Fitness Seller

Vragen aan George Bush

flippodud zei:
als een softe aanpak betekent dat je niet meer infiltreert in hun regeringen, dat je geen mannetjes plaatst, dat je de CIA wat kalmeert in hun vuile spelletjes, dat je geen burgeroorlogen aanwoedt in Congo, je stopt met het financieren van de joodse oorlogsmachine,... dan denk ik idd dat die softe aanpak zal helpen.

en irak aanvallen is geen oplossing voor het terrorisme. Irak heeft de VS nog NIETS verkeerd aangedaan, osama wél.

Irak ligt in puin => massaal veel gefrustreerde Iraakse mannen die maar al te graag hun kinderen/vrouw/ouders/... wreken door ff de terrorist te gaan uithangen.
Osama loopt nog rond => de volgende aanslag wordt vast al gepland.

Maw Bush heeft NIKS aangepakt, hij heeft enkel leed berokkent. Dat sadam een smeerlap was, staat buiten kijf. Maar er zijn er nog veel ergere. Noord-Korea is ook een dictatuur, een veel ergere... EN die hebben A-bommen... Wat doet Bush hieraan? Ah juist, der is geen olie.

Al deze gegevens en die domme feitjes haal je uit de krant, het nieuws en zogenaamde insider-blaadjes. Maar hoe weet jij wat er werkelijk speelt? Hoe weet jij, die - net zoals je anderen verwijt - vanuit zijn luie stoel commentaar geeft, wat er zich op het hoogste niveau afspeeld?

Vrijheid van meningsuiting is een onderdeel van brood en spelen, net als voetbal en banaliteitenprogramma's. 'Laat de mensen maar commentaar op het wereldbeleid geven en stoeien met de vrijgegeven informatie via de media - ondertussen halen ze geen fuk uit, want niemand kan er iets zinnigs over zeggen'.
Lullen over politiek is hetzelfde als het maken van een kruiswoordpuzzel of een andere bezigheid die je afleidt van het nutteloze bestaan dat je als gemiddeld mens in feite leeft (hier hoor ik zelf ook bij).

Dat je je druk kunt maken over zaken waar je zelf direct bij bent betrokken, zoals de hele 'allochtenquestie' kan ik me voorstellen. Maar ga aub niet de CIA en Bush analyseren. Denk je werkelijk dat je die lui en hun beleid vanachter je computer met vrijgegeven informatie zo 1-2-3 kunt doorgronden?

En als je zo tegen atrociteiten en 'vuile spelletjes' bent, dan zou ik die avatar van je maar rap veranderen. In naam van die rode ster zijn beestachtigheden uitgevoerd waar Hitler nog dunne kak van zou scheiten. En zeg niet dat de ster oorspronkelijk voor iets anders staat - want ik ga ook geen hakenkruis als avatar gebruiken omdat het teken in de Oosterse cultuur staat voor vrede en blabla...

Laatst bewerkt:
exarchos zei:
Leuk dat hij er was, wees blij dat wij kunnen zeggen wat we van hem vinden en bedenk dat we dat oa te danken hebben aan de 8203 Amerikanen die daar in Margraten liggen........

Thanx guys.........

dat was toen, dit is nu
dat er doden gevallen zijn omdat ze europa verdedigden, mijn volle respect daarvoor dat zie je mij niet zomaar na doen.
alleen dat verhaaltje van toen is anders dan nu. Terroristen proberen de wereld niet te veroveren.

SageFrancis zei:
dat was toen, dit is nu
dat er doden gevallen zijn omdat ze europa verdedigden, mijn volle respect daarvoor dat zie je mij niet zomaar na doen.
alleen dat verhaaltje van toen is anders dan nu. Terroristen proberen de wereld niet te veroveren.

