Fitness Seller

Vraag

ZaZu19

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraag ik eet aardig veel op een dag maar kom amper wat aan, moet ik geduld hebben of ik eet toch echt te weinig ?.

Wat ik eet op een dag:

7:30, 8 boterhammen met pindakaas soms wat ham of katenspek.
+ Melk of wat thee

10:00, 2 boterhammen met spek, ham of kipfilet.
+ thee

12:30, 4 boterhammen met spek ham of kipfilet.
+ thee

15:00, 2 boterhammen met spek ham of kipfilet.
+thee

17:30, Avond ete n gewoon wat de pot schaft goed bord vol.
+ 2 glazen melk, en een toetje vaak wat kwark, of vla.

20:00, Meestal neem ik nu nog wat boterhamen 2 vaak, of een bak met brinta
+ 1 glas melk

Ik weet niet of dit genoeg is, naar mijn idee is dit genoeg om aan te komen maar dat doe ik niet. Heb vandaag ook weightgainer bestelt van mamoth.

Verder weeg ik 73/72 kilo op 1,90.

Hoop dat jullie me verder op wegkunnen helpen.

hee,,
ben nieuw hier,, maar heb hetzelfde probleem!

ik eet over de dag rond de 14 broodjes,
veel fruit, en yoghurt, savonds ook altijd wat de pot schaft en gebruik eiwit-shakes.

ik ben alleen wat kleiner dan jou:P

ik weeg 69 kilo en ben 1.84m

zat inderdaad ook te denken aan een weight gainer,
zal het gebruik van een weight gainer helpen?

Zo verschrikkelijk veel eet je nu ook niet he . Als je merkt dat je hier niet mee groeit , dan kan je zelf je conclusies trekken en besluiten dat je nog meer moet eten .
Een weightgainer is een mogelijkheid maar wat zonde van je geld . Schaf een blender aan en maak shakes met haver , volle melk , noten en kwark. Eet kaas en vlees tussendoor .

Heb even voor je berekend. Je zit tussen de 2400 - 2900 kcal. Als je niks doet op een dag is dit mischien net genoeg. Reken iets van 2400 kcal onderhoud. En als je traint moet je er dus 400 kcal bijrekenen, en nog iets van 300-500 kcal om aan te komen. Dan zit je al op 3200 kcal op een trainingsdag. Dit is gerekend op een dag waarbij je verder weinig inspanningen hebt. Met zwaar werk kan er zo 1000 kcal meer nodig zijn om aan te komen.

Je kunt ook vaker pindakaas op je brood doen, daar zitten best veel caloriën in, en neem in plaats van thee melk. Ik eet zelf maar iets van 12 broodjes, maar zit in totaal wel op een dikke 3500 kcal. Dus je hoeft niet per se meer te eten, maar ander beleg op je brood kan al gauw 500 kcal schelen.

Laatst bewerkt:
hmm,, okee

maar alle broodjes die ik eet zit vlees en of kaas op,
ik eet veel yoghurt,
veel noten
en ik heb een blender die ik gebruik voor shakes en die maak ik met volle melk
ik eet elke avond veel vlees, en veel fruit.

Fruit is gezond , maar ga je nu niet bepaald van groeien .
Yoghurt vervang je maar door kwark .
En tussen al die broodjes door (die hopelijk toch vol granen zitten? ) , moet je maar noten en vlees en kaas eten . Als je dan nog niet groeit , ga dan carbs eten voor je gaat slapen .

die broodjes zitten zeker vol granen ja, ik eet geen wit brood, alleen volgranen brood.
ik eet inderdaad noten tussen door,maar ik heb dan het probleem dat als ik over een dag 14 broodjes eet, en noten en kwark en fruit tussen door, dat ik vol zit:P

ik eet savonds avond eten, en voor het slapen soms nog brood en een ei-wit shake, wat stel jij voor omte gaan eten voor het slapen bijvoorbeeld?

alvast bedankt!

die broodjes zitten zeker vol granen ja, ik eet geen wit brood, alleen volgranen brood.
ik eet inderdaad noten tussen door,maar ik heb dan het probleem dat als ik over een dag 14 broodjes eet, en noten en kwark en fruit tussen door, dat ik vol zit:P

ik eet savonds avond eten, en voor het slapen soms nog brood en een ei-wit shake, wat stel jij voor omte gaan eten voor het slapen bijvoorbeeld?

alvast bedankt!

Omdat ik een hardgainer ben , eet ik gewoon de hele dag door carbs . Ik sta op , begin te eten en mijn laatste maal is een halfuurtje voor ik ga slapen . Dat kan vanalles zijn . de rest van het avondeten (zorg dat je ma teveel kookt of als je alleen woont , maak je gewoon dubbele porties). Verder eet ik standaard een pot kwark leeg voor slapengaan en soms een bol kaas ( tot 400 g per keer) . Let wel op je vetpercentage want van kaas wordt je wel dik .

alvast bedankt!

2 uur voor het slapen neem ik nog een broodje met melk en daarna een bak kwark.

Post eens wat je nu precies eet dan op een dag, kunnen we kijken hoeveel het precies is.
Ook van belang is wat je op een dag doet. Is dat school of (zwaar) werk? Andere sporten?

Ik heb een vraag ik eet aardig veel op een dag maar kom amper wat aan, moet ik geduld hebben of ik eet toch echt te weinig ?.

Hoop dat jullie me verder op wegkunnen helpen.

