Fitness Seller

Vraag

LOOT

Novice
Waardering
0
Ik had een vraag

Bij benchpress hoe tel je het gewicht? alleen de gewichten die je eraan hangt of reken je ook de bar zelf mee?

Bar zelf ook mee tellen.

Ik had een vraag

Bij benchpress hoe tel je het gewicht? alleen de gewichten die je eraan hangt of reken je ook de bar zelf mee?

Moet je helemaal zelf weten, maar de meesten van ons gaan uit van het complete gewicht, dus schijven, stang en sluitringen.

sluitringen ook? dan druk ik zeker 180kg:D

aangezien sluitingen zeker 80 kilo wegen... :p

eigenlijk zie ik bij ons in de gym niemand sluitringen gebruiken

allemaal 50mm, olympische bar is toch altijd 50mm...niet?

als je geen sluitringen gebruikt kan dat maar een ding betekenen, je zit in een smith. anders glijd het gewicht er onherroepelijk vanaf.

als je geen sluitringen gebruikt kan dat maar een ding betekenen, je zit in een smith. anders glijd het gewicht er onherroepelijk vanaf.

uhh nee?

Ik heb nog nooit een smith gebruikt en ook nog nooit sluitingen. En er zijn tijdens het banken nog nooit schijven van de bar gevallen en dat terwijl ik toch al best een tijdje train.

• Topic Starter Topic Starter
oke top bedankt!

Mijn gewicht is er nog nooit afgevallen tijdens het bankdrukken, en ik gebruik nooit sluitringen. En ik gebruik altijd een losse barbbell.

Ik ook, zelfde als bij deadlift, squat, mp .....

Altijd los

Dan moet je al echt scheef gaan hangen.

Als je op je uitvoering let, benchen in één mooie beweging, is het bijna onmogelijk de gewichten eraf vallen

Terug
Naar boven