XXL Nutrition

Vraagje aan de Belgen

TristanF

Novice
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Site meent dat dit het forum is voor Nederland en Vlaanderen, dus bij deze!

Ik ga volgend jaar studeren in Antwerpen. Ik heb gehoord dat doping hier nogal een probleem is en dat er urinecontroles worden gedaan in de sportschool bij vermoeden van doping.

In Nederland is eigen gebruik geen probleem (handel wel strafbaar). Ik blijf dus in Nederland wonen om mijn sport voort te kunnen zetten. Ook mijn trainingen zullen plaatsvinden in Nederland.

Nu is mijn vraag: Is de wet op doping der mate streng dat er ook een urinecontrole zou kunnen plaatsvinden op de Universiteit? Of dat ik staande word gehouden op straat of iets anders belachelijks? En zou zoiets mij in problemen kunnen brengen als Nederlander studerende aan een Belgische Universiteit?

Misschien nogal een rare vraag maar ik schrok ook al bij het feit dat jullie uberhaupt urinecontroles uitvoeren, dus ik vraag 't maar voor de zekerheid! :)

Controles gebeuren enkel in de fitnesszalen. Gebeurt ook enkel in Vlaanderen. (je zou dus ook gewoon in brussel kunnen gaan studeren bv als dat een optie is)

Op de universiteit ga je normaal geen controles krijgen. Ik studeer nu al 2 jaar en toch nog niet meegemaakt, laat zeggen dat er 0,5% kans op controle is in mijn ogen.
De controles in een gym hangen ook wel wat af van welke gym. Heb sinds ik train nog geen enkele controle gehad(ben wel natural), ook al zie ik genoeg mensen die on zijn en zonder probleem enkele jaren al trainen zonder enige controle.

Zoals gezegd zal er hier en daar wel eens een controle plaats vinden in een gym, vooral "hardcore" gyms denk ik dan. Unief daarintegen zogoed als niet.

• Topic Starter Topic Starter
Controles gebeuren enkel in de fitnesszalen. Gebeurt ook enkel in Vlaanderen. (je zou dus ook gewoon in brussel kunnen gaan studeren bv als dat een optie is)
Op de universiteit ga je normaal geen controles krijgen. Ik studeer nu al 2 jaar en toch nog niet meegemaakt, laat zeggen dat er 0,5% kans op controle is in mijn ogen.
De controles in een gym hangen ook wel wat af van welke gym. Heb sinds ik train nog geen enkele controle gehad(ben wel natural), ook al zie ik genoeg mensen die on zijn en zonder probleem enkele jaren al trainen zonder enige controle.

Zoals gezegd zal er hier en daar wel eens een controle plaats vinden in een gym, vooral "hardcore" gyms denk ik dan. Unief daarintegen zogoed als niet.

Thanks! Wat is de consequentie van een urinecontrole die positief test?
Overigens ben ik heel open over mijn steroide gebruik in Nederland. Heel de gym weet geloof ik dat ik on ben. Is het beter om over zoiets niks te zeggen in Belgie?

Het is erg maar zo erg is het nu ook weer niet ;)

Hahah, gelukkig maar. Na het lezen van wat ervaringen rondom doping in Belgie ben ik nogal geschrokken, dus ik probeer te achterhalen hoe erg de situatie nou daadwerkelijk is.

Als ik het goed heb(ben niet 100% zeker dus geloof me niet blind) krijg je een schorsing van een bepaalde tijd, dus ook als recreatieve sporter in een gym. + een boete. Geen idee hoeveel die boete bedraagt, maar ik denk dat ze op gebruik van zo een zaken niet licht zijn.
Maar nogmaals op unief moet je niet al te veel schrik hebben volgens mij, of het moet zijn dat je een gym hebt op je universiteit. Zoals gezegd hangt het ook echt wel zwaar af van gym tot gym.
Er openlijk over praten tegen zowat iedereen zou ik ook niet direct doen als ik jou was, nogal veel jaloezie en praatjes achter de rug etc..

