XXL Nutrition

vraagje over betaling via internet

r o n

Novice
Waardering
0
Ik heb een vraag,ik ben niet zo bekend met internet.
Ik kan iets verkopen via marktplaats maar nu vragen ze mijn banknr en adresgegevens,het moet naar nigeria gestuurd worden.
Ik stuur zonder geld natuurlijk niks op,vooral omdat het geen klein bedrag is,maar nu is de vraag of het kwaad kan om die gegevens door te geven.
Ik moet zeggen dat ik er niks van vertrouw.

gr Ron

hmm klinkt dubieus. ik zou die lui van marktplaats maar even bellen of mailen als ik jou was.

Haha níet doen :D Zijn idd stel oplichters...

Hoe noemen ze dit ook alweer? The 619-scams?

Kerel, NIET intrappen, als je de site van Marktplaats goed doorneemt dan waarschuwen ze voor die mensen. Nigerianen stropen o.a. Nederlandse verkoopsites af op zoek naar nietsvermoedende verkopers zoals jij.

Stuur ze een beledigend mailtje en het is klaar. :)

Hoi Ron , toen ik het woordje Nigeria las wist ik gelijk dat dit oplichterij was. Dus NIET doen. Als je iets gaat verkopen kun je het beste met de persoon zelf in contact komen, zo heb je tenminste zekerheid.

:roflol: dat je nog dacht dat het serieus was, hoe naief! Het is al 30.000x in de publiciteit geweest dat je dit soort dingen links moet laten liggen.

419-scam, [Link niet meer beschikbaar]

Marktplaats moet gewoon die sites blokkeren voor Nigerianen. Zo moeilijk is dat niet. Ook al zijn er ook Nigerianen in Nederland die de goede ads doorgeven aan hun vriendjes in Lagos.

Ipv je product, stuur een kogel op.

Beslist NIET doen!
Jezus, zijn die lui ook al via Marktplaats bezig?

DBC01 zei:
Hoe noemen ze dit ook alweer? The 619-scams?

Kerel, NIET intrappen, als je de site van Marktplaats goed doorneemt dan waarschuwen ze voor die mensen. Nigerianen stropen o.a. Nederlandse verkoopsites af op zoek naar nietsvermoedende verkopers zoals jij.

Stuur ze een beledigend mailtje en het is klaar. :)

:roflol: ouwe relnicht

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt jongens laat ze het maar uitzoeken daar in nigeria
gr

wat kunnen die apen dan doen? stel je paast je bankrnr + verdere gegevens...zolang er nix op je rekening komt verstuur je nix...voor rest kunnen ze toch weinig met je gegevens...
Als ze willen betalen via paypal / payalert dan is het ander verhaal..maar banktransfer kan toch gewoon? of niet?

ja dacht ik ook al.. wat hebben ze nou aan alleen een bankrk nummer/adres

klaas zei:
wat kunnen die apen dan doen? stel je paast je bankrnr + verdere gegevens...zolang er nix op je rekening komt verstuur je nix...voor rest kunnen ze toch weinig met je gegevens...
Als ze willen betalen via paypal / payalert dan is het ander verhaal..maar banktransfer kan toch gewoon? of niet?

Overmaken zullen ze wel via een banktransfer, alleen na een enkele dagen (wanneer je je product hebt opgeestuurd) zullen ze het waarschijnlijk gewoon terugboeken. ;)

oww..d8 dat terugboeken alleen bij auto-incasso kan...wel sneaky shit vna ze

Terug
Naar boven