XXL Nutrition

Vraagje over kwark

Ik heb ook Konings kwark van de super de boer en/of edah, kost 61 cent per 500 gr. en bevat 9,8gr. eiwitten per 100 gr.

gooi altijd een halve bak samen met een banaan in de blender,, en voilá wannabe mona kwark die nog ranzig gezond is ook!!

(deze geweldige tip is natuurlijk wel wat karma waard ;) )

Ik heb altijd AH huismerk kwark. Verpakkingen van 500 gr, per 100 gr zit er 11 gr eiwit en 3 gr melksuikers in. Als je er zelf wat fruit doorheen gooit is het echt heerlijk.

Nothing beats the AH-kwark :thumbs:

@Elysium: probeer anders wat splenda als je het echt niet weg krijgt

• Topic Starter Topic Starter
ok, zal ik eens doen, maar ik zal ook wel es rondzien achter (zoals ik al zei) een soort suikerloze stroop met een aardbeien of chocoladesmaak ofzo..dat moet bestaan. En hoeveel Brinta moet ik dan in een kommetje doen van pakweg 250 ml kwark? Ik dacht zo een 30 gr ofzo?

Ik doe altijd zo'n 50 gram havermout door 250 ml kwark icm een scheut melk, zodat het nog wel eetbaar blijft. Brinta neemt veel meer vocht op dan havermout, dus zou ik in vergelijking met havermout kleinere hoeveelheden gebruiken of anders wat meer melk toevoegen.

Elysium zei:
ok, zal ik eens doen, maar ik zal ook wel es rondzien achter (zoals ik al zei) een soort suikerloze stroop met een aardbeien of chocoladesmaak ofzo..dat moet bestaan. En hoeveel Brinta moet ik dan in een kommetje doen van pakweg 250 ml kwark? Ik dacht zo een 30 gr ofzo?

Doe er wat grenadine bij

• Topic Starter Topic Starter
Naar mijn weten is grenadine op basis van suiker, niet? Op de fles da ik staan heb staat : 64% kristalsuiker..dus een big no no zeker? Mja, kheb daarjuist een paar stukken fruit in de blender gepoeft en bij mijn portie kwark voor vanavond gedaan en moet wel zeggen dat het niet slecht is! Als ik da met een pêche of abrikozen ofzo ga doen, zal da nog lekkerder zijn...:nanner:

@ TongPo : kzal es proberen morgen met een 50 gr, ik kan dan nog zien als de portie te dik is om wat melk bij te doen of de grammen naar beneden te doen...

Alvast thx gasten..prachtig dat iedereen zo behulpzaam is !!!!! :thumbs:

Ik heb kwarkjes van de Lidl, kosten 49 cent en iets van 8 gram eiwitten/100gram. Ik krijg ze niet door mijn strop zonder er wat siroop in te doen, overigens siroop zonder suiker enzo en met vitamientjes, nu smaakt het heerlijk! :D

Ja, AH kwark is ook mijn favoriet. Met verse ananas is heerlijk. Wat je ook kan doen is een scheutje calorie arme siroop van het merk Cereal(te koop bij C-1000 en AH) erbij doen. Persoonlijk vind ik de sinasappel smaak nou niet zo fantastisch maar frambozen daarin tegen is erg lekker.

Paleo

500 gram kwark de blender in en aanvullen tot 1L. Met bijvoorbeeld melk, versfruit of vruchtensap. Is net wat er in de buurt is :D

Btw ook makkelijk mee te nemen naar je werk/school in flessen.

Ik doe er altijd roosvicee doorheen om het lekker(der) te maken. Al vind ik die Konig's kwark naturel ook wel binnen te houden.

Schopje.

Ik zag het vandaag staan en dacht waarom niet? Zou je niet gewoon de "suikervrije roosvicee" erdoor heen kunnen gooien die in de supermarkt bij de supermarkt staat. Zie daar niet zo'n nadeel aan om het om deze manier op smaak te maken.

Laatst bewerkt:
Eerst voegde ik er ook altijd siroop oid aan toe, maar nu niet meer, gewoon elke dag voor het slapen naar binnen snaaien die hap!

Een klein beetje halfvolle melk erbij is ook niet mis.

Ik doe er gewoon zoetstof in... Mischien niet zo gezond maar niet slechter dan suiker lijkt mij...

Vreten maar...

hmm die ananas is idd lekker onder de kwark (die van de aldi).....toch vind ik em zo ook niet slecht hoor....en ik pleur zo maar ff en volledig bakkie per dag naar binnen.

Ik persoonlyk vindt de kwark eetbaarder als ik t voordat ik t opeet ff een uurtje daarvoor uit de koelkast haalt. T is dan lekker lauw en valt wat minder zwaar op de maag. Ik gooi er wel een scheut grenadine in hoor anders blijft t allemaal aan mn gehemelte plakken , hehe.

Ik eet tegenwoordig die van de Aldi.
49 eurocent voor 500 gram.
10,5 gram eiwit per 100 gram.
Mager, speciaal gezuurd ofzo.
Witte doosjes. Zijn op, zal morgen wel ff kijken hoe het precies heet!

Terug
Naar boven