Nee maar wel regeringen af te persen :thumbd: Het maakt het zeker niet minder gevaarlijk.

eerst en vooral ik vind het altijd zo stom als ik argumenten preciezer moet uitleggen omdat mensen blijkbaar niet snappen wat ik ermee bedoel, zeker als ze me voor idioot uitmaken. dus hier ga ik dan maar:

StillStrong zei:
-Irak had geen regering idioot, hoe kan Bush dan geïnfiltreerd hebben? Door Bush zal Irak nu voor de eerste keer in jaren een regering hebben, vrijheid voor vrouwen en kinderen , waar ze vroeger werden afgemaakt omdat ze wat fout zeiden of vreemd gingen, om maar wat te noemen. Dus doe niet zo stom.
-Zo kan je juist terroristen opsporen, of dacht je dat die zichzelf gaan overgeven?

-ik spreek duidelijk over regeringen, hiermee duid ik dus op het abstracte concept van regering. een voorbeeld: amerika tapte jarenlang gesprekken af in het europese parlement (de geheime dingen wtv), amerika kan via london al ons email verkeer afluisteren,... dit is het infiltreren waar ik over begin. ze doen dit in nog sterkere mate in Zuid-Amerika. Mijn algemeen punt is dat Amerika een bemoeizuchtige politiek voert.
-iets wat je zelf zou moeten doorhebben: wie is de terrorist? Osama of Bin Laden. Saddam moest weg, volledig akkoord. Nogmaals, wat met Noord-KoreaZo kan je juist terroristen opsporen, of dacht je dat die zichzelf gaan overgeven?

StillStrong zei:
Tja vuile terroristen vragen om vuile spelletjes, alleen zo pak je ze aan.
De CIA heeft gefaald in het opsporen van terrotisten, dus hun middelen zijn niet effectief en bijgevolg is kritiek volledig gerechtvaardigd.

StillStrong zei:
Lol alsof Bush dat wilt. Ze willen daar zelf niets liever dan oorlog voeren, omdat ze te lompt zijn een fatsoenlijke regering op te zetten, en de bevolking is te lui om te werken, tja...
Hoe komen die rebellen dan aan stingers, dat zijn geen dingen die je ff gaat kopen op ebay. Maar dit punt wil ik gerust intrekken, dit zijn peculaties.

StillStrong zei:
Doen ze niet, ze steunen enkel de vrede daar, en ja dan gaat er geld naar Israel oa. om hun staat te verdedigen, maar hoe jij het voorstelt, zo is het helemaal niet.
Ze steunen de vrede helemaal niet meer. Ze trekken enkel nog partij voor Israël, ze oefenen zelfs geen druk meer uit op die muur die ze daar bouwen.

StillStrong zei:
Hebben we gezien op 11 september 2001 :rolleyes:
11 september heeft als één van de oorzaken het conflict in het midden-oosten waar amerika resoluut een anti-arabische houdig in neemt.

StillStrong zei:
Precies of Bush wilde de onschuldige Irakees afmaken, wat een stomme opmerking weer, Bush heeft het volk bevrijd, net als in de oorlog hier tegen de Nazi's. Je zou beter wat meer respect hebben voor wat Bush en de Amerikanen gedaan hebben en nog steeds doen, anders was jij er nu niet geweest mannetje, of was je nazi geweest ofzo.
Bush wilde een gewillig slachtoffer om mee naar huis te slepen en aan het volk te tonen, als buit. Iedereen weet dat Saddam nix te maken had met die aanslagen op 11/09, waarom vallen ze hem dan plots aan, na decennia gedogenbeleid... Enkel omdat ze een zondebok nodig hadden. De Amerikanen hebben ons idd geholpen, maar ik spreek wel over bush en co. En bush is een lafaard(verwijzing naar dienstplichtweigering-incident) dus die ging ons niet komen redden. (de amerikanen vielen ook pas aan nadat de russen de nazi-ruggegraat hadden gebroken, pittig detail)

StillStrong zei:
Irak ligt helemaal niet in puin, Bush heeft bommen gegooid op Sadam's paleizen niet in de wijken. Dat terroristen de boel daar nu kapotschieten en de bevrijders aanvallen, zegt meer over de Irakezen dan over Bush...
Dus als een vreemd leger met de beste bedoelingen je land komt binnenvallen en je halve familie "per ongeluk" afschiet, dan zul jij geen wraakgevoelens koesteren? Sorry, mijn excuses, ik wist niet dat ik met de nieuwe Jezus sprak.

