AndroidHealthClinic

Vragen

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Als ik de beelden terugzie van de voetbalrellen van vorige week...
En zie hoe er te weinig ME'ers het opnemen tegen teveel hooligans...
Zie hoe ME'ers simpelweg van hun paard getrokken worden, ME'ers in het nauw komen, hooligans zonder problemen doorlopen het spoor op, de agressors gewoon geen angst hebben...

Dan vraag ik me af: Waar zijn de succesvolle charges van de jaren '70 en '80 gebleven? Toen er gewoon hele legers ME'ers stonden tegenover demonstranten en krakers? Toen er gewoon met rubberen kogels geschoten werd door de ME, traangas werd gebruikt, toen kortom de ME gewoon kloten had en er niet gespot werd met een charge? Nooit kwamen ze zo matig voor de dag, ik herinner me nog rellen tussen Ajax en de ME en mijn tante me snel oppakte en wegrende omdat iedereen gewoon wist dat je er niet in de buurt moest komen; rubberen kogels daar spotte je niet mee.

Nu zie ik op het nieuws een krakerspand in Utrecht dat bestormd wordt door de ME maar Marokkaantjes op fietsen gaan tussen de krakers en de ME'ers over het fietspad rijden van 'ik hoor d'r niet bij, ik rij hier alleen maar, probéér es wat te doen'.

In Spanje is idereen die zich binnen het strijdgeweld bevindt gewoon de lul, of je ermee te maken hebt of niet. Maar nee, in Holland moet de ME'er nog even nadenken wie hij in de menigte raakt.

Vanavond gebeurde het weer es: Ik stap de bus in om een kaartje te kopen, de chauffeur ziet mijn uniform en zegt: 'Loop maar door, als ik maar weet dat ik op je kan rekenen áls, oké?'
De chauffeur rekent dus liever geen kaartje af maar 'koopt' zo bescherming in zijn bus. Waar gaat dit heen?

Dit heeft denk ik vooral één grote oorzaak. Hetgeen wat je in Amerika ook ziet gebeuren. Mensen worden overal voor aangeklaagd. ME'ers mogen geen grof geweld gaan gebruiken, want dan worden ze aangeklaagd. Ze moeten de hooligans netjes arresteren zonder overdadig geweld. Ze mogen ook geen mensen pakken die er niet bijhoren, anders worden ze aangeklaagd. Kortom, de mensen zijn niet meer bang van de ME.

Of wat denk je van dieven in winkels? Als je zo'n kerel een ram verkoopt zodat je hem te pakken hebt kom je er nog slechter vanaf dan hij.

Ik vind dit wel zo'n ontiegelijke k*twereld ooit he :mad: Dit gaat echt nèrgens meer heen. Alles lijkt hier in elkaar te storten.

De buschauffeur doet het goed want de man weet uit ervaring dat als er een conflict uitbreekt in zijn bus dat niemand hem helpt.
Hij hoopt dat hij op deze manier van jou steun krijgt bij een conflict.
Ik ben het met Bench Mark eens dat het een aflopende zaak is hier in Nederland.

In tegenstelling tot de Nederlanders helpen de Marokaantjes elkaar wel.
Straks geldt in ons land misschien het recht van de sterkste, en ik ben bang dat wij dat niet zijn.

Als je wat terugdoet in wat voor vorm dan ook belandt je zelf in de bak.
Groet:
Willem 2

het feit is gewoon dat ME'ers moeten opletten wat ze doen want anders zijn ze zelf nog in fout

het is net als bij een politieman die vuurt met zn wapen omwille van wettige zelfverdediging, met een beetje pech is het net die politieman die zich moet verantwoorden tegenover een rechter
tegenwoordig: de dienaar van de wet wordt gestraft, en de dader gaat vrijuit omwille van procedurefouten en wat weet ik nog allemaal

De linkse media zorgt er wel voor dat half de politieke wereld op z'n kop staat moest zo'n ME'er iets of wat te geweldadig over komen, je vraagt je tegenwoordig af wie de slechte is hé :mad:

Ah joh, die hooligans zijn ook maar mensen - die moet je zien als slachtoffer; ze worden wel heel erg geprovoceerd door die ME'ers op hun paarden met leren laarzen. Wat zou jij doen als je club had verloren?

