XXL Nutrition

Vraag over training/voeding voor fashion model

soulburn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
Mijn vriendin is onlangs ingeschreven bij een groot Nederlands modellenbureau en daarbij komt het feit dat ze bij haar heupen en billen wat moet afvallen (of eigenlijk moeten die dingen gewoon dunner). Op dit moment hebben haar heupen een omtrek van 94cm en dat moet naar max. 91cm. Tevens moet het ook een beetje strakker bij de heupen/benen/billen. Haar bovenlichaam is prima. Dit moet het liefst binnen 2 maand gebeuren. Het gaat hier dus absoluut niet om dat ze veel moet kilo's afvallen, dat mag ze zelfs niet van dat bureau.

Wat gegevens over haar:

- 1.76m
- 56kg
- vegetariër (met veganistische trekjes; eet dus ook geen vis, kaas, melk, eieren)

Nou ben ik zelf al 10 jaar bezig met vrij intensief sporten en weet ik precies hoe en wat voor mij werkt voor als ik wil bulken/cutten etc, alleen vind ik het enigszins moeilijk in dit geval aangezien ze niet de dingen kan eten die ik haar zou willen voorstellen en ze ook niet veel met gewichten kan trainen, omdat spiergroei leidt tot meer volume en dat wil ze niet. Mensen stellen haar ook voor om bijvoorbeeld veel te squatten e.d., maar dat is dus niet de bedoeling omdat ze niet dikkere/vollere en gespierdere benen/billen wil, maar juist dunner en wat strakker, dat is wat de meeste mensen niet zo goed snappen.

Op dit moment heb ik haar voorgesteld om 5x per dag te eten (weinig koolhydraten, redelijk wat proteïnen en veel vezels in de vorm van groenten en fruit) en veel water te drinken.

Qua sport heb ik voorgesteld om (minimaal) 4x per week bezig te gaan. 3x hoge intensiteit cardiouur (10min loopband, 10 min crosstrainer, 10 min fietsen, 10 min roeien en afsluiten met 20 min intervallen op de loopband) en 1x toch wel met (lichte) gewichten om de spieren enigszins te stimuleren. Dit zijn voornamelijk oefeningen voor het onderlichaam.

Het punt is nu dat ik niet zeker ben of dit haar gaat helpen om haar doel te behalen en het is nogal belangrijk, vandaar dat ik het hier maar even vraag wat de mensen er van denken. Nogmaals: ze wil/mag geen dikkere en bollere benen en billen, maar juist dunner en wat strakker.

Wat denken jullie?

(oh en a.u.b. nare opmerkingen over haar vegetarisme en het niet eten van de genoemde dingen weglaten)

Cheers!

Laatst bewerkt:
Zolang je onder onderhoud eet en het toch ook een vrouw is en cardio de hoofdzaak is, zal die krachttraing imo geen extra volume op je lichaam zetten...

Kwestie voeding zou ik idd voorlopig een low carb doen om op die maanden aan die 'vereisten' te voldoen

Eet ze wel andere zuivelproducten naast melk? Gewoon uit nieuwsgierigheid want volgens mij doet het er voor haar doel niet zoveel toe hier. Lijkt me namelijk lastig voor haar om anders aan een compleet aminoprofiel te komen.
Zoals jij ook wel zult weten kan je niet echt lokaal afvallen, dus het enige wat ze echt kan doen is in het algemeen minder eten en dan zal ze toch wel wat gewicht verliezen naast wat omvang. Het lijkt mij dat zo'n modellenbureau dat ook wel weet. Misschien was de hint toch stiekem wel een beetje 'val wat af' ook al mogen ze dat niet zeggen?
En ik denk zoals pumpingiron al zegt dat ze best wel haar benen en glutes kan trainen zonder dat die opeens groter worden.

• Topic Starter Topic Starter
Pumpingiron1984: dat snap ik. Heb ook tegen haar gezegd dat als je wel wat aan krachttraining doet maar wel je koolhydraten beperkt, dat er dan niet veel kan gebeuren qua spiergroei, maar je stimuleert de spieren dan wel. Vandaar die ene keer in de week.

Anthem: Nouja voornamelijk yoghurt. Wat aminoprofielen betreft vroeg ik me hetzelfde af, maar ik betwijfel of supplementen nodig zijn. En lokaal afvallen is bs idd, maar het ging meer om de beschrijving. Paar honderd calorieën onder de onderhoudsgrens moet voldoende zijn, maar toch wilde ik graag weten wat jullie er van vonden.

Zou het dan vooral bij cardio houden.

En kijk eerst eens of het wel haalbaar is, ze zal met dat gewicht al weinig vet hebben. Kan ze met haar lichaamsbouw (botten) wel die omtrek naar 90 cm krijgen?

Het zal sowieso wel lastig zijn zonder af te vallen.

Gaat taai worden als vegatarier/veganist :roflol:

Als het om een shoot gaat, al gedacht aan water manipulatie?

• Topic Starter Topic Starter
Zou het dan vooral bij cardio houden.

En kijk eerst eens of het wel haalbaar is, ze zal met dat gewicht al weinig vet hebben. Kan ze met haar lichaamsbouw (botten) wel die omtrek naar 90 cm krijgen?

Het zal sowieso wel lastig zijn zonder af te vallen.

91cm is het doel en ja dat kan wel als de boel wat dunner en strakker wordt. Ze heeft inderdaad vrij weinig vet in het bovenlichaam. In haar onderlichaam valt het wel mee, er kan dus ook wel wat af.

Als het om een shoot gaat, al gedacht aan water manipulatie?

Het gaat om een 4 jarig contract, dus helaas haha.

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik haar gewoon dit blijf laten doen (zie OP) en dan moet het haast wel goed komen. Misschien toch wat extra hard doorbijten voor de komende 2 maanden en daarna onderhouden.

94? Topmodellen zijn rond de 84..

enkel vrouwen tekenen een 4 jarig werkcontract waarin ze zelf moeten betalen.

Zonder pics kunnen we niet helpen :cool:

Terug
Naar boven