MuscleMeat

vraag over kwark hoeveelheid en andere maaltijden.

unl045

Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
71kg
hallo, ik ben net nieuw hier en ben sinds kort weer aan het trainen.
nu wil ik dus ook een beetje erop gaan letten met wat ik eet enz.

voornamelijk zie ik hier dat mensen vaak kwark eten voor het slapen gaan, nou is de vraag of het uitmaakt wat voor kwark het is en wat een maximale hoeveelheid is, een bakje danio vanillekwark gaat er bij mij namelijk makkelijk in savonds ( 450 gram )

ook chocomelk zie ik veel voorbij komen, ik drink zelf bijna alleen melk op het moment, ongeveer een liter per dag ( gewoon omdat het lekker is.. )
kan ik dan beter chocomel maken of tog ook gewoon melk drinken..

en mocht iemand nog andere tips hebben voor bij een dagelijkse maaltijd, altijd welkom. :D

wat zijn de eiwitwaardes van zo n bakje danio kwark?
Ik eet/drink meestal zo een +-300gr aldi kwark (12.2gr eiwit per 100gram) met wat melk en beetje olijfolie voor het slapen gaan.

olijfolie: goede vetten, ook een tip, hier wat van door je shake gooien tijdens de dag...
Brinta: complexe koolhydraten, kan je niet eten, hier wat melk bij en schepje whey en hebt een goedkope weightgainer
tonijn: in blik, eigen nat

Een leuke junkmaaltijd vind ik ook:
vegetarische pizza halen(gewoon voor de bodem :d), hier een bakje tonijn op en beetje mozarella erover, en je hebt een eiwitrijke junkmaaltijd ^^ 5min werk!

Ow en welkom 8-)

• Topic Starter Topic Starter
heb er op het moment geen hier, wat ik heb kunnen vinden is dit:

Per 100 gram:
119 kcal
5.9 gram eiwitten
17.2 gram koolhydraten
3 gram vet (3%)

heb nu nog niks voor shakes thuis, komt binnenkort pas, nu nog gewoon bij de sportschool af en toe een shake erbij,
brinta als ontbijt zal een probleem worden lijkt me, volgesmij krijg ik dat niet me keel af, net als rauwe vis.. maargoed het valt altijd te proberen..
en een pizza margarita, valt dat onder vegetarish.. dat is dan maar goed ook want het is de enige die ik eet :P

Die kwark is voor langzame afgifte van eiwitten.. Van belang dat je kwark hebt met zoveel mogelijk eiwit per 100gr en zo weinig mogelijk koolhydraten.

Zo'n gesuikerd vruchtenkwarkje is de slechtste keuze zo'n beetje. Gewoon kiezen voor neutrale magere kwark.

• Topic Starter Topic Starter
zoveel mogelijk weight gain is de bedoeling :)

ben nu bijna 19,
1.72M
55 kilo

wil togwel zeker op de 75 kilo komen..

In de "franse" kwark zitten de meeste eiwitten. In zo'n gesuikerd bakje zitten er vaak maar 4 a 5 gr in tov 10 in de franse kwark.
Je kunt best die melk blijven drinken en dan met brinta en chocomelk elf een mooie shake maken om wat aan te komen.

Terug
Naar boven