MuscleMeat

VS gaat zwakbegaafde executeren

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
ORLANDO - De 40-jarige Teresa Lewis wordt, indien er geen gratieverlening komt, deze maand geëxecuteerd in de Verenigde Staten. Daar is een hoop discussie over gezien het feit dat de vrouw zwakbegaafd is.

Op 23 september krijgt Lewis een dodelijke injectie toegediend. Ze kan ook nog 'kiezen' voor een andere optie, de elektrische stoel.

Lewis zit sinds 2002 vast voor de moord op haar man Julian en haar stiefzoon Charles. Ze heeft daarvoor twee huurmoordenaars ingeschakeld, bekende ze. Het was haar om de levensverzekering te doen van circa 275.000 euro. Volgens een reconstructie van de moorden schoten twee mannen haar gezinsleden neer in het huis. Lewis zou pas na 45 minuten de politie hebben gebeld. Toen agenten aankwamen wist de man nog net te vertellen "mijn vrouw weet wie het gedaan heeft".

Velen vragen zich af of het proces tegenm Lewis wel eerlijk is verlopen. Ook omdat ze erbarmelijk scoorde op twee IQ-testen, eerst 70 en later 73. Het Amerikaanse Hooggerechtshof kwalificeert iemand met een IQ van 70 als mentaal gehandicapt. Volgens psychologen zou de vrouw zeer vatbaar zijn voor manipulatie. Een van de huurmoordenaars - die zichzelf later van het leven beroofde - had in 2003 een brief geschreven waarin hij zou hebben gezet dat hij degene was die het plan had bedacht en dat hij Lewis had gezien als een makkelijke prooi.

De advocaat van Lewis hoopt dat de gouverneur het gratieverzoek inwilligt.

In Amerika zitten 61 vrouwen in een dodencel.

(Bron:telegraaf.nl)

Tja en wat nu? Executeren of levenslang laten zitten?

Als je slim genoeg bent om huurmoordenaars te benaderen en op die manier een dikke levensverzekering te innen, dan ben je ook slim genoeg voor executie.

Tja, anders krijgt niemand in Amerika meer de doodstraf.

Als je slim genoeg bent om huurmoordenaars te benaderen en op die manier een dikke levensverzekering te innen, dan ben je ook slim genoeg voor executie.

was ik ook aan het typen, maar toen las ik dat 1 van de huurmoordenaars bekend had dat hij haar had opgestookt.. makes it more complicated

Een van de moordenaars heeft een brief geschreven voor zijn zelfmoord dat het zijn plan was.

Een gevalletje laten-we-maar-gokken-op-de-doodstraf-en-bidden-dat-we-het-bij-het-rechte-eind-zullen-hebben? Lijkt het er wel op.

Anyway: doodstraf = epic fail. IQ zal me daarbij worst wezen.

Wat de toevoeging dat '61 vrouwen in de dodencel zitten' trouwens aan het artikel toevoegd is me geheel onduidelijk. Is het erger dat er vrouwen zitten dan mannen of zo?

Liever een dood gek wijf dan een gek wijf dat ervoor zorgt anderen dood gaan.

...

Laatst bewerkt:
...

Laatst bewerkt:
Mss heeft ze express haar best niet gedaan bij die IQ-tests..

Hogere score op de iq-test dan het hele parlement hier bij elkaar...

zwakbegaafd is ook maar een term, betekend niet per defenitie gehandicapt. volgens mij waren er uit die nationale iq test bn'ers gekomen met eenzelfde soort iq (kelly?) en had Bonny St Clair iets rond de 50 ( :) )
denk dat je met een iq van zeventig nog net zo goed als ieder ander goed en kwaad kan onderscheiden. Dus dien je ook gelijk gestraft te worden

"Ze heeft daarvoor twee huurmoordenaars ingeschakeld, bekende ze."

Zwakbegaafd my ass. Doodprikken die b*ch.

Terug
Naar boven