Fitness Seller

Vraagje bulk en fatgains

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Ik eet op een trainingsdag 2800 calorieeen, op een rustdag 2300. Nu kom ik op het moment niet aan in vet, terwijl ik wel flink boven m'n onderhoud eet (2168). Nu is m'n vraag; zou het kunnen dat ik met die 2800 teveel eet (genoeg om spiermassa te kweken), en eigenlijk ook teveel eet en dus vet aan hoor te komen, maar dat niet aankom omdat m'n metabolisme zo hoog is? Met andere woorden, zou het kunnen dat als ik 3500 elke dag ga eten ik alsnog geen vet aankom, omdat het allemaal weggebrand wordt?

Ik vraag me dat af omdat ik normaal 'teveel' wil eten in mn bulk, zodat ik zeker weet dat ik genoeg calorieeen aankom. Natuurlijk krijg ik dan wel fatgains, maar dat is een bijkomstigheid. Ik kan dan wel met zekerheid zeggen dat ik voldoende in m'n lijf stop, en nu kan dat dus niet. Stats in m'n username zijn up to date trouwens.

je onderhoud is hoger dan 2168 kcals

• Topic Starter Topic Starter
je onderhoud is hoger dan 2168 kcals

Welke formule baseer je dit op? M'n spiermassa is +/- 77 kilo, dat meegenomen in Harris-Benedict & Katch-Mcardle maakt 2328 & 2440. Deze formules komen meestal te hoog uit, dus heb de MET genomen uit de bewegingsfysiologie. Die komt dan uit op 2168.

Maar, zou ik dus 3500 kunnen eten en alsnog geen vet kunnen aankomen vanwege snelle metabolisme?

Uitproberen... Verhoog langzaam je inname en houdt je gewicht in de gaten (niet iedere dag maar bijv 1x week).

Zo lang je geen vet aankomt kun je steeds beetje bij beetje verhogen.

Uitproberen... Verhoog langzaam je inname en houdt je gewicht in de gaten (niet iedere dag maar bijv 1x week).

Zo lang je geen vet aankomt kun je steeds beetje bij beetje verhogen.

Zo zal het denkik zijn.. Vervelend, want ik wil zeker weten dat ik elke maand max spiermassa aankom, en nu heb ik tijd nodig dat uit te gaan vogelen. Toch maar weer een papiertje op mn deur gaan hangen en 't bij gaan houden :D

Welke formule baseer je dit op? M'n spiermassa is +/- 77 kilo, dat meegenomen in Harris-Benedict & Katch-Mcardle maakt 2328 & 2440. Deze formules komen meestal te hoog uit, dus heb de MET genomen uit de bewegingsfysiologie. Die komt dan uit op 2168.

Maar, zou ik dus 3500 kunnen eten en alsnog geen vet kunnen aankomen vanwege snelle metabolisme?

Geen formule..

Je bent een stuk langer als ik en je weegt meer, mijn onderhoud is 2800 kcals en ik heb een lui kantoorbaantje.
Aangezien je zelf aangeeft geen vet te gainen dan eet je niet boven onderhoud.

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 13:55 ----------

via harris-benedict kom je met act. 3 al uit op 3200+ kcals voor onderhoud...

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 13:57 ----------

Zo zal het denkik zijn.. Vervelend, want ik wil zeker weten dat ik elke maand max spiermassa aankom, en nu heb ik tijd nodig dat uit te gaan vogelen. Toch maar weer een papiertje op mn deur gaan hangen en 't bij gaan houden :D

Verhoog dan maar eens met 500 kcals!

Formules en berekeningen zeggen feitelijk weinig. Het zijn indicaties voor een gemiddelde... Geen feiten.
Je onderhoud kan je enkel bepalen door te proberen met eten. Blijf je gelijk bij wat je eet dan weet je je onderhoud.

Geen formule..

Je bent een stuk langer als ik en je weegt meer, mijn onderhoud is 2800 kcals en ik heb een lui kantoorbaantje.
Aangezien je zelf aangeeft geen vet te gainen dan eet je niet boven onderhoud.

---------- Post toegevoegd 1 August 2013 om 13:55 ----------

via harris-benedict kom je met act. 3 al uit op 3200+ kcals voor onderhoud...

Heb jij fatgains, en zo ja, hoeveel? Hoeveel eet je op trainingsdagen? Ook 2800? Heb 't even nagerekend en klopt idd, 3200. Nu zit ik zelf de hele dag thuis en stil op mn stoel, meer dan dat doe ik niet. Ik heb daarom activiteitsniveau 1 genomen, en dan kom je dus op mijn berekening uit. Heb je zelf in de berekening alleen je VVM ingevoerd? Als je je hele gewicht invoert kom je natuurlijk te hoog uit, vet verbrandt geen kcal.

Heb jij fatgains, en zo ja, hoeveel? Hoeveel eet je op trainingsdagen? Ook 2800? Heb 't even nagerekend en klopt idd, 3200. Nu zit ik zelf de hele dag thuis en stil op mn stoel, meer dan dat doe ik niet. Ik heb daarom activiteitsniveau 1 genomen, en dan kom je dus op mijn berekening uit. Heb je zelf in de berekening alleen je VVM ingevoerd? Als je je hele gewicht invoert kom je natuurlijk te hoog uit, vet verbrandt geen kcal.

Je hoeft mij niet uit te leggen hoe zo'n formule werkt, al helemaal niet als je de plank met je eigen berekeningen volledig mis slaat. Tuurlijk heb ik fatgains in de bulk.. gaat dit te snel dan verlaag ik kcals. Stijgt mijn gewicht te langzaam dan verhoog ik. Als jij 2100-2800 blijft eten ben je gewoon aan het cutten, of je nou op je stoel zit heel de dag of niet. Ik zit ook heel de dag op mijn stoel (kantoorbaan) en nog is mijn onderhoud 2800 kcals en jij bent een stuk langer..

Terug
Naar boven