training) en komt dus uit op 2667kcal op een dag. Dan ga ik nog cutten dus haal ik er 500kcal vanaf (is ook ongeveer 20%) en kom ik dus uit op 2167kcal per dag wat ik naar binnen mag werken.

Klopt helemaal zo? :)

Je moet in die formule gewoon je gewicht gebruiken, niet je VVM

Thanks, hier heb ik wat aan! Ik had nog een foutje staat in m'n originele post, maar hier nog even een opsomming:

Aan de hand van mijn vetvrije massa mag ik dus 1720kcal op een dag naar binnen werken. Dit doe ik keer 1.55 (ik sport 3x per week ongeveer 1.5 tot 2 uur dus dat zal wel vallen onder gemiddelde training) en komt dus uit op 2667kcal op een dag. Dan ga ik nog cutten dus haal ik er 500kcal vanaf (is ook ongeveer 20%) en kom ik dus uit op 2167kcal per dag wat ik naar binnen mag werken.

Klopt helemaal zo? :)

nee eigenwijs.

Ik had aangegeven dat er GEEN 500 af moet als je je behoefte via VVM berekend. De behoefte berekend voor je VVM is wat je spieren nodig hebben aan voeding, geef je VVM 500 tekort en je gaat VVM inleveren.

Alleen als je via je BW berekent haal je er eventueel zoveel vanaf. Je basis is dan hoger zodat je beter zit ten gunste van je VVM.

• Topic Starter Topic Starter
nee eigenwijs.

Ik had aangegeven dat er GEEN 500 af moet als je je behoefte via VVM berekend. De behoefte berekend voor je VVM is wat je spieren nodig hebben aan voeding, geef je VVM 500 tekort en je gaat VVM inleveren.

Alleen als je via je BW berekent haal je er eventueel zoveel vanaf. Je basis is dan hoger zodat je beter zit ten gunste van je VVM.

Duidelijk. Gewoon 2667kcal op een dag dus, thanks!

Terug
Naar boven