MuscleMeat

Vragen

Jizza zei:
Daadwerkelijk handhaven, doe je dat soms niet met grof geweld? Een hele tijd terug trok er een Marrokaan een mes tegenover een politieagent. Dit gebeurde in een eettent Warung Sweetie op het Mercatorplein in Amsterdam. De politieagent trok zijn dienstpistool en schoot die jongen HARTSTIKKE kapot. Even later heette die eettent Waarom Schietie en stonden er 2000 Marrokanen te protesteren tegen excessief politiegeweld...

Dat weet ik nog wel ja. Net zo'n Eric O. situatie.

In Duitsland krijgt de politie meer respect.
En ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat komt omdat je in Duitsland gewoon hard wordt aangepakt als je niet meewerkt.

Anecdote (stil jongens Opa gaat vertellen):
Het uitgaanscentrum van Köln is voor een gedeelte in handen van criminelen. Met name de tenten aan de ringweg rond het stadscentrum zijn berucht. Daarom houdt de politie eens in de zoveel tijd razzia’s op de ringweg waar iedereen gecontroleerd wordt.
Ik heb één keer zo’n razzia gezien. Ze hielden een mooie BMW 3-serie aan, de eigenaar stapte uit en begon direct met wilde armgebaren tegen de agenten te schreeuwen. Binnen een oogwenk grijpt 1 agent de druktemaker letterlijk bij zijn haren, drukt hem hardhandig tegen de politiebus terwijl een andere agent de handboeien omdoet, standje superstrak, en zo verdween hij in het politiebusje. Zo leer je het natuurlijk wel af om een grote bek tegen de politie te hebben. :D

Als de politie dat in Nederland doet worden ze (met succes) aangeklaagd :(

Inderdaad en of je daar nou echt respect van krijgt???

De volledige politiemacht (en de rest ook) wordt aan banden gelegd door belachelijke wetten i.v.m. brutaliteit. Als je zelf agent bent en je wordt bedreigd door een Marrokaan met een mes en je doet niets, wordt het zo'n beetje afgewimpeld als een dom ongeluk, en een maand later kraait er geen haan meer naar. Als je als agent jezelf verdedigd en je schiet die messentrekker zijn knieschijven over, dan wordt je onmiddellijk beschuldigd van brutaliteit, racisme, machtsmisbruik en wat weet ik nog allemaal. Je wordt oneervol ontslagen en je betaalt die lul zijn ziekenhuis en invaliditeits kosten voor de rest van je leven!

Zo zie je maar: de wet is geen gerechtigheid!

@ Stixx

De politieagent in deze kwestie is gelukkig vrijgesproken. Hij handelde puur uit noodweer en paste daarbij eenvoudigweg zijn bevoegdheden toe.
Hij is daarentegen wel overgeplaatst naar een ander district, want de wijk keerde zich helaas tegen hem. Puur uit principe, schiet 1 marrokaan dood en je hebt de hele marrokaanse gemeenschap tegen je, wat die marrokaan ook heeft gedaan...

Terug
Naar boven