StillStrong zei:
Denk je nu echt dat het zo eenvoudig zou zijn om deze man te grijpen? Jongen je weet niet hoe goed hun georganiseerd zijn. juist daarom moet Amerika nog meer infiltreren en mannetjes undercover sturen. Alleen zo grijp je ze, maar terrorisme heeft al een flinke klap gehad van Bush, maar men zal het wel nooit helemaal kunnen vernietigen, net als oorlog, zal er ook altijd wel ergens in de wereld zijn.
Inderdaad het is niet eenvoudig, maar daarom moeten ze nog niet uit pure frustratie ene land binnenvallen dat er nix mee te maken heeft. Maar blijkbaar vindt Bush de publieke opinie belangrijker dan de integriteit van zijn natie.

StillStrong zei:
Wat een gelul, Bush heeft een dictator afgezet, die dagelijks duizenden mensen vermoorde verkrachte etc. Zijn eigen volk vergassen en vergiftigen met biologisch wapens. Vrouwen en kinderen werden zonder pardon vermoord en verkracht, elk dag weer. Bush heeft het Taliban regime in Afganistan stopgezet, zodat ook daar het volk nu vrij is en vrouwen weer normaal over straat kunnen zonder de onderdrukking van de mannen daar. Terroisten hebben er nu ook geen verblijfplaatsen meer doordat het regime er weg is.
Het was een rotzak, hij vermoorde en deed kwaad, maar niet in de getale die jij poneert. De vrouwen zijn niet vrij in Afghanistan(moet je zelf opzoeken, te lang om te tikken). Het regime bestaat daar niet, het zijn allemaal clanleiders, één osama-gezinde clanleider is voldoende om osama onderdak te bieden in de onmetelijke woestenij daar.

StillStrong zei:
En tot op heden zijn er geen aanslagen meer geweest in de VS, of elders in het Westen, wat een héél goed teken is.
Madrid

StillStrong zei:
Tja en dan, je kan ze niet allemaal tegelijk aanpakken, maar ja Europa doet veel hoor, pff zonder Amerika waren we nog nergens, maar kritiek geven kan je genoeg, beetje zielig...
Europa helpt de palestijnen een eigen staat opbouwen, en financiert ze ook. Zonder amerika waren we nog nergens? Waar slaat da nu op? Als ik me ook eens mag permitteren om terug te gaan in de tijd(en totaal offtopic):
-stoommachines:europees
-computers:europees
-rakettechnologie:europees
-internet:europees
-www-protocol:europees
-radar:europees
-...

StillStrong zei:
Beetje kick onder de gordel om er altijd olie aan te koppelen. Dat zegt meer over jouw denkwijze dan wat anders...
Dacht je dat het zo simpel was om Noord-Korea aan te vallen? Of wil je soms dat hun heel de wereld kapotmaken door wat Atoom-bommen op het westen te werpen? Met Noord-Korea moet je onderhandelen, geen oorlog voeren, ben blij dat jij geen Amerikaanse president bent, zucht....

Er is olie mee gekoppeld, de opbrengsten ervan worden beheerd door de VS, de firmas die de oliepompen gaan mogen beheren zijn van de VS.(nogmaals; zoek maar op)

Vreemd dat je besluit met mijn standpunt: Onderhandelen is een betere optie dan oorlog voeren. Want stel eens dat Saddam echt ICBM's had met één of ander virus of zo...

huckfinn zei:
Al deze gegevens en die domme feitjes haal je uit de krant, het nieuws en zogenaamde insider-blaadjes. Maar hoe weet jij wat er werkelijk speelt? Hoe weet jij, die - net zoals je anderen verwijt - vanuit zijn luie stoel commentaar geeft, wat er zich op het hoogste niveau afspeeld?