Om aan te komen, neem aan spiermassa, moet je veel meer eiwitten eten. Uitgangspunt is ca 3 gram per kg lichaamsgewicht dus voor jou ca 240 gram. Uiteraard moet je daar dan ook zwaar bij trainen...:D
Die eiwitten verdelen over 6-8 maaltijden per dag. Daarnaast eet je idd vrij weinig om echt aan te komen. Post naast je (nieuwe) voedingsschema ook je trainingsschema eens. D

Om aan te komen, neem aan spiermassa, moet je veel meer eiwitten eten. Uitgangspunt is ca 3 gram per kg lichaamsgewicht dus voor jou ca 240 gram. Uiteraard moet je daar dan ook zwaar bij trainen...:D
Die eiwitten verdelen over 6-8 maaltijden per dag. Daarnaast eet je idd vrij weinig om echt aan te komen. Post naast je (nieuwe) voedingsschema ook je trainingsschema eens. D

Vooral geen koolhydraten vergeten he :rolleyes:

ik zal alles even uitleggen:P

ik heb vorig jaar gefitnesst en toen niet heel erg op mijn eten gelet. pas de laatste periode ging ik daar op letten in de zin van meer eten, eiwit/shakes etc.

ik ging toen naar universiteit en ben er toen mee gestopt, in verband met tijd. ik had namelijk bijna geen tijd over naast werk en school. toen ben ik ook gestopt met kickboksen.

ik ben 3 maanden geleden weer begonnen en heb daarbij alles weer opgevoerd.
de informatie die ik wil weten is dan ook voor op de lange termijn:P aangezien ik niet zo lang weer bezig ben, maar kheb weinig geduld:P

een willekeurige dag:
07.00 4 broodjes met vleeswaren (kip/rookvlees ed. bijna altijd ook kaas)
grote kom muesli met yoghurt
1 of 2 stuks fruit

10.00 5 broodjes met vleeswaren
yoghurt/kwark

13.00 5 broodjes met vleeswaren
noten bijv.

15.00 2 broodjes met vleeswaren
shake

16.00 training

18.00 avond eten (alles wat de pot schaft, altijd wel veel vlees, en ik eet altijd grote porties)

22.00 kwark/noten/shake net wat op mijn pad komt

dit is dus een willekeurige dag, niet elke dag ziet er mede door rooster en werk zo uit.

ik ben nog bezig met een trainingsschema wat mij het beste bevalt, heb af en toe last van linkerpols en onderrug (iemand advies? :() als deze af is post ik die.

wil wel weer gaan kickboksen als ik er tijd voor heb gemaakt, ik zaalvoetbal nu wel nog.

ik ben op zoek naar bruikbaar advies en tips, wat moet ik eten?
meer koolhydraten? en wat voor voedsel dan? (evt. weight gainer? of is dat verspilde moeite/geld?)
en voor eiwitten tonijn met ketchup ofzo erbij?

hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
alvast bedankt he

ik wil wel weer gaan kickboksen als ik er tijd voor heb gemaakt, ik zaalvoetbal nu wel nog.

ik ben op zoek naar bruikbaar advies en tips, wat moet ik eten?
meer koolhydraten? en wat voor voedsel dan? (evt. weight gainer? of is dat verspilde moeite/geld?)
en voor eiwitten tonijn met ketchup ofzo erbij?

hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!
alvast bedankt he

Kickboksen, zaalvoetbal en krachttraining?
Zijn wel heel verschillende dingen.
Krachttraining (wil je dus zwaarder en breder *lees lomper :D* en sterker worden)
kickboksen (snel soepel en krachtig)
Zaalvoetbal (licht, snel en soepel)

Ik weet niet of dit een ideeale combi is!

Hoevaak in de week wil je alles gaan doen. Voor echt groeien moet je toch wel 3x per week zwaartrainen.

klopt inderdaad!

zaalvoetbal is nu slechts 1 keer in de 2 weken
ik ga voor de krachttraining, de andere 2 kunnen vervangne worden:P
die drie keer in de week gaat lukken:)

klopt inderdaad!

zaalvoetbal is nu slechts 1 keer in de 2 weken
ik ga voor de krachttraining, de andere 2 kunnen vervangne worden:P
die drie keer in de week gaat lukken:)

Ik doe ook Muay thai en kracht training. zorg gewoon dat ik me vol geef op de trainingen. (zitten genoeg kracht elementen in)

2x per week muay thai en 2x kracht training. misschien niet optimaal, maar ik kan me 4x per week goed uitputten!

bedankt man

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mensen, voor de informatie en het snel reageren, Ik heb nog vergeten bij te zeggen dat ik doordeweeks werk verder 3 in de week fitness, en na elke training een eiwitshake neem.En ik krijg binnenkort een nieuwe schema had eerst, een zogenaamd commando schema full body, + 2 keer cardio. Ik was er ook meer dan 2 uur mee bezig, maar omdat ik uit het leger ben (luchtmobiel) en heel wat killos afgevallen ben. Wil ik weer die killos terug en meer.

ik zou niet langer dat ongeveer een uur trainen!

Wou ff melden dat ik nu toch 2 kilo ben aangekomen,
zie het in geen enkel opzicht maar dat geeft de weegschaal aan ;)
ben nu 71 kilo, 1,82m, 8% BF

heb gewoon veel gegeten, als is het naar mijn mening nog te weinig, maarja ik heb er af en toe de tijd/geld niet voor, helaas.

heb gister wel nog kokosnootmelk geprobeerd:) 920 calorien per blikje voor 80 cent:P
was wel de rest van de middag misselijk,, maarja:P

ik wil eigenlijk niet aan de weightgainer, vooral omdat velen van jullie aangeven dat het resultaat van een weightgainer ook voor mij gemakkelijk met eten bereikt kan worden.

maarja bedankt nog voor het advies!

Terug
Naar boven