Stuur het leger op die varkens af en schiet eenieder die het waagt over een getrokken streep te lopen door zijn oogkas...

En dan niet te vergeten Eric O. die met pek en veren terug gehaald is naar Nederland omdat hij geschoten zou hebben in de oorlog. Foei foei foei, dat mag niet jongen zonder dat wij links braaksel jou daar toestemming voor hebben gegeven.

Is het niet zo dat er ME'ers waren die zich te veel uitleefden en dat de ME'ers een nummer op hun helm kregen zodat ze wisten wie wie is?
Als je regeert met sterke hand en alleen al overmacht uitstraalt heb je denk ik zo het respect verdient van de hooligans en is het gauw over met het geweld!
Maar het word straks nog erger als er nog minder politie in de stadions is te vinden en een aantal beveiligingspoppetjes de plaats innemen van de politieagentjes! Berg je dan maar want een agent kan als afschrikmiddel zijn pistool trekken of een wapenstok en een beveiligingspoppetje zijn portofoon!

Wettelijk gezien staan de agent zeer sterk. Je mag je namelijk verdedigen met gepast geweld.

Helaas leven de rechters in een eigen wereld en hebben ze een zeer onrealistisch kijk op dit soort zaken. Goede wetgeving en linkse rechters gaan niet samen :(

de ME lievertjes ? vergeet even de rellen in amsterdam niet op koninginnedag paar jaar trug, bejaarden, vrouwen, kinderen, alles werd met een knuppel geramt, ik stond er met me neus bovenop, er lopen een aantal van die motormuizen (hells angels of lookalikes) en die laten ze met rust omdat ze anders zelf klop hadden gekregen, een stelletje broodmongolen zijn t die me-ers hooligans die betaald worden en schuilen achter een masker !

mede door dit soort zaken word ik steeds rechtser, terwijl ik oorspronkelijk toch zeer links ben

De politie is bevoegd geweld te gebruiken. Dit moet altijd streng gecontroleerd worden om misbruik en excessen te voorkomen. Maar in Nederland schieten we hierin te ver door vind ik.

Ik speel nog steeds met de gedachte bij de politie te gaan. M’n pa is zelf al z’n hele leven wout, en hij raadt me af bij de politie te gaan. Het beleid van justitie is soft en vaak wazig en de organisatie van de politie is ronduit slecht. :(
Een simpel voorbeeld, als agent ben je verplicht een aantal keer per jaar je schietkunsten te oefenen. Door de werkdruk krijgen veel agenten hier geen tijd voor van de baas, wat betekend dat ze het verplichte schieten dan maar in hun eigen tijd doen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen (een maand achter elkaar weekend dienst, geen dienstauto’s beschikbaar op het moment van een calamiteit etc etc) :(

nu denkt iedereen dat je met de politie kunt ****ken en het verergerd alleen maar de situatie . politie moet provocerend en agressief overkomen en niet zoals nu het tegenovergestelde

provocerend?? agressief??? Lijkt me een beschrijving van een slechte flik met een zwaar gebrek aan zelfvertrouwen.

twjunk zei:
provocerend?? agressief??? Lijkt me een beschrijving van een slechte flik met een zwaar gebrek aan zelfvertrouwen.

Nou nee, het moet gewoon zo zijn dat wanneer je een grote muil hebt tegen een agent weet wat de (fysieke) consequenties zijn. Werken met lijstjes met scheldwoorden die je niet mag gebruiken tegen een agent zijn natuurlijk van de zotte.

Als een agent het idee heeft dat je hem in de zeik neemt, staat te liegen of loop te beledigen, dan moet hij je gewoon mee kunnen nemen naar het fietsenhok om je effe af te rossen zonder al te veel papierwerk.