Vrijheid van meningsuiting is een onderdeel van brood en spelen, net als voetbal en banaliteitenprogramma's. 'Laat de mensen maar commentaar op het wereldbeleid geven en stoeien met de vrijgegeven informatie via de media - ondertussen halen ze geen fuk uit, want niemand kan er iets zinnigs over zeggen'.
Lullen over politiek is hetzelfde als het maken van een kruiswoordpuzzel of een andere bezigheid die je afleidt van het nutteloze bestaan dat je als gemiddeld mens in feite leeft (hier hoor ik zelf ook bij).

Dat je je druk kunt maken over zaken waar je zelf direct bij bent betrokken, zoals de hele 'allochtenquestie' kan ik me voorstellen. Maar ga aub niet de CIA en Bush analyseren. Denk je werkelijk dat je die lui en hun beleid vanachter je computer met vrijgegeven informatie zo 1-2-3 kunt doorgronden?

En als je zo tegen atrociteiten en 'vuile spelletjes' bent, dan zou ik die avatar van je maar rap veranderen. In naam van die rode ster zijn beestachtigheden uitgevoerd waar Hitler nog dunne kak van zou scheiten. En zeg niet dat de ster oorspronkelijk voor iets anders staat - want ik ga ook geen hakenkruis als avatar gebruiken omdat het teken in de Oosterse cultuur staat voor vrede en blabla...

-op de man spelen = teken dat je geen echte argumenten hebt?
-door te zeggen dat je akkoord gaat met amerika's politiek poog je automatisch zelf een inzicht te krijgen in hun politiek, anders ga je er gewoon blindelings mee akkoord.
-die rode ster staat voor een gedachtegoed. inderdaad, het werd misbruikt voor verschrikkelijke redenen. er kan echter van alles iets gezegd worden, belgië heeft een smerig koloniaal verleden en nederland heeft vast en zeker ook pikzwarte bladzijden. en voor je zegt: "laat amerika dan met rust", ik probeer diegen waarvan ik vind dat ze kwaad doen met de vinger te wijzen. dit is voor mij hoofdzakelijk de regering bush. amerika zelf heeft gelukkig vele kwaliteiten.

net zoals het communistisch verhaal positieve elementen bevat, stalin heeft echter veel kwaad gedaan en was een grote smeerlap. maar der staat nergens "stalin" in die ster, of wel? het is een verwijzing naar iets.(een hakenkruis heeft trouwens niets positiefs, behalve een verdedigende betekenis bij de kelten)

-je vindt dus dat ik er mee druk om maak, maar ondertussen sta je hier toch ook lekker te posten ;)

(de amerikanen vielen ook pas aan nadat de russen de nazi-ruggegraat hadden gebroken, pittig detail).

Ik spreek mezelf tegen door hierop te reageren, maar ik heb niets te doen en ben nog niet moe...

Hoezo is dit een pittig detail? Waarom viel Amerika PAS binnen? Dat land had helemaal geen fuk met Europa van doen. In Amerika walgden de mensen na de Eerste Wereldoorlog van de rotzooi die ze er in Europa van maakte. Het land keerde weer terug in isolement. Echter, spoedig raasde de Tweede Wereldoorlog over Europa en ommestreken. Vol onbegrip zag men weer hoe Europa in een strijd werd gestort.

Had Amerika de Duitsers nu meteen moeten aanpakken? In een gebied waar ze helemaal geen ruk mee te maken hadden? Engeland en Frankrijk hadden eerder moeten ingrijpen, maar die stonden nog te wankelen en lieten Hitler rustig zijn gebied uitbreiden.
Waarom geef je Amerika weer de schuld? Dat begint nu zo langzamerhand een hobby te worden van de massa. Die hobby komt voort uit onmacht. Het liefst zou Frankrijk zelf de contracten met de oliesjeiken willen sluiten en - net als vroeger - een toonaangevend land zijn. Helaas hebben ze de estaffetestaaf moeten overdragen aan Amerika toen die overeind bleef staan na de twee laatste grote oorlogen.

op de man spelen = teken dat je geen echte argumenten hebt?
-door te zeggen dat je akkoord gaat met amerika's politiek poog je automatisch zelf een inzicht te krijgen in hun politiek, anders ga je er gewoon blindelings mee akkoord.