Als ik het goed heb(ben niet 100% zeker dus geloof me niet blind) krijg je een schorsing van een bepaalde tijd, dus ook als recreatieve sporter in een gym. + een boete. Geen idee hoeveel die boete bedraagt, maar ik denk dat ze op gebruik van zo een zaken niet licht zijn.
Maar nogmaals op unief moet je niet al te veel schrik hebben volgens mij, of het moet zijn dat je een gym hebt op je universiteit. Zoals gezegd hangt het ook echt wel zwaar af van gym tot gym.
Er openlijk over praten tegen zowat iedereen zou ik ook niet direct doen als ik jou was, nogal veel jaloezie en praatjes achter de rug etc..

Daar valt mee te leven.. mocht 't ergste dus gebeuren!

Thanks voor de info. Ik weet genoeg :)

jaar en half schorsing + zoals gezegd gepeperde boete.

Wat ik er uit begrijp is dat er alleen controlle is in gyms die daar aan mee werken.
Zo werkt het in ieder geval in denemarken wel.

Je kunt als Nederlander niet strafrechtelijk worden vervolgd voor een feit dat in Nederland niet als misdrijf strafbaar is gesteld.

Je kunt als Nederlander niet strafrechtelijk worden vervolgd voor een feit dat in Nederland niet als misdrijf strafbaar is gesteld.

In andere landen is wiet illegaal, en in Nederland niet. Kun je er nog wel voor worden opgepakt in het Buitenland, dus lijkt me dat dit niet opgaat. Voor zowel Wiet als gebruik van AAS.

Wat ik er uit begrijp is dat er alleen controlle is in gyms die daar aan mee werken.
Zo werkt het in ieder geval in denemarken wel.
Neen, elke gym is verplicht mee te werken in België. In Denemarken, Noorwegen en Zweden is het wel veel erger gesteld, daar mogen ze je gewoon eruit plukken op de straat als je er buff uitziet en je testen. In geval van positieve test kan je daar je rijbewijs verliezen :roflol:

Neen, elke gym is verplicht mee te werken in België. In Denemarken, Noorwegen en Zweden is het wel veel erger gesteld, daar mogen ze je gewoon eruit plukken op de straat als je er buff uitziet en je testen. In geval van positieve test kan je daar je rijbewijs verliezen :roflol:

Bron(nen)?

Zou wel verklaren waarom iedereen me aankeek in Stockholm, alsof ik een attractie was :roflol:

Bron(nen)?

Zou wel verklaren waarom iedereen me aankeek in Stockholm, alsof ik een attractie was :roflol:
Heb er jaren geleden een jaartje gestudeerd als uitwisselingstudent (Zweden) ;) genoeg bodybuilders daar hoor, maar de echt serieuze & "grote" bodybuilders hebben zo goed als altijd angst om gepakt te worden.. als je 'muscle' profiling Scandinavia' opzoekt op Google vind je er trouwens vrij veel info over.

Tony Freeman is trouwens ooit eens getest geweest toen die naar een expo ging in Denemarken. Is geen pretje daar :p

In andere landen is wiet illegaal, en in Nederland niet. Kun je er nog wel voor worden opgepakt in het Buitenland, dus lijkt me dat dit niet opgaat. Voor zowel Wiet als gebruik van AAS.
Wiet is hier illegaal, maar wordt gedoogd. Bovendien gaat het om gebruik en niet bezit.

Lol dit is dikke bs, als je in een land zit moet je gehoorzamen aan de regels van dat land, nationaliteit boeit geen ene donder.
En dan maakt de wetgeving van het land waarvan je ingezetene bent opeens niet meer uit? In het NEDERLANDSE Wetboek van Strafrecht is dit namelijk bepaald.

Koop een home gym kan je alle roids van de wereld erin rammen

Studeren is al duur zat! :p

Ongelofelijk! Was ik nog niet op de hoogte van.

Wiet is hier illegaal, maar wordt gedoogd. Bovendien gaat het om gebruik en niet bezit.

En dan maakt de wetgeving van het land waarvan je ingezetene bent opeens niet meer uit? In het NEDERLANDSE Wetboek van Strafrecht is dit namelijk bepaald.

Kan je voor het gemak hier ff een bronnetje plaatsen naar dit artikel?

Terug
Naar boven