MuscleMeat

vraagje over armen

Blackbase

Novice
Waardering
0
als ik nu zeg: 'ze groeien niet' ben ik waarschijnlijk de zoveelste al, maar ik heb de laatste tijd echt wel de indruk

ik heb een lange tijd misschien iets te weinig aandacht aan mijn armen besteed, maar sinds 5 weken geleden volg ik dit schema voor mijn armen:

Concentration curls - skullcrushers
30 sec rust
21's - bench dips
30 sec rust
Reverse curls met de EZ bar - kickbacks
30 sec rust

en dan dit 4 keer :)
dit doe ik 1 maal per week

Ik moet zeggen dat ik in die 5 weken men armen nog nooit zo 'sore' gevoeld hebben als daarvoor. En in die 5 weken met die workout merk ik wel vorderingen qua reps en gewicht. Maar toch heb ik het gevoel dat mijn armen zo goed als niet groeien, en zelfs dunner worden.

Aan voeding en dergelijke kan het niet liggen denk ik, aangezien de rest wel mooi lukt.

Heb ook al gedacht aan dat ik een soort complex zou hebben. Ik zie de laatste tijd precies overal mensen die nog geen gewicht aangeraakt hebben, maar waarbij wel de biceps bijna hun vel uitspringen.
En als ik dan naar mezelf kijk, heb ik zoiets van: tja...bij mij toch mooi niet... :(

Iemand een idee, suggestie of gewoon een vriendelijke post om me op te beuren? :P

Liever een kleine bicep dan een grote vetprop.
Gewoon doortrainen man,armen gaan nou eenmaal niet zo rap als bv borst en rug.

Als je armen dunner worden werkt het schema dus blijkbaar niet voor jou. Ga eens goed kritisch kijken naar wat voor oefeningen je doet. 21en, concentration curls, kickbacks en reverse curls zetten niet echt veel zoden aan de dijk imo. De laatste vind ik trouwens meer een onderarm oefening, maar goed. Ga zware barbbell curls doen, close grip benchpress enzovoorts. Ik zou trouwens ook wat langer rust nemen tussen de sets. 30 Seconden vind ik te kort om weer redelijk op kracht te komen. Als je wat langer rust neemt kan je ook weer wat meer gewicht aan.

Je zegt dat je wel vooruit gaat kwa reps en gewicht... Als dit zo is dan moeten je armen wel gaan groeien (op voorwaarde dat die vooruitgang wel met goede vorm wordt gedaan, dat je niet staat te slingeren met de gewichten)...

Op 5 weken ga je echter niet zo'n groot verschil kunnen zien, zo snel gaat dat natuurlijk niet... Meet je je armen af en toe op? Zo kun je IMO het beste volgen of ze groeien of niet, het gaat zo geleidelijk dat het moeilijk te zien is als je elke dag je armen checkt...

Doe je voor de rest zware (compound) oefeningen voor borst en rug, IMO ook zeer belangrijk voor de ontwikkeling van je armen...

Verder moet je ook beseffen dat de ontwikkeling van je armen ook voor een deel genetisch bepaald is, sommigen hebben al snel grote armen, terwijl bij anderen de armen veel minder snel groeien...
Mss heb je pech en zijn je armen je zwakke punt, en moet je er vrede mee sluiten dat ze niet zo makkelijk zullen groeien...

• Topic Starter Topic Starter
Opmeten heb ik eigenlijk nooit echt gedaan, omdat ik vind dat dit dikwijls een verkeerd beeld kan geven als je bf% in rekening moet brengen en dergelijke, maar ik zal het zeker proberen :)

Heb vandaag ook een praatje gehad met een van men vrienden, en ik denk dat de genetica ook wel een rol kan spelen, zoals je zei :)

Ik heb enorm lange armen in vergelijking met de rest van men lichaam. Daardoor lijkt het misschien dat ik dunne armen heb. Want qua kracht sta ik wel wat beter dan die vriend (met imo giga-armen :P )

Alweer een probleem verhelderd :D

Terug
Naar boven