XXL Nutrition

Vreemd probleem met pc (loopt vast)

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
De laatste tijd, bij het uitvoeren van 2 programma's tegelijk bevriest het scherm en komt er na enkele seconden een blauw scherm met informatie over een error.

Het gaat over ATK DISP die zou in een infinite loop ofzo gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Probleem is pas sinds kort opgedoken.

Laatste tijd iets gewijzigd in je instellingen? In de BIOS gezeten?

Schrijf die informatie eens op en tik het in op google, vind je meestal wel een oplossing.

Drivers al geupdate van je videokaart... Dit probleem heb ik wel eens gehad, ATK DISP melding kan ik me alleen niet herinneren

Hij braggelt een hele hoop onzin op het scherm ... echter is alleen de onderste helft belangrijk... ZO te horen crashed ie op een sys bestand genaamd ATKdisp.sys? of heet het soms ATIdisp.sys?

In beide gevallen wijst dit dan op een probleem in je videodrivers ...

Als het ATI is heb je te maken met een omslachtige, maar vaak werkende oplossing..
In elk geval dien je anders als bij NVidia je oude drivers eerst helemaal de deinstalleren (start-> configuratiescherm-> software ... ATi drivers en alles wat met ATi te maken heeft hier verwijderen..

Pc opnieuw opstarten en wacht todat windows de standaard VGA compatible display driver heeft ge installeerd...

Weer opnieuw opstarten , en dan pas je nieuwe ATI drivers installeren .... weer opnieuw opstarten... nu zal het goed moeten zijn.

Maakt het niet uit welke 2 progs je naast elkaar draait? of gebeurt het specifiek als je 1 bepaald programma open hebt en er dan een 2de bij opent? of een ander programma actief en dat dit bewuste programma?

Laatst bewerkt:
Ik repareer dagelijks pc's dus jah ... ik kan behoorlijk troubleshooten in die bakken

• Topic Starter Topic Starter
Hij braggelt een hele hoop onzin op het scherm ... echter is alleen de onderste helft belangrijk... ZO te horen crashed ie op een sys bestand genaamd ATKdisp.sys? of heet het soms ATIdisp.sys?
FF een quote van de hele tekst:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

The problem seems to be caused by following file: atkdisp

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

The device driver got stuck in an infinite loop. This usually indicates problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly.

Please check with your hardware device vendor for any driver updates.

Technical information:

*** STOP: 0x000000EA (0x8A251020, 0x89545998, 0xBACE3CBC, 0x00000001)

atkdisp
Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete.

Contact your system administrator or technical support group for further assistance.

In beide gevallen wijst dit dan op een probleem in je videodrivers ...

Als het ATI is heb je te maken met een omslachtige, maar vaak werkende oplossing..
In elk geval dien je anders als bij NVidia je oude drivers eerst helemaal de deinstalleren (start-> configuratiescherm-> software ... ATi drivers en alles wat met ATi te maken heeft hier verwijderen..

Pc opnieuw opstarten en wacht todat windows de standaard VGA compatible display driver heeft ge installeerd...

Weer opnieuw opstarten , en dan pas je nieuwe ATI drivers installeren .... weer opnieuw opstarten... nu zal het goed moeten zijn.
Heb een videokaart van NVidia (ASUS). Zal dat dan eens doen.

Maakt het niet uit welke 2 progs je naast elkaar draait? of gebeurt het specifiek als je 1 bepaald programma open hebt en er dan een 2de bij opent? of een ander programma actief en dat dit bewuste programma?
Ik heb Azureus op de achtergrond lopen en start dan deze sites op in firefox: djwallis.com

Dan loopt ie dus vast, alles bevriest en het blauwe scherm verschijnt. vreemd maar ik geloof niet dat het gebeurd met veel andere sites.

