XXL Nutrition

Vragen over beginnerskuur

Hent1991

Novice
Waardering
0
Beste DBB-members,

Ik train zo'n 5 jaar (als naturel) en heb inmiddels een juiste leeftijd bereikt: ik voel mij klaar om de lat hoger te leggen en te starten met een eventuele eerste kuur. Ik ben op dit moment nog heel erg in de research-fase en probeer er voor te zorgen om goed voorbereid eventueel een eerste kuur in te gaan. Ik heb een aantal vragen aangezien een paar dingen mij nog niet helemaal duidelijk zijn, vooral omdat over een boel onderwerpen de meningen sterk verdeeld zijn.

Ik heb de hand weten te leggen op een volgend kuurschema, die voor beginners zou zijn:

Kuur:
Week 1-10 : 500 mg Test Enth /EW
Week 1-10 : 200 mg Deca /EW
Week 1-4 : 30 mg dianabol /ED
Indien nodig: week 1-10 : 20 mg nolvadex /ED

Nakuur:
Week 12-15 : 20 mg nolvadex /ED
of 75 mg Clomid /ED

Nu vraag ik mij af...is dit in orde? Veel mensen vinden orals niet verstandig en zeggen: houd het bij de eerste kuur bij test e. only. Maar anderen zeggen weer: de eerste kuur is de kuur waar je het meeste uithaalt, dus ga niet bezuinigen. Ikzelf zou uit mijn eerste kuur zoveel mogelijk willen halen, dus de eventuele gezondheidsrisico's neem ik voor lief bij orals. Maar als blijkt dat meer aas dan test e. bij de eerste kuur gewoonweg zinloos is, dan bespaar ik mijn geld vanzelfsprekend liever.

Daarnaast heb ik nog een vraag: om er zoveel mogelijk uit te halen is het belangrijk om veel te eten. Geen probleem, maar wat voor mij onduidelijk is: stijgt je energiebehoefte automatisch wanneer je on bent (dus moet je ook echt veel meer eten dan als naturel), of blijft dat vrijwel hetzelfde als naturel (en kun je je normale voedingsbulkschema aanhouden als naturel zijnde)?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties :)

een stack van 3 middelen is veel te heftig als eerste kuur..

Ik zou test only doen als eerste kuur. 500 mg pw misschien 1 oral voorde eerste 4 weken.

Terug
Naar boven