MuscleMeat

Vragen over Whey Perfection.

Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Goededag allemaal,

ik fitness al een geruime tijd en na het advies van andere heb ik ook maar is de whey perfection eiwitshake aangeschaft. Ik zit toch echter met wat vragen die julile vast kunnen beantwoorden. Klopt het dat je op een dag ong. 100 gram aan eiwitten moet binnen krijgen? ( ik weeg 72kg ).

Dit is de samenstelling:
2270 gram
Samenstelling per 100 gram:
Kcal 393
Eiwit 78,0 gr
Koolhydraten 9,0 gr
Vet 5 gr

Om aan de bepaalde aantal gram eiwitten te komen, moet ik dan ong 100 gram per dag aanhouden ( of nog meer? omdat je dan maar aan 78 gr zit ). Als dit zo zou zijn zou je binnen 2.5 week al door die hele pot heenzitten. Ik eet verder op een dag een stukje vlees en een bakje yoghurt. En het elke dag gebruiken of alleen op trainingsdagen?

Super bedankt alvast!

Jeroen

elke dag gebruiken, 2-3 keer per dag dus s'ochtends, voor of na het trainen of eventueel allebij, ik had een pot andere whey daar moest ik 1,5 kilo in de 5 dagen nemen dus zo gek is het niet haha

Je moet niks. En ik neem aan dat je op een dag wel iets eet wat ook eiwitten bevat of wil je 100% uit je whey halen?

• Topic Starter Topic Starter
Je moet niks. En ik neem aan dat je op een dag wel iets eet wat ook eiwitten bevat of wil je 100% uit je whey halen?

ja klopt ik eet wel wat voeding wat eiwitten bevat, als ik bijvoorbeeld 2 shakes neem op een dag (hoeveel gram en water pak ik dan).

Welke voeding raad je verder ook aan wat niet heel vettig is met veel eiwitten? ( kwark ofso? )

Bedankt!

Laatst bewerkt:
ja klopt ik eet wel wat voeding wat eiwitten bevat, als ik bijvoorbeeld 2 shakes neem op een dag (hoeveel gram en water pak ik dan).

Bedankt!

Een shake is een kleine 30 gram(28 dacht ik) maar dus bij je ontbijt en wellicht bij sporten maar je eiwitten uit maar een een bron halen is geen pretje hè. Het beste kan je wat noten erbij nemen en kwark(wellicht melk in de bulk) en natuurlijk kip en andere magere vleesschotel dan zit je zo aan je eiwitten....

Zoek even het forum rond en je hebt zo een tas aan verschillende eiwitrijke producten verzameld(bij wijs van spreke ofc)

Een shake is een kleine 30 gram(28 dacht ik) maar dus bij je ontbijt en wellicht bij sporten maar je eiwitten uit maar een een bron halen is geen pretje hè. Het beste kan je wat noten erbij nemen en kwark(wellicht melk in de bulk) en natuurlijk kip en andere magere vleesschotel dan zit je zo aan je eiwitten....

Zoek even het forum rond en je hebt zo een tas aan verschillende eiwitrijke producten verzameld(bij wijs van spreke ofc)

Super! bedankt voor je reactie! Ik moet nog even een goede middeweg vinden tussen genoeg eiwitten uit voeding halen en met de shakes erbij. Met die kleine 30 gram neem je iets van 250ml water toch?

Als je nu eens bij het begin start... maak een voedingsschema en de tekorten die je niet met vast voedsel kan aanvullen pak je een shake voor ;)

Tevens weet je dan ook gelijk hoeveel je bij moet suplementeren!

Inderdaad, ik denk dat het beter is om uit te gaan van voeding, en dan eventuele gaatjes in je schema te vullen met een shake.
Probeer dus niet je voeding te bouwen rondom shakes, doe het eerder andersom.

Nee een normaal mens krijgt iets meer als 100gram eiwitten per dag binnen als ik het goed heb. Vandaar dat whey producten eigenlijk het supplement is dat iedereen wel heeft. Je kan als regel ongeveer 2gram per kg nemen dus in jou geval zo ongeveer 140/150gram eiwitten per dag. Neem whey perfection en een bakje kwark dagelijks en je haalt dit makkelijk!

Super bedankt voor deze reacties boys! Is kwark niet te vettig om te eten? en welke eten jullie zelf die veel eiwitten bevat en weinig vetten enz.

Super bedankt voor deze reacties boys! Is kwark niet te vettig om te eten? en welke eten jullie zelf die veel eiwitten bevat en weinig vetten enz.

Zit nu zelf met de magere franse kwark van AH al las ik hier ook goede verhalen over die van de Lidl :)
Beide weinig koolhydraten en vet maar wel 50gram eiwitten per bak.

Zit nu zelf met de magere franse kwark van AH al las ik hier ook goede verhalen over die van de Lidl :)
Beide weinig koolhydraten en vet maar wel 50gram eiwitten per bak.

nondeju man:eek!:, dan ga ik toch maar is zo ffkes langs de winkel! is het gewoon huismerk?

kwark, kipfilet, roodvlees zoals rookvlees, noten bv cashews.
tonijn zalm sardines
jerky
eieren (stom he je denkt er eigenlijk niet zo snel aan xD)

Terug
Naar boven