MuscleMeat

Vraagje over ecto

Stiekem toch een foto als avatar gekozen :D

Als ik zo wat rondlees op het forum heeft het voor beginners ook wel nut om wat potten whey eiwitten in huis te halen, of niet? En/of een weight gainer?
Uiteraard met als basis voldoende normaal voedsel.

Ik weet niet of jij dat bent op die foto maar dat ziet er niet zo slecht uit hoor, ik weet dat er op dit forum veel wordt gezegd over ectos als dunne mensen. Maar deze kenmerken zijn veelal overdreven, een echte ecto gaat vooral gepaard met een zeer smalle botstructuur en daarnaast ben je meestal een mix van meerdere structuren. Er wordt tegen iemand die flink bulkt en een meso botstructuur en stofwisseling (als er een specifieke stofwisseling bij hoort) heeft maar door het eten van teveel troep naast zijn schone eten zijn vp% te ver heeft laten oplopen al gauw gezegd dat hij 'endo' is. Maar er spelen meer factoren dus ik zou niet in 3 categorieen denken. En nog een tip: Niet teveel lezen. Het is goed om kennis op te doen maar lees niet alles en gebruik alleen het nodige, ik ging zelf veel beter vooruit toen ik dat deed ipv steeds lezen en van aanpak verwisselen omdat veel dingen elkaar tegenspreken. Een zelfbenoemde 'ecto' eet meestal gewoon te weinig en groeit gewoon goed als ie meer eet. Al moet je 3 boterhammen meer eten. En het gaat ook niet om snelle spiergroei maar of je goed groeit op de langere termijn. Zo nu pijn aan mn duim van typen op telefoon. Suc6 en gr.

Idd ziet er toch niet slecht uit, je borst lijkt toch al goed op weg

Ja foto ben ik zelf en thanks, toch wel leuk om te horen.
Moet eerlijk zeggen dat ik op die foto waarschijnlijk meer lijkt dan wanneer ik een foto van volledig lichaam ernaast zet.. Door mn lengte lijkt het niet zo snel wat.
Noem mezelf een beginner, maar dat is vooral in verhouding tot de gemiddelde bezoeker van dit forum. Train alweer een aantal maanden en heb aantal jaren geleden veel en hard getraind (helaas is dat als sneeuw voor de zon verdwenen tijdens studieperiode in Groningen). De techniek beheers is dus wel zegmaar..

Ben wel erg dun geweest hoor, dus wat dat betreft ga t de goede kant op. Had even een 'before-foto' moeten nemen destijds :P.

Zal die ecto-gedachten loslaten haha. Door veel te lezen op het forum ben ik wel een stuk wijzer geworden vwb voeding, maar begrijp wat je bedoelt, wat betreft trainingsschema ben ik wat in de war geraakt door het vele lezen :o.

Terug
Naar boven