Alvast bedankt

Mmm ... ATKdisp is eigenlijk niet een onderdeel van NVidia drivers ... Nvidia draait namelijk primair zijn core op NV4DISP.sys

Mogelijke sites die je kunnen helpen zijn :
Asus AMD 64bit NoteBook - Tech Vault

En ook :
PCHelper.nl > Atkdisp.dll

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 with "ATKDISP" bluescreen error message [Archiv] - Forum de Luxx

Het problem schijnt steeds te wijzen naar een "smartdokter" controleer of je die op je pc hebt.

Heb je de laatste versie van JAVA op je computer ? is je Windows voldoende geupdate?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mmm ... ATKdisp is eigenlijk niet een onderdeel van NVidia drivers ... Nvidia draait namelijk primair zijn core op NV4DISP.sys

Mogelijke sites die je kunnen helpen zijn :
Asus AMD 64bit NoteBook - Tech Vault

En ook :
PCHelper.nl > Atkdisp.dll

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 with "ATKDISP" bluescreen error message [Archiv] - Forum de Luxx

Het problem schijnt steeds te wijzen naar een "smartdokter" controleer of je die op je pc hebt.

Heb je de laatste versie van JAVA op je computer ? is je Windows voldoende geupdate?
Smartdokter heb ik niet, wel Spyware Doctor.

Hier een SS van de lopende processen:

processen.gif

Op een andere website met oplossingen staat nog dat je moet beginnen eerst met het updates van je chipset drivers ... vind dus uit welk moederbord, of in ieder geval welke chipset er in je moederbord zit verwerkt ..

meestal is dit VIA.. drivers (Hyperion Pro) vind je op www.viaarena.com
OF NVidia... (NVIDIA Home) ->download drivers - > chipset or platform

misschien is je grafka naar de zak (fan of zo)
en geen illegale dingen afhale met torrents :finger:

Ik denk dat hij dat inmiddels zal hebbe gecontroleerd als alle wappertjes nog draaien ...

Ik zie volgens mij een Kerio Personal Firewall draaien.. alleen die generic.exe kan ik niet echt verklaren en die epmworker.exe...

Inderdaad een NVidia grafisch kaartje (nvsvc32.exe)... ik mis de processen van een deugelijke virusscan... behalve een half geinstalleerde kaspersky (AVP.exe)

Maak eens een screenshot va je opstartregister (start -> uitvoeren -> regedit)

Vouw de volgende sleutels uit:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Widows/CurentVersion...

Klik op die currentversion... aan de rechterkant verschijnt nu dan een lijstje ... dat lijstje wil ik ff zien..

Doe het zelfde met HKEY_Current_User/Software/MicroSoft/Windows/CurrentVersion

Typisch asus probleempje, alle software mbt asus updaten en opgelost.

Ik denk dat hij dat inmiddels zal hebbe gecontroleerd als alle wappertjes nog draaien ...

Ik zie volgens mij een Kerio Personal Firewall draaien.. alleen die generic.exe kan ik niet echt verklaren en die epmworker.exe...

Inderdaad een NVidia grafisch kaartje (nvsvc32.exe)... ik mis de processen van een deugelijke virusscan... behalve een half geinstalleerde kaspersky (AVP.exe)

Generic.exe is geen probleem.

en epmworker, waarschijnlijk heeft hij iets van bluetooth aan zijn bak hangen.

Er word idd veel verwezen naar Asus problemen ... zoals ik ook al aangaf ... alles update!
Soyware verstopt zich tegenwoordig in de meest exotische namen

De laatste tijd, bij het uitvoeren van 2 programma's tegelijk bevriest het scherm en komt er na enkele seconden een blauw scherm met informatie over een error.

Het gaat over ATK DISP die zou in een infinite loop ofzo gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Probleem is pas sinds kort opgedoken.

Heb je een videokaart driver update gedaan?

Jij denkt dat het komt door een onlangs geinstalleerde video driver update... right?

Ik zag niet dat je bepaalde woorden bold gezet had :)

Terug
Naar boven