AndroidHealthClinic

Vraagje over Spierpijn..??

TranQuiLLo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Sinds kort neem ik uitgebreidere shakes (whey van XXL Nutrition)in en mix ik er steeds meer door. Zoals zonnebloem olie / eieren/ brinta etc. Maar t rare ervan is dat ik nu VEEEL minder spierpijn heb. Kan dat komen door mn shakes en betere voeding?? ???

TranQuilloO

zou kunnen als ik suplementen gebruik heb ik soms de volgende dag noppes terwijl ik van mezelf weet dat ik tot het uiterste ben gegaan

Hoelang train je al? Klinkt mij eerder als gewenning.

• Topic Starter Topic Starter
zou kunnen als ik suplementen gebruik heb ik soms de volgende dag noppes terwijl ik van mezelf weet dat ik tot het uiterste ben gegaan

Watvoor supplementen gebruik je dan?

Hoelang train je al? Klinkt mij eerder als gewenning.

Een maandje voluit. 4/5x per week. Bijvoorbeeld als ik bepaalde buikspier oefeningen doe, weet ik gewoon dat ik de volgende dag echt enorme spierpijn heb. Zo erg dat ik nog geen eens kan draaien in bed of opstaan. Maar heb t van de week ook gedaan en met die shakes erbij voor t eerst. En opvallend genoeg helemaal geen last van spierpijn. Ook in mn armen niet. ???

het kan idd zijn dat je door gezonder eten en vooral ook meer eten minder spierpijn krijgt dan ervoor.
maar het kan ook zijn dat je al te lang met hetzelfde schema traint

hoelang train je al aan 1 stuk met hetzelde schema?

Ja ik eet wel veel meer als voorheen dat is iets wat zeker is. Maar ik ben pas begonnen met trainen. Doe het nu echt serieus sinds een maandje, omdat ik mee ga met een vriend van me. Dus een maandje aan 1 stuk t zelfde schema

ge moet u schema best veranderen ongeveer na 4 of 5 weken trainen.
als ge nu een maand bezig zijt zou ik het veranderen.
je kan maar proberen he, daar heb je niks met verloren.

ge moet u schema best veranderen ongeveer na 4 of 5 weken trainen.
als ge nu een maand bezig zijt zou ik het veranderen.
je kan maar proberen he, daar heb je niks met verloren.

Is goed ik zal t overwegen. Thnx! ;)
Watvoor schema gebruik jij dan momenteel.

Is goed ik zal t overwegen. Thnx! ;)
Watvoor schema gebruik jij dan momenteel.

ik heb nog niet echt een volledig schema, maar ik ben er met bezig met 1 te maken
ik trainde vroeger iedere spiergroep appart in de week
dat was niet goed voor mij en ik had te veel blessures
maar nu train ik 3 keer in de week: ma, woe, vr
en nu gaat het veel beter en heb ik ook geen blessures meer.
ma: borst en triceps
woe: boven rug, biceps, lats en onderrug
vr: schouders, bovenbenen, kuiten
buik doe ik 1 x in de week op een andere dag

Laatst bewerkt:
misschien was je voeding eerst en stuk slechter. in principe mag het niet uitmaken, spierpijn ontstaat door haarscheurtjes in je spieren agv zware belasting (= training), maar beter 'bouwstoffen' in je lichaam kunnen er ook voor zorgen dat je sneller bent hersteld. maar na 1 nachtje slapen is wel erg snel. ga op zoek naar andere variabelen, en misschien is het een beetje placebo effect? Natuurlijk is het altijd goed, voedingsaanvulling als je intensief traint, goed bezig!

Geen spierpijn is geen indicatie voor geen groei..

ik heb nog niet echt een volledig schema, maar ik ben er met bezig met 1 te maken
ik trainde vroeger iedere spiergroep appart in de week
dat was niet goed voor mij en ik had te veel blessures
maar nu train ik 3 keer in de week: ma, woe, vr
en nu gaat het veel beter en heb ik ook geen blessures meer.
ma: borst en biceps
woe: boven rug, biceps, lats en onderrug
vr: schouders, bovenbenen, kuiten
buik doe ik 1 x in de week op een andere dag

Geen triceps en 2 maal biceps??

Sinds kort neem ik uitgebreidere shakes (whey van XXL Nutrition)in en mix ik er steeds meer door. Zoals zonnebloem olie / eieren/ brinta etc. Maar t rare ervan is dat ik nu VEEEL minder spierpijn heb. Kan dat komen door mn shakes en betere voeding?? ???

TranQuilloO

Gewenning of gewoon betere voeding kan inderdaad de oorzaak zijn van minder spierpijn. Ennuh, even een andere tip: geen rauwe eieren! Niet alleen omdat de kans op salmonella groter is, maar ook omdat de biologische waarde van een rauw ei nog niet half zoveel is als dat van een gekookt ei!

Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezecht heb ik dit ook, sinds ik whey shakes ging gebruiken had ik veel minder spierpijn van een 'normale' training, maar als je hard gaat trainen, heb je nog steeds spierpijn hoor. ;)

Gewenning of gewoon betere voeding kan inderdaad de oorzaak zijn van minder spierpijn. Ennuh, even een andere tip: geen rauwe eieren! Niet alleen omdat de kans op salmonella groter is, maar ook omdat de biologische waarde van een rauw ei nog niet half zoveel is als dat van een gekookt ei!

Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)

Die salmonella heeft me wel bang gemaakt, en ik heb net 4 rauwe eieren in een shake gegooid :eek: Haha.

Bedankt voor jullie reacties, zeer leerzaaaaam!

Was ergens een onderzoek wat aantoonde dat als je elje dag een rauw ei zou eten je gemiddeld eens in de 40 jaar salmonella zou krijgen. Vind ik wel meevallen…

Precies, en als je kijkt naar de groep die het meest worden besmet met salmonella zijn dat jonge kinderen, bejaarden en chronisch zieken...

Ik denk dat een sporter op gemiddelde leeftijd met een sportief, gevarieerd dieet er niet erg vatbaar voor zou zijn...

Terug
Naar boven