eerst en vooral ik vind het altijd zo stom als ik argumenten preciezer moet uitleggen omdat mensen blijkbaar niet snappen wat ik ermee bedoel, zeker als ze me voor idioot uitmaken. dus hier ga ik dan maar:
StillStrong zei:
-Irak had geen regering idioot, hoe kan Bush dan geïnfiltreerd hebben? Door Bush zal Irak nu voor de eerste keer in jaren een regering hebben, vrijheid voor vrouwen en kinderen , waar ze vroeger werden afgemaakt omdat ze wat fout zeiden of vreemd gingen, om maar wat te noemen. Dus doe niet zo stom.
-Zo kan je juist terroristen opsporen, of dacht je dat die zichzelf gaan overgeven?
-ik spreek duidelijk over regering
en, hiermee duid ik dus op het abstracte concept van regering. een voorbeeld: amerika tapte jarenlang gesprekken af in het europese parlement (de geheime dingen wtv), amerika kan via london al ons email verkeer afluisteren,... dit is het infiltreren waar ik over begin. ze doen dit in nog sterkere mate in Zuid-Amerika. Mijn algemeen punt is dat Amerika een bemoeizuchtige politiek voert.
-iets wat je zelf zou moeten doorhebben: wie is de terrorist? Osama of Bin Laden. Saddam moest weg, volledig akkoord. Nogmaals, wat met Noord-KoreaZo kan je juist terroristen opsporen, of dacht je dat die zichzelf gaan overgeven?
StillStrong zei:
Tja vuile terroristen vragen om vuile spelletjes, alleen zo pak je ze aan.
De CIA heeft gefaald in het opsporen van terrotisten, dus hun middelen zijn niet effectief en bijgevolg is kritiek volledig gerechtvaardigd.
StillStrong zei:
Lol alsof Bush dat wilt. Ze willen daar zelf niets liever dan oorlog voeren, omdat ze te lompt zijn een fatsoenlijke regering op te zetten, en de bevolking is te lui om te werken, tja...
Hoe komen die rebellen dan aan stingers, dat zijn geen dingen die je ff gaat kopen op ebay. Maar dit punt wil ik gerust intrekken, dit zijn peculaties.
StillStrong zei:
Doen ze niet, ze steunen enkel de vrede daar, en ja dan gaat er geld naar Israel oa. om hun staat te verdedigen, maar hoe jij het voorstelt, zo is het helemaal niet.
Ze steunen de vrede helemaal niet meer. Ze trekken enkel nog partij voor Israël, ze oefenen zelfs geen druk meer uit op die muur die ze daar bouwen.
StillStrong zei:
Hebben we gezien op 11 september 2001
11 september heeft als één van de oorzaken het conflict in het midden-oosten waar amerika resoluut een anti-arabische houdig in neemt.
StillStrong zei:
Precies of Bush wilde de onschuldige Irakees afmaken, wat een stomme opmerking weer, Bush heeft het volk bevrijd, net als in de oorlog hier tegen de Nazi's. Je zou beter wat meer respect hebben voor wat Bush en de Amerikanen gedaan hebben en nog steeds doen, anders was jij er nu niet geweest mannetje, of was je nazi geweest ofzo.
Bush wilde een gewillig slachtoffer om mee naar huis te slepen en aan het volk te tonen, als buit. Iedereen weet dat Saddam nix te maken had met die aanslagen op 11/09, waarom vallen ze hem dan plots aan, na decennia gedogenbeleid... Enkel omdat ze een zondebok nodig hadden. De Amerikanen hebben ons idd geholpen, maar ik spreek wel over bush en co. En bush is een lafaard(verwijzing naar dienstplichtweigering-incident) dus die ging ons niet komen redden. (de amerikanen vielen ook pas aan nadat de russen de nazi-ruggegraat hadden gebroken, pittig detail)
StillStrong zei:
Irak ligt helemaal niet in puin, Bush heeft bommen gegooid op Sadam's paleizen niet in de wijken. Dat terroristen de boel daar nu kapotschieten en de bevrijders aanvallen, zegt meer over de Irakezen dan over Bush...