reusje20 zei:
de ME lievertjes ? vergeet even de rellen in amsterdam niet op koninginnedag paar jaar trug, bejaarden, vrouwen, kinderen, alles werd met een knuppel geramt, ik stond er met me neus bovenop, er lopen een aantal van die motormuizen (hells angels of lookalikes) en die laten ze met rust omdat ze anders zelf klop hadden gekregen, een stelletje broodmongolen zijn t die me-ers hooligans die betaald worden en schuilen achter een masker !
maar ze krijgen het wel voor elkaar angst in te boezemen.
en daar gaat het om, men moet weten dat wanneer je tegen een agent spreekt je uit moet kijken wat je zegt, dat je die man beleefd moet behandelen. dat je 30keer nadenkt voordat je een opmerking maakt tegen politie of ander uniformeel beroep. ik ben voor de aanpak van sla ze maar op de bek, natuurlijk zijn er grenzen, maar niet op deze manier. angst voor politie, me etc. dat is wat we nodig hebben, want zeg nu zelf; als je niet bang voor politie bent, maakt t je dan wat uit als je wat fout doet waar hun bij staan???

ik heb het al vaker gezegd op t board maar zeg t maa rnog een keer in Nederland moet er gewoon zwaarder opgetreden worden tegen misdrijven of dit nou gaat om een diefstal of weet k t wat....er moet zwaarder gestraft worden! desnoods met lijfstraffen want wie nie luisteren wil moet...... :rolleyes:

Rhinemann zei:
Nou nee, het moet gewoon zo zijn dat wanneer je een grote muil hebt tegen een agent weet wat de (fysieke) consequenties zijn. Werken met lijstjes met scheldwoorden die je niet mag gebruiken tegen een agent zijn natuurlijk van de zotte.

Als een agent het idee heeft dat je hem in de zeik neemt, staat te liegen of loop te beledigen, dan moet hij je gewoon mee kunnen nemen naar het fietsenhok om je effe af te rossen zonder al te veel papierwerk.

Hehe,that's the spirit idd.

Vooral bij irritante marrokaantjes. :D

Lauw zei:
De politie is bevoegd geweld te gebruiken. Dit moet altijd streng gecontroleerd worden om misbruik en excessen te voorkomen. Maar in Nederland schieten we hierin te ver door vind ik.

Ik speel nog steeds met de gedachte bij de politie te gaan. M’n pa is zelf al z’n hele leven wout, en hij raadt me af bij de politie te gaan. Het beleid van justitie is soft en vaak wazig en de organisatie van de politie is ronduit slecht. :(
Een simpel voorbeeld, als agent ben je verplicht een aantal keer per jaar je schietkunsten te oefenen. Door de werkdruk krijgen veel agenten hier geen tijd voor van de baas, wat betekend dat ze het verplichte schieten dan maar in hun eigen tijd doen. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen (een maand achter elkaar weekend dienst, geen dienstauto’s beschikbaar op het moment van een calamiteit etc etc) :(

Nog een woutenkind? Hier ook 1 :o

Zat er zelf ook aan te denken, maar zolang dit slappe beleid aan de gang blijft zie ik er geen heil in. Om nog maar te zwijgen over die toekomstige roid-rage :cool:

De politie is je beste vriend... voor alle kleine klote-dingetjes kan je terecht bij de politie... De politie heeft gewoon veel te veel taken overgenomen!!!

Artikel 2 van de Politiewet geeft de taakomschrijving van de politie: Het DAADWERKELIJK handhaven van de rechtsorde en hulp te bieden aan hen die deze behoeven.

Daadwerkelijk handhaven, doe je dat soms niet met grof geweld? Een hele tijd terug trok er een Marrokaan een mes tegenover een politieagent. Dit gebeurde in een eettent Warung Sweetie op het Mercatorplein in Amsterdam. De politieagent trok zijn dienstpistool en schoot die jongen HARTSTIKKE kapot. Even later heette die eettent Waarom Schietie en stonden er 2000 Marrokanen te protesteren tegen excessief politiegeweld... HALLOOOOO waar gaat dit heen?

De politie moet harder optreden, maar mag niet schieten als zijn leven wordt bedreigd? Ik volg het soms echt niet meer ???
Zo is het dus ook met de ME, na enkele harde optredens zijn een aantal brigadiertjes en inspecteurtjes op hun vingers getikt door pennenlikkers die nog nooit een vechtpartij hebben gezien in hun leven en is hun even verteld dat er voorzichtiger opgetreden moet worden. VOORZICHTIGER? Met 300 gekken die met stenen naar je gooien? Van mij mag je schieten.

Terug
Naar boven