Ik zeg nergens dat ik Amerika's politiek goedkeur.... Ik probeer de horde die Amerika afzeikt tegenlicht te bieden en als ze daar naar luisteren, zou het ze kunnen verscherpen....maar nee.

En op de man spelen - ik neem het van je over - jij die een bladzijde terug iemand beschuldigd van gemakzucht omdat ie lui en verwend van achter zijn computertje typt.

Ik zeg ten slotte ook niet dat ik inzicht heb in de huidige situatie. Ik zeg dat dat niet mogelijk is voor iemand die niet aan de roerzijde staat. Er zijn een aantal dingen die gebeurt zijn: WOII etc, maar wat er voor de rest gebeurt en waar dit alles naartoe wordt gestuurd is voor ons niet zichtbaar.

Laatst bewerkt:
ik geef amerika nergens schuld van in de context van WOII, maar ik dacht dat het wel bekend was dat de strategie erin bestond om de russen de duitsers te laten verzwakken, en dan aan te vallen. ze hadden er idd geen fuk te zoeken, maar ik denk dat je volgend feit vergeet:

duitsland, italie(lmao) en japan hadden een pact. als één van de drie oorlog had met land X, dan zouden de andere 2 de oorlog er aan verklaren. Japan valt PH aan => VS oorlog met Japan. De VS wisten op dat moment dat er ook oorlog was met Duitsland. En als amerika Duitsland niet zou helpen om zeep helpen, zou Duitsland het mss met hun doen. Ze zaten er dieper in dan je denkt. Desalniettemin, hoed af voor al die amerikaanse jongens die hun leven gegeven hebben.

Je begrijpt me een beetje verkeerd, ik heb kritiek op de Amerikaanse politiek NU, niet op de Amerikaanse burgers noch minacht ik hun oude goede daden. Maar oude goede daden verdoezelen nu eenmaal niet, recente slechte daden (om het ff geëxtrapoleerd te stellen).

huckfinn zei:
Ik zeg nergens dat ik Amerika's politiek goedkeur.... Ik probeer de horde die Amerika afzeikt tegenlicht te bieden en als ze daar naar luisteren, zou het ze kunnen verscherpen....maar nee.

En op de man spelen - ik neem het van je over - jij die een bladzijde terug iemand beschuldigd van gemakzucht omdat ie lui en verwend van achter zijn computertje typt.

Ik zeg ten slotte ook niet dat ik inzicht heb in de huidige situatie. Ik zeg dat dat niet mogelijk is voor iemand die niet aan de roerzijde staat. Er zijn een aantal dingen die gebeurt zijn: WOII etc, maar wat er voor de rest gebeurt en waar dit alles naartoe wordt gestuurd is voor ons niet zichtbaar.

onze leiders zijn geen alwetende goden, het zijn evengoed mensen. ze zijn niet intelligenter dan wij. ze hebben enkel meer macht. dus denk niet dat zij weten waar dit naar toe gaat.

huckfinn zei:

een tegenlicht? je zegt enkel dat er dingen aan de hand zijn die we niet kunnen weten. dat is veel te vaag om een standpunt, laat staan een tegelicht te zijn.

ik vergeet snel wat ik tik, als ik tegen verschillende mensne tegelijk argumenteer

duitsland, italie(lmao) en japan hadden een pact. als één van de drie oorlog had met land X, dan zouden de andere 2 de oorlog er aan verklaren. Japan valt PH aan => VS oorlog met Japan. De VS wisten op dat moment dat er ook oorlog was met Duitsland. En als amerika Duitsland niet zou helpen om zeep helpen, zou Duitsland het mss met hun doen. Ze zaten er dieper in dan je denkt. Desalniettemin, hoed af voor al die amerikaanse jongens die hun leven gegeven hebben.

