XXL Nutrition

Vraag over training/voeding

Dragonwire

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
84kg
Goedemorgen,

Ben sinds 3 weken bezig om het trainen serieus op te pakken, heb een goed trainings schema die ik volhoud en waar ik ook zeker mee vooruit ga.

Ik pak alle oefeningen nog niet ontzettend zwaar gezien ik de focus heel erg op het uitvoeren van de oefening, dat ik de perfecte houding en de perfecte beweging maak. Pas als ik dit goed onder de knie heb ga ik het maximale pakken.

Nu heb ik een voedings-schema in elkaar geknutseld a.d.h.v. excelsheet. Bulk schema waarin staat dat ik 3250 kcal per dag moet binnen krijgen, ik gebruik ernaast ook whey perfection.

Gezien ik een snelle stofwisseling heb, zoveel kan eten wat ik wil, wil het maar niet lukken om groter te groeien. Ik wil daarom ook vanaf volgende week starten met whey gainers om te zien of ik hier op reageer.

Nu hoor ik van verschillende kanten dat het niet uitmaakt hoeveel en wat ik eet (gezond/ongezond) omdat ik eerst zoveel mogelijk moet aankomen. Vetpercentage is dus nog niet belangrijk, dat kan ik later d.m.v. cutten op het juiste niveau brengen.

Mijn vraag; luid bovenstaande theorie? Maakt het inderdaad niet uit of ik nu begin met een voedingsschema en kan ik zoveel eten wat ik wil om hierdoor meer aan te komen en dus ook in spiermassa te groeien, ergens vind ik het niet kloppen maar wil het graag zeker weten.

groeten,

Stephan

Je eet gewoon te weinig, weight gainers heb je niet nodig, je hebt meer voedsel nodig.

Niemand kan zoveel eten als hij of zij wil, je onderschat gewoon je activiteit waardoor je onderhoud hoger ligt, of je overschat hoeveel je eet. Either way, meer eten.

• Topic Starter Topic Starter
En maakt het dan uit wat ik eet, of kan ik gewoon alles (gezien ik net begin) eten en daarmee gewoon zoveel mogelijk

Het liefst zoveel mogelijk gezond natuurlijk, maar aangezien jij een hele grote hoeveelheid voedsel naar binnen moet werken op een dag is een beetje junk niet zo'n ramp.

En maakt het dan uit wat ik eet, of kan ik gewoon alles (gezien ik net begin) eten en daarmee gewoon zoveel mogelijk

Probeer het eerst met vooral melk, eieren, vlees, en complexe koolhydraten. Dan kun je aanvullen met kaas, kwark, fruit, groentes, nootjes, pure chocola, boter.

Denk aan melk, eieren, brinta, brood met kipfilet/ander vlees, kaas, kwark, fruit, pure chocola (is lekker + zitten veel mineralen in).

Voorbeeld:
1 a 2 liter volle melk
4-8 eieren
50-100g brinta
aantal sneetjes brood, + roomboter/kaas/kipfilet/ander vlees
beetje groente
pure chocola/nootjes
eventueel kwark
eventueel fruit

Als je dan nog kcal over hebt kun je prima wat troep eten

Thanks voor de info, schema hierboven is zoals ik het nu al doe.
Drink op het moment al een liter melk per dag, 4 eieren (1 dooier) met hierin een hoop plakken kipfilet + maggie voor wat smaak

Brinta heb ik wel, maar moet ik nog mee starten.

Sneetjes brood eet ik 6 stuks op een dag met verschillende soorten beleg (sla/kaas/ham/kipfilet)

Groente eet ik `s avonds in grote hoeveelheid en heb griekse yoghurt voor in de avond maar moet ook iets vinden voor extra smaak zodat dit wat lekkerder word om in te nemen.

Dan kan ik inderdaad de rest aanvullen met troep in de hoop dat ik hier nog wat van zal groeien.

Neem 4 hele eieren, het eigeel zit bomvol goede stoffen en belangrijke vetten. Maak je geen zorgen om het cholesterol dat er in zit.

Zorg dat je minstens 2g/kg eiwit hebt en voldoende vet (ik zou sterk aanraden volle melk te drinken), minstens 1g/kg.

Verder ziet het er prima uit.

Ah oke, dan laat ik het eigeel zitten. Ik dacht dat ik de halfvolle melk moest hebben maar zal die meteen verwisselen voor de volle melk.

Deze drink ik `s morgens, in de middag en in de avond na het eten. Doorgaans de dag voornamelijk water.

Als ik het op deze manier aanhoud (wel of niet met whey gainer) moet ik dus meer in spiermassa aankomen?

Ah oke, dan laat ik het eigeel zitten. Ik dacht dat ik de halfvolle melk moest hebben maar zal die meteen verwisselen voor de volle melk.

Deze drink ik `s morgens, in de middag en in de avond na het eten. Doorgaans de dag voornamelijk water.

Als ik het op deze manier aanhoud (wel of niet met whey gainer) moet ik dus meer in spiermassa aankomen?

Als je voldoende eiwit en vet binnenkrijgt, en voldoende kcal, terwijl je goed traint, zul je langzaam spiermassa aanzetten.

Hou je gewicht in de gaten hiervoor. Weeg jezelf 1 keer per week onder dezelfde omstandigheden ('s ochtends op een lege maag na het schijten). Hou dat bij. En probeer 0,1 tot max 0,3 kg per week aan te komen. Zo kom je rustig aan zonder al te veel vet aan te zetten.

Als je niet aankomt moet je simpelweg meer eten, en als je te veel aankomt moet je simpelweg wat minder eten.

Maar door het trainen val je ook af, dus is de vergelijking dan nog wel goed te maken?

Terug
Naar boven