AndroidHealthClinic

Vraagje videokaart e.a.

Mighty

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Hoi medeDBBers,

Ik heb een vraagje. Ik ben namelijk voornemens binnenkort een ander systeem aan te schaffen. Nu was ik verschillende opties aan het bekijken en toen bleef ik steken bij het "videokaart-vraagstuk".
Ik ben namelijk geen gamer en heb dus niet een supersnelle kaart nodig, al vind ik het wel prettig als alles snel en soepel verloopt (he, roxxe;) ).
Nu is iedereen op de hardware fora zo'n beetje gamer, volgens mij, dus ik lees vrij veel over kaarten als de 8600 GTS en 8800 GTS, etc..
Zo'n superkaart heb ik waarschijnlijk niet nodig, maar wat kan ik dan als goed alternatief nemen, wanneer ik wel fotobewerking doe en mijn vriendin wel redelijk veel spelletjes speelt (internetspelletjes, dus geen zware grafische spellen).

Tevens vroeg ik me af of ik aparte koelers nodig heb, wanneer ik dus geen gamer ben. Is een goed kast met goede voeding ook voldoende en welke zouden jullie aanraden dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp, vrinden.

Groetjes,

Mighty

Als je aan foto bewerking doet zou ik eerder gaan voor een goede processor en goed geheugen.

Intel Pentium 4: Core 2 Duo, E6600
Moederbord: ASUS P5B-E PLUS (Speciaal voor de koele PC)
Geheugen: 2x 2GB geheugen reepjes, 800MHz, DDR2 (Voor de snelheid)
Koeler: Kijk voor een goede Zalman, vraag anders na bij de computer-shop in de buurt. Of de koeler wel in je systeem past (grootte van behuizing)
Videokaart: ASUS EN7600-GS (stille videokaart en lekker snel, voor een goede prijs!)

Veel koelers zal je niet nodig hebben. De Core 2 Duo's worden niet verschrikkelijk warm, tenzij je ze overklokt.

ATI komt binnenkort met een relatief goedkoop en stil Direct/X 10 kaartje. De HD2600XT. Zou even wachten tot bekend is wat de prijs daarvan wordt.

7900 kost ook geen bal meer :) of ff wachten op de 8600 die zou rond de 100-150€ zijn

Klopt ... Kies voor een 8600 series kaartje ... leuke middenklasser en direct 10 compatible. ..

Ik raad je aan geen ATI aan te schaffen.. kaarten leveren de meest vage problemen op op SOMMIGE pc's..

Klopt ... Kies voor een 8600 series kaartje ... leuke middenklasser en direct 10 compatible. ..

Ik raad je aan geen ATI aan te schaffen.. kaarten leveren de meest vage problemen op op SOMMIGE pc's..

Geef ik je totaal geen gelijk in. ATi is vele stukken beter dan Nvidia.
Alleen loopt Nvidia nu voorop met de 8-series...

Als je Crysis niet wilt spelen heb je voorlopig iig geen duurdere directx 10 kaart nodig...

• Topic Starter Topic Starter
Als je aan foto bewerking doet zou ik eerder gaan voor een goede processor en goed geheugen.

Koeler: Kijk voor een goede Zalman, vraag anders na bij de computer-shop in de buurt. Of de koeler wel in je systeem past (grootte van behuizing)
Videokaart: ASUS EN7600-GS (stille videokaart en lekker snel, voor een goede prijs!)

Veel koelers zal je niet nodig hebben. De Core 2 Duo's worden niet verschrikkelijk warm, tenzij je ze overklokt.

Wablief........???

Is een koeler dan wel nodig?
Wat voor kast raden jullie me aan (ook qua voeding)?

als het niet top moet zijn 8600

Nog meer vragen:
Van het moederbord, moet ik dan de Vista versie nemen of is dat overbodig?
Welke merk geheugen kan ik het beste nemen? OCZ is het goedkoopst, maar is dat ook goed?
:D

Niemand verder???

EricR! Wat is dat nu weer voor gelul? De HD2600XT wordt ineens een maand later geleverd. Heb ik net mijn hele systeem uitgezocht, wordt die kaart pas later leverbaar. De 2900XT is er wel al (voor 396,= op dit moment), maar dat is even te duur en te high-end voor mij.
Wat nu? Een goedkoop kaartje voor tijdelijk kopen (welke dan?) of een maand wachten?
Wachten zal nog langer worden, want die kaartjes moeten eerst nog ff zakken natuurlijk.:D

Een 8600 GTS, Nvidia chipset op de kaart, ook al kan je als non-gamer af met een kaart van de vorige generatie of met een 8500 GT. Je hebt voor iets meer dan € 100,- al een 7600GT, ook een prima kaartje. 8500GT is overigens nog goedkoper en niet veel duurder is een 8600GT.

Als je amper of niet gamed zou ik zelf een 8600GT nemen, heb je toch een redelijk snelle kaart van de huidige generatie.

Een 8600 GTS, Nvidia chipset op de kaart, ook al kan je als non-gamer af met een kaart van de vorige generatie of met een 8500 GT. Je hebt voor iets meer dan € 100,- al een 7600GT, ook een prima kaartje. 8500GT is overigens nog goedkoper en niet veel duurder is een 8600GT.

Als je amper of niet gamed zou ik zelf een 8600GT nemen, heb je toch een redelijk snelle kaart van de huidige generatie.

Dus dan wacht ik niet op de komst van de 2600XT. Die verrbuikt wel minder stroom toch en heeft betere specs?

Wel betere specs, maar reken maar op het dubbele van een 8600GT zo ongeveer. Net iets meer dan € 200,- zal het wel worden. Die 8600GT zal ook niet al te luid zijn, zo'n fan gaat pas echt draaien als je gamed.

Wel betere specs, maar reken maar op het dubbele van een 8600GT zo ongeveer. Net iets meer dan € 200,- zal het wel worden. Die 8600GT zal ook niet al te luid zijn, zo'n fan gaat pas echt draaien als je gamed.

Hoe zit het met het stroomverbruik of kun je dat nergens vinden? Ik heb namelijk begrepen, dat die ATi's een stuk zuiniger zijn. Ik ben iig geen gamer en heb dus niet een superkaart nodig, maar als het verschil financiëel niet zo groot is, vind ik dat ik net zo goed een zwaardere kaart kan nemen.

Dus gewoon een 8600GT kopen, die zijn bij veel bedrijven gewoon op voorraad.

Terug
Naar boven