Die pacten, zoals in en voor die tijd al vaak gebleken was, waren niet onverwoestbaar. Als de isolationisten in Amerika de leiding zouden hebben gehad en destijds kenbaar hadden gemaakt - ze meenden dat zelfs als Hitler zou winnen, dat Duitsland geen bedreiging zou vormen - dat ze Duitsland links zouden laten liggen, hadden ze het pact van de axis zeer gemakkelijk kunnen omzeilen.
Echter, Roosevelt, een intervenist, stond - al voor PH - aan het roer en schreeuwde van de daken dat hij democratie over de wereld wilden brengen en dat ze de geallieerden gingen steunen. Dat waardeerden de Duitsers niet zo. Amerika koos voor oorlog; het werd er niet 'dieper' ingesleept door het systeem van pacten.

Maar goed, wat je zegt - ik luister ook liever naar een speech van Roosevelt of lees er een van Wilson dan van Bush.

huckfinn zei:
Die pacten, zoals in en voor die tijd al vaak gebleken was, waren niet onverwoestbaar. Als de isolationisten in Amerika de leiding zouden hebben gehad en destijds kenbaar hadden gemaakt - ze meenden dat zelfs als Hitler zou winnen, dat Duitsland geen bedreiging zou vormen - dat ze Duitsland links zouden laten liggen, hadden ze het pact van de axis zeer gemakkelijk kunnen omzeilen.
Echter, Roosevelt, een intervenist, stond - al voor PH - aan het roer en schreeuwde van de daken dat hij democratie over de wereld wilden brengen en dat ze de geallieerden gingen steunen. Dat waardeerden de Duitsers niet zo. Amerika koos voor oorlog; het werd er niet 'dieper' ingesleept door het systeem van pacten.

Maar goed, wat je zegt - ik luister ook liever naar een speech van Roosevelt of lees er een van Wilson dan van Bush.

je zegt zelf dat je niet te vlug een politiek kan beoordelen adhv publieke data. nu beoordeel je echter zelf de WOII politiek van amerika adhv uitspraken van Roosevelt.

Maar goed, het is al laat, der is hier nix mee opeschoten eigenlijk. niemand zal onze ellenlange posts volledig lezen. dus jach :) slaapwel !

je zegt zelf dat je niet te vlug een politiek kan beoordelen adhv publieke data. nu beoordeel je echter zelf de WOII politiek van amerika adhv uitspraken van Roosevelt.

Ok, ik citeer mezelf nu en dan ga ik pitten. Zoals ik al zei - over politiek lullen is net als over voetbal of wijven... iedereen wil zijn zegje doen, maar niemand kan de waarheid spreken.

Nu ga ik pitten - welterusten :P

Welterusten dan.. :p

Bedankt voor alle nuttige info. :D

flippodud zei:
1) zijn aanpak werkt helemaal niet, er zijn meer terroristische dreigen tegen het westen dan ooit. en osama huppelt nog altijd vrolijk rond.
2) nu vallen er ook massaal veel doden, het zijn echter enkel de westerse slachtoffers die volop het nieuws halen.
3) hij had geen massavernietigingswapens, dat zou wel duidelijk moeten zijn... en een atoombom maken vergt gigantisch veel research. landen zoals frankrijk hebben pas een tiental jaar geleden hun techniek op punt kunnen stellen.
4) boel op orde stellen noem je dat? ik weet niet of het aanslaan van de oliebronnen als op orde stellen gezien wordt.
5) "zonder verlies is er ook geen winst" zei de comfortabele westerse levende internetgebruiker vanuit zijn veilige stoel.

1, zonder bush zou dat ook zo zijn
2, Irak werd onderdrukt, 1 grote bek en je ging dood, liever dood dan gevangen leven
3, kan je nooit met zekerheid zeggen
4, daar heb ik het niet over, ik heb het over het uitmoorden van een dictator familie
5, dat realiseer ik me heus wel

Terug
Naar boven