XXL Nutrition

Vraagje over tempo

Durus

Dutch Bodybuilder
Waardering
9
In sommige training schema`s die ik op het internet zie staan hebben ze het over tempo. Omschreven als volgt.

Exercise: Standing Dumbbell Hammer Curls and Standing Two Leg Calf Raises

Sets: 1 set of each

Reps: 50 of each

Tempo: 2010

Frequency: Every day that's not part of your normal bicep/calf workout routine for eight weeks (or until necessary).

Wat bedoelt men hiermee? Is dat in secondes?

mvg Durus

P.S Dit komt van:
100 Reps to Bigger Muscles Breaking through size barriers with endurance training door Chad Waterbury.
http://www.tmuscle.com/free_online_...aining_performance/100_reps_to_bigger_muscles

Laatst bewerkt:
Ja, bedoelen ze mee hoe lang een bewegingsfase moet duren.

(2)Eccentric / (0)Stretched /(1) Concentric /(0) Contracted

Ja, en contracted en stretched spreekt voor zich neem ik aan

In sommige training schema`s die ik op het internet zie staan hebben ze het over tempo. Omschreven als volgt.

Wat bedoelt men hiermee? Is dat in secondes?

mvg Durus

P.S Dit komt van:
100 Reps to Bigger Muscles Breaking through size barriers with endurance training door Chad Waterbury.
http://www.tmuscle.com/free_online_...aining_performance/100_reps_to_bigger_muscles

het staat er toch bij ?!!?

Tempo: 2010 (two seconds up, no pause, one second down, no pause)

Heb je het stuk wel gelezen? En weet je ook waar het voor bedoeld is ? Voordat je er mee gaat beginnen......

Is niet om je af te vallen hoor, maar omdat je de uitleg van tempo2010 ook niet had gezien...

• Topic Starter Topic Starter
het staat er toch bij ?!!?

Tempo: 2010 (two seconds up, no pause, one second down, no pause)

Heb je het stuk wel gelezen? En weet je ook waar het voor bedoeld is ? Voordat je er mee gaat beginnen......

Is niet om je af te vallen hoor, maar omdat je de uitleg van tempo2010 ook niet had gezien...
Opzich heb je helemaal gelijk, eerlijk gezegd had ik er wat overheen gelezen maar met de uitleg die ik nu heb gekregen weet ik er meer over dan wat er in de tekst staat.
Daarnaast weet ik waarvoor het bedoeld is en heb ik het stuk wel gelezen,globaal gescant. De training is natuurlijk bedoelt als ondersteunende training om meer haarvaten in je spierweefsel te crieeren waardoor je spieren meer voedingstoffen kunnen ontvangen en meer afvalstoffen kunnen wegwerken. Hierdoor herstellen je spieren sneller en zal je dus sneller meer gains winnen.

Hoi,
ja ach, ik klink wat kort met dat :"heb je het wel gelezen" maar was niet verkeerd bedoeld hoor.

iig je hebt de boodschap van het stuk dus wel opgenomen, dus sorry.

Ja klopt, het is om de slow twitch vezels te stimuleren en meer fast twitch aan te maken.
Je zal er inderdaad mee kunnen groeien, maar het is wel als tijdelijk bedoeld.
Anders ga je te lang een cardio status-training doen en zal je uiteindelijk weer massa gaan verliezen.
Na een maand kan je alweer overstappen naar normaal trainen in principe.

Ga je een blogje bijhouden van je bevindingen? Het is wel interessant.

succes.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi,
ja ach, ik klink wat kort met dat :"heb je het wel gelezen" maar was niet verkeerd bedoeld hoor.

iig je hebt de boodschap van het stuk dus wel opgenomen, dus sorry.

Ja klopt, het is om de slow twitch vezels te stimuleren en meer fast twitch aan te maken.
Je zal er inderdaad mee kunnen groeien, maar het is wel als tijdelijk bedoeld.
Anders ga je te lang een cardio status-training doen en zal je uiteindelijk weer massa gaan verliezen.
Na een maand kan je alweer overstappen naar normaal trainen in principe.

Ga je een blogje bijhouden van je bevindingen? Het is wel interessant.

succes.
NP, Kritiek geven is een een manier om kwaliteit te verhogen. Ik ben nog een redelijke DBB noob dus ik weet niet of ik een fatsoenlijk logje kan maken maar ik zal wel even zien.
De bedoeling is om het te gebruiken voor mijn biceps die wat achterlopen op mijn triceps en mijn onderarmen die sterker moeten worden om met zwaardere gewichten te trainen.

Curls op 50 reps? :roflol:

Loggen kan altijd, toch?

Terug
Naar boven