XXL Nutrition

Vraagje bulk/cut

thoelen

Novice
Waardering
0
Hello,

Sinds ik hier op het forum zit heb ik al veel goede raad gekregen en leer ik veel bij over BB. Ik ben ook op mijn voeding beginnen te letten om gespierder te worden. Nu staan hier veel voedingsschema's die ik wel kan gebruiken, maar er staat altijd bulk of cut boven. Wat betekend dit juist? kan iemand mij dit effe verduidelijken?

Alvast bedankt.

tOM

Bulken: Meer dan je onderhoudsniveau gaan eten zodat je lichaam makkelijk spier kan winnen, je vet% zal ook wat omhoog gaan.

Cutten: Onder je onderhoudsniveau eten, vet verliezen, afvallen, je zal waarschijnlijk ook wat spier verliezen maar wel betere spierdefinitie krijgen (omdat je vet verliest)

bulken = meer calorien eten als je nodig hebt; en dus massa aan zetten
cutten = minder calorien eten als je nodig hebt; en dus massa (vet) verliezen

Tijdens cutten houd je wel je eiwit inname hoog zadat je niet te veel spiermassa verliest maar zo veel mogelijk vet. Meestal doe je dan ook nog wat extra cardio.

Veel mensen bulken in de winter (dan ziet toch niemand dat axtra vetlaagje) en cutten voor/tijdens de zomer (om r goed uit te zien op het strand :))

Net iets eerder jinxx :)

ik mag wel eens gaan cutten dan... is alleen zo moeilijk met al dat lekkere eten en zo weinig tijd...

Terug
Naar boven