Dus als een vreemd leger met de beste bedoelingen je land komt binnenvallen en je halve familie "per ongeluk" afschiet, dan zul jij geen wraakgevoelens koesteren? Sorry, mijn excuses, ik wist niet dat ik met de nieuwe Jezus sprak.
StillStrong zei:
Denk je nu echt dat het zo eenvoudig zou zijn om deze man te grijpen? Jongen je weet niet hoe goed hun georganiseerd zijn. juist daarom moet Amerika nog meer infiltreren en mannetjes undercover sturen. Alleen zo grijp je ze, maar terrorisme heeft al een flinke klap gehad van Bush, maar men zal het wel nooit helemaal kunnen vernietigen, net als oorlog, zal er ook altijd wel ergens in de wereld zijn.
Inderdaad het is niet eenvoudig, maar daarom moeten ze nog niet uit pure frustratie ene land binnenvallen dat er nix mee te maken heeft. Maar blijkbaar vindt Bush de publieke opinie belangrijker dan de integriteit van zijn natie.
StillStrong zei:
Wat een gelul, Bush heeft een dictator afgezet, die dagelijks duizenden mensen vermoorde verkrachte etc. Zijn eigen volk vergassen en vergiftigen met biologisch wapens. Vrouwen en kinderen werden zonder pardon vermoord en verkracht, elk dag weer. Bush heeft het Taliban regime in Afganistan stopgezet, zodat ook daar het volk nu vrij is en vrouwen weer normaal over straat kunnen zonder de onderdrukking van de mannen daar. Terroisten hebben er nu ook geen verblijfplaatsen meer doordat het regime er weg is.
Het was een rotzak, hij vermoorde en deed kwaad, maar niet in de getale die jij poneert. De vrouwen zijn niet vrij in Afghanistan(moet je zelf opzoeken, te lang om te tikken). Het regime bestaat daar niet, het zijn allemaal clanleiders, één osama-gezinde clanleider is voldoende om osama onderdak te bieden in de onmetelijke woestenij daar.
StillStrong zei:
En tot op heden zijn er geen aanslagen meer geweest in de VS, of elders in het Westen, wat een héél goed teken is.
Madrid
StillStrong zei:
Tja en dan, je kan ze niet allemaal tegelijk aanpakken, maar ja Europa doet veel hoor, pff zonder Amerika waren we nog nergens, maar kritiek geven kan je genoeg, beetje zielig...
Europa helpt de palestijnen een eigen staat opbouwen, en financiert ze ook. Zonder amerika waren we nog nergens? Waar slaat da nu op? Als ik me ook eens mag permitteren om terug te gaan in de tijd(en totaal
offtopic):
-stoommachines:europees
-computers:europees
-rakettechnologie:europees
-internet:europees
-www-protocol:europees
-radar:europees
-...
StillStrong zei:
Beetje kick onder de gordel om er altijd olie aan te koppelen. Dat zegt meer over jouw denkwijze dan wat anders...
Dacht je dat het zo simpel was om Noord-Korea aan te vallen? Of wil je soms dat hun heel de wereld kapotmaken door wat Atoom-bommen op het westen te werpen? Met Noord-Korea moet je onderhandelen, geen oorlog voeren, ben blij dat jij geen Amerikaanse president bent, zucht....
Er is olie mee gekoppeld, de opbrengsten ervan worden beheerd door de VS, de firmas die de oliepompen gaan mogen beheren zijn van de VS.(nogmaals; zoek maar op)
Vreemd dat je besluit met mijn standpunt: Onderhandelen is een betere optie dan oorlog voeren. Want stel eens dat Saddam echt ICBM's had met één of ander virus of zo...